SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Rzeczpospolita” wygrała ostatecznie proces dot. tekstu „Sędzia na usługach”

Sąd Najwyższy odrzucił skargę kasacyjną na wyrok oddalający pozew sędziego SN Henryka Pietrzkowskiego. Sędzia pozwał wydawcę i naczelnego „Rzeczpospolitej” za artykuł felieton Marka Domagalskiego „Sędzia na usługach”.

Article

W felietonie „Sędzia na usługach” z grudnia 2014 roku Marek Domagalski komentował ujawnione przez Telewizję Republika zapisy rozmów i SMS-y Henryka Pietrzkowskiego, sędziego Izby Cywilnej Sądu Najwyższego, oraz Bogusława Moraczewskiego, wówczas sędziego NSA w stanie spoczynku. Moraczewski miał prosić Pietrzkowskiego o pomoc w poprawieniu skargi kasacyjnej.

- Czy mamy do czynienia z przestępstwem? Najbliższa wydaje się tu kwalifikacja płatnej protekcji - po stronie sędziego SN - i przestępstwo obietnicy korzyści w zamian za załatwienie sprawy - po stronie sędziego NSA. Brak jednak wyraźnej korzyści, chyba że jest zawoalowana w tych fragmentach, w których sędziowie mówią o wspólnej rozrywce i planach w tym zakresie - analizował Domagalski.

- Oczywiście przy ewentualnym wyroku czy to karanym, czy dyscyplinarnym sądy będą badały wszystkie okoliczności i będą dokonywały wykładni nagrań oraz wyjaśnień zainteresowanych. Jedno jest już chyba pewne – jeśli nagrania są autentyczne, to wizerunek SN i sądownictwa na tym cierpi - ocenił.

Sędzia SN przegrał z „Rzeczpospolitą” we wszystkich instancjach

Półtora roku po publikacji artykułu Henryk Pietrzkowski pozwał wydawcę i redaktora naczelnego „Rzeczpospolitej” za naruszenie dóbr osobistych. Jego pozew został oddalony we wszystkich instancjach.

Pietrzkowski złożył skargę kasacyjną na prawomocne orzeczenie. W zeszłą środę trzyosobowy skład z Izby Pracy Sądu Najwyższego oddalił tę skargę, co ostatecznie kończy sprawę.

Według danych PBC w sierpniu br. średnie rozpowszechnianie płatne razem „Rzeczpospolitej” wynosiło 36 595 egz., o 9 proc. mniej niż rok wcześniej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” wygrała ostatecznie proces dot. tekstu „Sędzia na usługach”

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kici-kici
Czy sendzia Henryk P. siedzi?
odpowiedź