SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Serial o ks. Jerzym Popiełuszce wygrał z konkurencją

Serial „Popiełuszko. Wolność jest w nas” oglądało w TVP1 średnio 2,7 mln osób, o 930 tys. więcej niż nadawany wcześniej w tym paśmie serial „Volare”. W czasie emisji produkcji Jedynka była liderem rynku.

"Popiełuszko. Wolność jest w nas"

„Popiełuszko. Wolność jest w nas” na antenie TVP1 oglądać można było w piątki o godz. 20.30, w okresie od 18 października do 8 listopada br. Serial oglądało średnio 2,69 mln widzów, co przełożyło się na 17,59 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 12,91 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Dla porównania, pokazywaną kilka tygodni wcześniej (od 13 września do 4 października br.) w tym samym paśmie włoską produkcję „Volare” oglądało o 930 tys. widzów miej. Śledziło ją 1,76 mln osób, co przekładało się odpowiednio na 11,89 proc. oraz 6,53 proc. udziału (zobacz szczegóły).

TVP1 w czasie emisji serialu o ks. Popiełuszce wygrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Drugie miejsce zajęła TVN, nadająca filmy fabularne w cyklu „Superkino”, które dały jej 14,42 proc. udziału. Trzecia pozycja należała do Polsatu (show „Tylko taniec”; 13,94 proc. udziału), a trzecia - do TVP2 (końcówka „Barw szczęścia”, „Rodzinka.pl” i film fabularny; 10,97 proc.).

Z kolei w grupie komercyjnej liderem była stacja TVN, a dalej uplasowały się: Polsat, Jedynka oraz Dwójka.

Stacja

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR %

SHR %

TVP1 - Popiełuszko. Wolność jest w nas

2 687 794

17,59%

12,91%

TVN

2 203 362

14,42%

20,25%

Polsat

2 130 102

13,94%

14,16%

TVP2

1 675 957

10,97%

11,90%


Wpływy reklamowe TVP1 przy emisji produkcji wyniosły 3,18 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Serial „Popiełuszko. Wolność jest w nas” to telewizyjna wersja kinowego filmu pod tym samym tytułem. Produkcja przedstawia życie księdza Jerzego Popiełuszki od lat dzieciństwa, poprzez okres kształtowania się jego powołania, a następnie rodzenia się jego legendy w czasie stanu wojennego. Obok Adama Woronowicza, który wcielił się w ks. Popiełuszkę, w serialu zagrali m.in. Marek Frąckowiak, Zbigniew Zamachowski, Joanna Szczepkowska i Halina Łabonarska.

Dołącz do dyskusji: Serial o ks. Jerzym Popiełuszce wygrał z konkurencją

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Telewidz
Kiedy TVP kupowała ten serial, na tym Forum duże grono "ujadało", że tego nikt nie będzie oglądał i że TVP robi duży błąd. TVP owszem robi dużo błędów, ale tym razem im się udało. Wspomnianym zaś wyżej krytykantom to chyba głupio teraz...
odpowiedź
User
Red Bull
Przecież wiadomym było, że cała polska 60+ będzie oglądać :) Dla mnie taki wynik to żadna niespodzianka :)
odpowiedź
User
trzecioswiatowiec
Ja mam znaaaacznie mniej niż 60+ a oglądałem. Dane o oglądalności pokazują, że nie wszyscy chcą mierne programy, że produkcje ambitne wciąż są potrzebne.
odpowiedź