SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rzecznik „Solidarności”: profilaktycznie nie udzielamy informacji „Newsweekowi”, „Gazecie Wyborczej” i TVN

NSZZ „Solidarność” nie udzielania informacji dziennikarzom „Newsweek Polska”, „Gazety Wyborczej” i TVN. - Jesteśmy po prostu zmęczeni ciągłymi procesami z tymi trzema redakcjami i wolimy profilaktycznie już z nimi nie rozmawiać - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl rzecznik prasowy związku Marek Lewandowski.

Piotr Duda, przewodniczący NSZZ „Solidarność”, fot. Solidarnosc.org.pl Article

Kilka dni temu reporterka „Newsweeka” Dominika Długosz przesłała NSZZ „Solidarność” pytania o działania, jakie organizacja podejmuje w czasie pandemii na rzecz pracowników.

- Zacytuję Wam całą odpowiedź: "Nie udzielamy żadnych informacji Newsweekowi" - stwierdziła dziennikarka. - Jak pójdę do sądu to mi związek będzie musiał odpowiedzieć, bo nie pytam o żadne tajemnice. Ale to potrwa. Dylemacik - dodała

"Profilaktycznie nie udzielamy żadnych informacji"

W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl, rzecznik prasowy Komisji Krajowej NSZZ „Solidarność”, Marek Lewandowski, potwierdza: - To prawda, nie udzielamy żadnych informacji dziennikarzom „Newsweeka”. Ale także „Gazety Wyborczej” i stacji TVN.

- W 2015 roku „Newsweek” zrobił całą serię tekstów na temat wakacji przewodniczącego Piotra Dudy. Pisano nieprawdziwe rzeczy, np. o haftowanych poduszkach dla psa Kacperka i tak dalej. Po dwóch latach tygodnik przegrał wszystkie możliwe sądowe instancje, musiał zamieścić sprostowanie, ale zamieścił tylko niewielką rameczkę z małym drukiem. Jesteśmy po prostu zmęczeni ciągłymi procesami z tymi trzema redakcjami i wolimy profilaktycznie już z nimi nie rozmawiać - tłumaczy Lewandowski.

Proces sądowy z „Newsweekiem” dotyczył artykułu Michała Krzymowskiego i Wojciecha Cieśli, który ukazał się w tygodniku we wrześniu 2015 roku. Dziennikarze opisali co najmniej kilka parodniowych pobytów Piotra Dudy w hotelu uzdrowiskowym „Bałtyk” w Kołobrzegu, należącym do spółki Dekom (kontrolowanej przez NSZZ „Solidarność”). W tekście padały twierdzenia, że Duda sam lub razem z żoną, nocował w luksusowym apartamencie, w którym doba kosztuje 1,3 tys. zł, korzystał z zabiegów odnowy biologicznej, a na koniec pobytu dostawał kilka kilogramów ryb. Miał za to nic nie płacić (ewentualnie 85 zł za sam nocleg). Autorzy pisali również, że część pracowników „Bałtyku” została zatrudniona przez zewnętrzną firmę na umowach śmieciowych.

Piotr Duda oddał sprawę do sądu, a ten w 2017 roku nakazał publikację przeprosin dla niego w papierowym wydaniu i serwisie internetowym „Newsweeka”. Ringier Axel Springer Polska wówczas apelację od wyroku, lecz w sierpniu 2019 roku Sąd Apelacyjny w Warszawie podtrzymał orzeczenie pierwszej instancji.

Średnie rozpowszechnianie płatne razem tygodnika „Newsweek Polska” w grudniu ub. roku wyniosła 91 450 egz.  Natomiast serwis Newsweek.pl we wrześniu br. zanotował 2,34 mln użytkowników, 7,31 mln odsłon oraz minutę i 46 sekund średniego czasu korzystania.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rzecznik „Solidarności”: profilaktycznie nie udzielamy informacji „Newsweekowi”, „Gazecie Wyborczej” i TVN

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dobrze
Profilaktyka to najlepszy sposób zapobiegania pandemii. Tak trzymać.
22 41
odpowiedź
User
Paliak
Naprawdę frajerzy związkowi jeszcze tego buca z Kacperkiem dziś utrzymują?
72 14
odpowiedź
User
beata
Kontrolować wadze i obserwować jej działania opisywać nieprawidłowości tak ! Insynuować naciągać fakty stawiać opinie i sądy rozmawiać ze świadkami tylko jednej strony Nie. Niestety dziś mamy do czynienia z szaleństwem wielu redakcji.
17 38
odpowiedź