SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklamy na Facebooku będą wyświetlane mimo włączonych adblockerów

Facebook zapowiedział że wprowadza system, dzięki któremu reklamy w serwisie będą widoczne także dla użytkowników korzystających z adblockerów. Jednocześnie oddaje w ręce użytkowników dodatkowe opcje pozwalające dostosować sposób wyświetlania reklam i ich rodzaj.

Article

Na firmowym blogu  Andrew Bosworth, wiceprezes Facebooka ds. reklam i rozwoju biznesu podkreśla, że do tej pory serwis zrobił wiele, aby reklamy pojawiające się na kontach użytkowników były jak najmniej irytujące i jak najlepiej dopasowane do potrzeb konkretnych internautów.

Bosworth przyznał, że pomimo wcześniejszych starań wciąż wielu użytkowników Facebooka korzysta z aplikacji i wtyczek pozwalających na blokowanie reklam. Dlatego firma zamierza zdecydowanie temu przeciwdziałać.

Według opublikowanej we wtorek zapowiedzi Facebooka od tego dnia na platformie zostaną wprowadzone dwie istotne zmiany.

Pierwsza z nich ma polegać na dodaniu w ustawieniach konta dodatkowych opcji pozwalających jeszcze precyzyjniej niż dotąd dopasować rodzaj reklam i sposób ich wyświetlania. Dzięki temu, tłumaczy Facebook, reklamy staną się dla użytkownika częściej przydatne niż irytujące.

Bardziej radykalny i znaczący dla rynku i ekosystemu Facebooka jest drugi sposób walki z adblockami. Według zapowiedzi portal wprowadza rozwiązanie, które będzie pozwalało na wyświetlanie reklam także tym użytkownikom, którzy w swoich przeglądarkach stosują AdBlocka Plus lub pokrewne wtyczki.

Firma podkreśla, że nowy system omijający adblockery będzie funkcjonował jedynie w wersji desktopowej platformy, nie będzie obecny natomiast w wersji mobilnej serwisu.

W komunikacie Bosworth nie wyjaśnił dokładnie w jaki sposób zapowiedziane rozwiązanie będzie praktycznie dezaktywowało adblockery.

Nieoficjalnie wiadomo jednak, że chodzi o nową technologię wyświetlania reklam, dzięki której adblocker nie jest w stanie rozpoznać które treści kierowane na konto użytkownika są reklamą, a które nie. W efekcie przez filtry adblockera przechodzi cała zawartość Facebooka łącznie z przekazem od reklamodawców.

Według badań firmy PageFair obecnie na świecie prawie 420 mln użytkowników blokuje reklamy, a 200 mln robi to na komputerach biurkowych i laptopach. Z kolei firma badawcza Ovum wylicza, że do 2020 r. wydawcy i reklamodawcy stracą z powodu stosowania adblockerów nawet 78 mld dol.

Badania MEC Wavemaker wskazują, że w Polsce reklamy blokuje 36 proc. internautów.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklamy na Facebooku będą wyświetlane mimo włączonych adblockerów

27 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Grzegorz Wandałowicz
I bardzo dobrze, że kolejny serwis internetowy znajdzie sposób na żałosnych użytkowników Adblocków. Blokowanie reklam jest chore i trzeba z tym walczyć. Reklamy to jest główne źródło utrzymania serwisów internetowych i one muszą istnieć, jeżeli internauci chcą, żeby kontent w internecine był darmowy (nie liczę ogólnej opłaty za internet, bo to jest opłata wyłącznie dla dostawcy internetu i autorzy stron internetowych nie mają z niej ani grosza). Nie chcecie widzieć reklam na stronach internetowych? To domagajcie się, żeby strony internetowe były płatne! Ciekaw jestem, czy wielu będzie chętnych oprócz ogólnej opłaty za internet dopłacać dodatkowo za przeglądanie każdej strony internetowej? :lol: Totalną hipokryzją jest chęć korzystania z kontentu stron internetowych za darmo i blokowanie reklam. To jest zwykłe draństwo i chamstwo (choc chciałbym użyć jeszcze mocniejszego określenia), bo użytkownicy Adblocków obciążają tylko serwery, a zysk z nich żaden, bo mają Adblocka i nie nabijają oglądalności reklam. Dlatego gorąco jestem za tym, żeby walczyć z Adblockami. Podoba mi się, że coraz więcej stron internetowych nie pozwala na przeglądanie kontentu, jeżeli się ma włączonego Adblocka, ciekawym pomysłem jest też szukanie sposobu na wyświetlanie reklam pomimo włączonych Adblocków. Trzymam za ten postęp kciuki.

Sam nie korzystam i nigdy nie zamierzam korzystać z żadnych Adblocków, ponieważ nie jestem podłym draniem i nie będę robił na złość twórcom ulubionych stron internetowych.

PS
Dawajcie, dzieciaczki, minusujcie mój wpis. Wiem, że prawda w oczy kole i od bezradności można sobie ulżyć tylko dając minusa za nieprawomyślny wpis. :lol:
21 68
odpowiedź
User
conf
@up czlowieku weź się troche ogarnij. Ludzie blokują reklamy nie na złość serwisom tylko przez smietnik jaki te reklamy tworząna stronach, bezczelnosc adpopow z ich sposobem zamykania wkurza wszystkich. Teza , że rozwizaniem jest blokowanie contentu dla korzystajacych z adblockow jest rozwiazaniem problemu jest absurdalna . Doprowadzi to do spadku odwiedxin gdyż uzytkownik wybierze konkurencję gdzie jie ma takich obostrzen. A co do facebooka to wiadoko ze to jeden wielki reklamowy smietnik, a co do icj super duper cud systemowi to daje rok i adblockery sobie poradzą, albo uzytkownicy zaczna po prostu odchodzic i tyle w temacie
44 10
odpowiedź
User
Grzegorz Wandałowicz
Ludzie blokują reklamy nie na złość serwisom tylko przez smietnik jaki te reklamy tworząna stronach,


Mówienie o "śmietniku", czy "uciążliwych reklamach" to jest zwykłe dorabianie ideologii do swoich żałosnych czynów. Reklamy są takie, żeby autorzy portali internetowych mogli na nich ZAROBIĆ! Reklamodawcy płacą i wymagają takiej, a nie innej formy reklam! Wiem, że niektórym marzy się, żeby banery reklamowe były malutkie i ledwie widoczne (to dla niektórych byłaby nieuciążliwa reklama :lol:), tyle tylko, że za takie ledwie widoczne reklamy żaden reklamowawca płacić nie będzie! I współczuję wszystkim, którzy nie są w stanie zrozumieć tak oczywistej oczywistości.

Teza, że rozwizaniem jest blokowanie contentu dla korzystajacych z adblockow jest rozwiazaniem problemu jest absurdalna . Doprowadzi to do spadku odwiedxin gdyż uzytkownik wybierze konkurencję gdzie jie ma takich obostrzen.


I niech spadają odwiedziny. I tak nie ma żadnej korzyści z draniów, którzy odwiedzają strony i blokują reklamy. Powodują tylko obciążenie serwera, a autor strony internetowej nic na takich użytkownikach NIE ZARABIA! Więc strata żadna... Liczy się nie liczba wyświetleń strony internetowej, tylko liczba wyświetleń reklam na stronach, bo z tego autorzy stron internetowych się utrzymują. Nikogo nie interesuje, że strona internetowa ma 100 tysięcy odwiedzających, jeżeli tylko z 10 tysięcy jest realny zysk, bo pozostałe 90 tysięcy mają zablokowane reklamy.

A co do konkurencji, gdzie nie ma takich obostrzeń - dobry kontent swoje kosztuje. Kto chce czytać kontent w gorszej jakości merytorycznej, niech idzie na strony bez reklam i bez obostrzeń. Zresztą stron internetowych bez obostrzeń będzie coraz mniej, blokowanie dostępu użytkownikom Adblocków będzie postępowało, postęp już ruszył i nikt go nie zatrzyma. Twórca strony internetowej musi odpowiednio na niej zarabiać, żeby móc tworzyć naprawdę wartościową i ciekawą stronę. Weźmy na przykład taki portal Satkurier, od niedawna też blokujący dostęp użytkownikom Adblocków - znacie drugi taki portal z tyloma ciekawymi i na bieżąco aktualizowanymi informacjami o TV SAT? Bo ja nie... Są jakieś niszowe portale, ale nie umywają się do poziomu Satkuriera... Więc albo Satkurier i wyłączony Adblock, albo mniej wartościowa konkurencja! :)
14 37
odpowiedź
User
kiwiacz
"Choćby skały sr..ły" nigdy nie założę konta na Facebooku . Więc mi się reklamy nie będą wyświetlały.
25 8
odpowiedź
User
conf
@up widzę że kolega prezentuje model biznesu rodem iscie z głębokiej komuny, gdzie klient jest traktowany jak go.no które przyczepilo sie do bura i nie chce odpasc. Co ci z garstki płacących jesli portal nie poszerza swojej bazy o nowych użytkowników? Ta garstka tez moze zrezygnować z abo kiedy wejdzie na rynek nowy produkt podobny za darmo. Portale inform czeka rewolucja podobna do tej co przeszly gry online. Ci co postawili na free to play zarabiają miliony na mikrotransakcjach i nienatretnych reklamach a ci co bawili się w abon teraz ledwo zipia lub już ich nie ma. Postawa "nie chca płacić to niech spadają" tylko pogorszą sytuację . na
29 10
odpowiedź