Rynek mobilnych aplikacji ma być wart 17,5 mld USD w 2012 r.

Globalny rynek aplikacji na urządzenia mobilne ma być w 2012 roku wart 17,5 miliarda dolarów, w porównaniu do 4,1 miliarda dolarów w roku ubiegłym.

km
km
Udostępnij artykuł:

Tak wynika z raportu przygotowanego przez firmę konsultingową Chetan Sharma Consulting na zlecenie GetJar, reklamującego się jako drugi największy na świecie sklep oferujący aplikacje.

Oznacza to, że w roku 2012 wartość sprzedanych aplikacji ma być większa niż wartość sprzedanych na świecie płyt CD. Tę drugą Międzynarodowa Federacja Przemysłu Fonograficznego (IFPI) szacuje na 13,83 miliarda dolarów.

W latach 2009 - 2012 liczba mobilnych aplikacji pobieranych na wszelkiego rodzaju telefony komórkowe ma rosnąć rocznie średnio o 92 proc. i zwiększyć się z ponad 7 do prawie 50 miliardów.

W Europie przychód ze sprzedaży mobilnych aplikacji ma w latach 2009 - 2012 wzrosnąć z 1,5 do 8,5 miliarda dolarów, a w Ameryce Północnej z 2,1 do 6,7 miliarda dolarów.

Pod względem liczby pobieranych aplikacji liderem jest Azja, która w zeszłym roku miała 37 proc. udziału w globalnym rynku. Jednak najwięcej pieniędzy - ponad 50 proc. z całkowitej sumy - wydano na nie w Ameryce Północnej.

Z raportu wynika również, że w szybkim tempie rośnie także liczba sklepów z aplikacjami na urządzenia mobilne. W 2009 roku zwiększyła się ona o 375 proc. (z 8 do 38), a w roku bieżącym spodziewane jest pojawienie się kolejnych nowych graczy na rynku.

Z kolei ceny aplikacji mogą wahać się od 0,99 nawet do 999 dolarów, ale w ubiegłym roku cena uśredniona wyniosła 1,9 dolara. W ciągu najbliższych trzech lat ma ona zmniejszyć się o 29 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu