SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Serwisy „SE”, „GW” i „Faktu” ze spadkami - w górę PrzegladSportowy.pl i PB.pl

We wrześniu portale internetowe „Super Expressu”, „Gazety Wyborczej” i „Faktu” zanotowały dużo niższą odwiedzalność niż miesiąc wcześniej. Dużo użytkowników i odsłon zyskały natomiast witryny „Pulsu Biznesu” i „Przeglądu Sportowego”. W tej ostatniej internauci spędzają zdecydowanie najwięcej czasu.

Portal „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) w minionym miesiącu odwiedziło 8,58 mln internautów, co dało 30,44 proc. zasięgu. Użytkownicy wykonali na stronie 107,71 mln odsłon, a każdy korzystał z niej średnio przez 10 minut i 57 sekund - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

SE.pl jest od sierpnia liderem wśród witryn dzienników ogólnopolskich pod względem liczby użytkowników i odsłon. W połowie lipca włączono do niego 15 sekcji lojalnych Miasto Eska Info, wcześniej działających w ramach serwisu Eskainfo.pl.

Na Wyborcza.pl (Agora) 6,96 mln odwiedzających wykonało 64,46 mln odsłon i spędziło średnio po 8 minut i 46 sekund, natomiast Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) przy 6,72 mln użytkowników zanotował 84,24 mln odsłon oraz 12 minut i 24 sekundy przeciętnego czasu korzystania. Z „Gazetą Wyborczą” jest też związany serwis Wyborcza.biz (906,8 tys. użytkowników i 1,75 mln odsłon we wrześniu), w obu od początku 2014 roku obowiązuje płatny system dostępu do treści (za darmo można przeczytać do 10 tekstów miesięcznie). Na koniec czerwca korzystało z niego 193 tys. internautów, a Agora w strategii na najbliższe lata planuje, że na koniec 2022 roku liczba sprzedanych prenumerat cyfrowych wyniesie 327 tys.

Dużo odpłatnych treści jest też oferowanych w witrynach dzienników o profilu gospodarczym, przy czym model subskrypcyjny obowiązuje tylko w serwisie „Pulsu Biznesu PB.pl (Bonnier Business Polska), który w minionym miesiącu miał 668,7 tys. użytkowników i 4,26 mln odsłon). W tej grupie zdecydowanie najpopularniejszy jest portal „Rzeczpospolitej” RP.pl (Gremi Media), na którym jest też sporo treści o polityce, sporcie i kulturze. We wrześniu odwiedziło go 4,29 mln internautów, wykonując 19,35 mln odsłon oraz korzystając średnio przez 3 minuty i 50 sekund.

„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ma trzy witryny internetowe. Dziennik.pl zanotował w zeszłym miesiącu 2,72 mln użytkowników i 16,67 mln odsłon, GazetaPrawna.pl - 2,39 mln odwiedzających i 7,43 mln odsłon, a Forsal.pl - 765,1 tys. użytkowników i 3,09 mln odsłon.

W serwisie „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) 2,31 mln internautów wykonało 19,58 mln odsłon, a każdy spędził średnio aż 32 minuty i 57 sekund. W tej ostatniej statystyce witryna osiągnęła zdecydowanie najlepszy wynik, na PB.pl przeciętny czas korzystania wyniósł 13 minut i 41 sekund, na Fakt.pl - 12 minut i 24 sekundy, a z pozostałych witryn tylko SE.pl przekroczył poziom 10 minut.

Serwisy „Gazety Podatkowej” i „Naszego Dziennika” odwiedziło zbyt mało uczestników badania Gemius/PBI, żeby można było oszacować wyniki tych witryn.

Trzy czołowe witryny w skali miesiąca zanotowały duże spadki odwiedzalności. SE.pl stracił 157,8 tys. użytkowników, 17,17 mln odsłon oraz minutę i 38 sekund przeciętnego czasu korzystania (to odpowiednio 1,8, 13,7 i 13 proc. w dół). Statystyki Wyborcza.pl zmalały o 363,8 tys. odwiedzających (5 proc.), 7,98 mln odsłon (11 proc.) oraz minutę i 32 sekundy średniego czasu (14,9 proc.), a Fakt.pl - o 676,2 tys. użytkowników, 26,97 mln odsłon oraz 4 minuty i 57 sekund przeciętnego czasu korzystania (czyli 9,1, 24,2 i 28,5 proc.).

Z kolei Polskatimes.pl zanotował spadek o 25 tys. odwiedzających i 2,19 mln odsłon (czyli o 1,6 i 20,9 proc.), Wyborcza.biz - o 450,1 użytkowników i 994,4 tys. odsłon (o 33,2 i 36,2 proc.), a Parkiet.com - o 43,4 tys. użytkowników i 108,2 tys. odsłon (o 17,9 i 7,3 proc.).

Za to PrzegladSportowy.pl odwiedziło 441,5 tys. internautów więcej niż miesiąc wcześniej (to 23,6 proc. w górę), którzy wykonali 1,95 mln odsłon więcej (11,1 proc. w górę), a każdy spędził średnio 6 minut i 45 sekund mniej (17 proc. w dół).

Natomiast PB.pl przy wzroście liczby użytkowników o 201,1 tys. (43 proc.) i odsłon o 771,1 tys. (22,1 proc.) stracił 5 minut i 54 sekundy przeciętnego czasu korzystania (30,1 proc. w dół), a GazetaPrawna.pl zyskała 47 tys. odwiedzających i 671 tys. odsłon (2 i 9,9 proc. w górę).

Dołącz do dyskusji: Serwisy „SE”, „GW” i „Faktu” ze spadkami - w górę PrzegladSportowy.pl i PB.pl

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Fakt
KaKa nie przejmuj się! Spadki Faktu to spisek i zmowa sił. Wiesz... tych samych, co doprowadziły do odejścia chłopaków do PAP. Robisz świetną robotę. Trzeba więcej pakować wywiadów z Królową Boną o włoszczyźnie, a wyjdziesz na prosta. Co prawda do nikąd, ale prosta to prosta
odpowiedź
User
Poldek
Gdzie portal gazety polskiej? Wszak to ogolnokrajowy dziennik. Co prawda kupują go tylko spółki skarbu państwa, ale jednak w całej Polsce.
odpowiedź
User
Tru
Za wybór tak fatalnej naczelnej powinni wylecieć decydenci z mareczkiem na czele
odpowiedź