SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Show”, „Przyjaciółka” i „Tele Tydzień” dużo więcej z reklam - w dół „Party”, „Claudia” i „Wprost” (TOP 10)

W maju br. cennikowe wpływy reklamowe magazynów były o 6,9 proc. wyższe niż rok wcześniej. Wzrosty rzędu 20-40 proc. osiągnęły „Show”, „Przyjaciółka”, „Tele Tydzień” i „Viva!”, natomiast spore spadki zanotowały „Party”, „Claudia” i „Wprost”.

Cennikowe przychody reklamowe czasopism (bez rabatów i autopromocji) w maju br. wyniosły 285,21 mln zł, o 18,38 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 6,9 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Faktyczne wpływy mogły jednak zmaleć, na co wskazują wyniki z I kwartału br. Wtedy cennikowo przychody zwiększyły się o 5,6 proc. (więcej na ten temat), jednak rzeczywiste wpływy - według szacunków Starlinka - zmalały o 17,2 proc., do 101,9 mln zł (zobacz szczegóły).

>>> Tylko „Kurier TV” na plusie wśród tygodników telewizyjnych, „Tele Tydzień” liderem

W maju największy wzrost cennikowych przychodów w skali roku zanotował „Show” (Wydawnictwo Bauer) - o 2,21 mln zł, co oznacza 37,9 proc. w górę. Wpływy „Vivy!” (Edipresse Polska) zwiększyły się o 2,03 mln zł (19,4 proc. w górę), „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) - o 1,96 mln zł (20,5 proc. w górę), a „Przyjaciółki” (Edipresse Polska) - o 1,21 mln zł (24,7 proc. w górę).

Liderujący pod względem reklamowym wśród magazynów „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) zarobił o 1,33 mln zł więcej niż przed rokiem, co stanowi wzrost o 8,9 proc. Wpływy „Newsweeka” (Ringier Axel Springer Polska) zwiększyły się o 985,7 tys. zł (9,9 proc. w górę), a „Polityki” (Polityka Spółdzielnia Pracy) - o 598,2 tys. zł (10,9 proc. w górę).

>>> „Newsweek” wyprzedził „Politykę”, „Do Rzeczy” mocno w dół

Za to „Party” (Edipresse Polska) cennikowo zarobiło z reklam o 928,2 tys. zł mniej niż rok wcześniej (to spadek o 11,7 proc.). Przychody „Claudii” zmalały o 755,2 tys. zł (7,7 proc. w dół), a „Wprost” (AWR Wprost) - o 536,5 tys. zł (6,9 proc. w dół).

>>> „Kobieta i Życie” oraz „Dobre Rady” to najchętniej kupowane miesięczniki w I kwartale (TOP 139)

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

V.2013

V.2014

TWÓJ STYL

15 021 276 zł

16 354 062 zł

VIVA

10 488 341 zł

12 519 360 zł

TELE TYDZIEŃ

9 564 057 zł

11 525 608 zł

NEWSWEEK POLSKA

9 998 731 zł

10 984 400 zł

SHOW

5 828 023 zł

8 037 378 zł

WPROST

7 712 750 zł

7 176 250 zł

PARTY

7 958 920 zł

7 030 741 zł

CLAUDIA

7 532 062 zł

6 954 875 zł

PRZYJACIÓŁKA

4 917 067 zł

6 132 509 zł

POLITYKA

5 484 800 zł

6 083 000 zł

monitorowane tytuły razem

266 830 447 zł

285 211 949 zł

Dołącz do dyskusji: „Show”, „Przyjaciółka” i „Tele Tydzień” dużo więcej z reklam - w dół „Party”, „Claudia” i „Wprost” (TOP 10)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ito
Dużo reklam mają media POLITYCZNO_POPRAWNE, czyli protuskowe. Wprost obrywa za taśmy.
odpowiedź
User
Maxx
Sam chyba oberwaleś czymś w głowę - badania dotyczą maja, kiedy żadnych taśm jeszcze nie było. "Wprost" to po prostu g***niane pismo. I tak cud, że ktokolwiek się tam reklamuje.
odpowiedź
User
Robin
Do ITO!
To są badania za maj a taśmy we Wprost były w czerwcu. Czyżby reklamodawcy już w maju wiedzieli, że Wprost wydrukuje taśmy? Właściwie nawet wcześniej bo co było we Wprost planowane było wcześniej.
ITO nienawiść do Tuska nie może Ciebie zwalniać z myślenia. Nie wszystko jest winą Tuska.
odpowiedź