SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Interia i Wirtualna Polska inaczej niż Onet-RASP emitują reklamy „Sprawiedliwe sądy”, Agorze i Inforowi tego nie zaoferowano

Grupa Onet-RASP zdecydowała się wstrzymać publikację w swoich mediach reklam z kampanii „Sprawiedliwe sądy”, natomiast Interia i Wirtualna Polska nadal je emitują, tłumacząc, że są one zgodne z prawem. Z kolei tytuły Agory i Grupy Infor nie zostały uwzględnione w mediaplanie akcji.

Article

Kampania „Sprawiedliwe sądy”, organizowana przez Polską Fundację Narodową, podkreśla, że nasz system sądowniczy wymaga gruntownej reformy. Reklamy z jednej strony opisują negatywne zjawiska w obecnym sądownictwie, a z drugiej - ogólne koncepcje, jak można to zmienić.

Akcja, której właściwa odsłona zaczęła się 8 września, obejmuje telewizję, internet (m.in. serwis sprawiedliwesady.pl działający też pod adresem takjakbylo.pl, aktywności w social media), outdoor (billboardy w całym kraju) oraz prasę. W telewizji spot jest emitowany od weekendu, zarówno w kanałach Telewizji Polskiej, jak i stacjach prywatnych (m.in. Polsacie)

Pod koniec tygodnia publikację tych reklam zdecydowała się przerwać Grupa Onet-RAS Polska, wydawca grupy serwisów internetowych (na czele z Onet.pl) i tytułów prasowych (m.in. „Faktu” i „Newsweek Polska”). Agnieszka Odachowska, dyrektor komunikacji korporacyjnej w firmie, poinformowała, że emisja reklam z tej akcji była błędem. - Treść kampanii nie jest zgodna z zasadami i wartościami Grupy Onet-RAS Polska. Szczerze żałujemy popełnionego błędu - uzasadniła.

Zupełnie inne nastawienie mają Interia i Wirtualna Polska, w których serwisach nadal wyświetlane są reklamy „Sprawiedliwe sądy”. - Przekaz nie łamie prawa ani naszych regulaminów emisji reklam, więc nie widzieliśmy podstaw do odmówienia emisji - tłumaczy Jarosław Szubrycht, PR manager Grupy Interia. - Kampanię emitujemy. zarząd Wirtualnej Polski nie zajmuje się polityką - przekazała nam Joanna Pawlak, wiceprezes WP ds. sprzedaży.

Reklamy nie są publikowane w wielu tytułach prasowych i serwisach internetowych dlatego, że nie uwzględniono ich w mediaplanie akcji. Tak jest w przypadku Agory (wydawcy m.in. „Gazety Wyborczej” i Gazeta.pl) oraz Grupy Infor (wydawcy m.in. „Dziennika Gazety Prawnej”, Dziennik.pl i Forsal.pl). - Z pytaniem o brak emisji reklam z kampanii „Sprawiedliwe sądy” w mediach Agory należy zwrócić się do organizatora tej kampanii - przekazała nam Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w firmie.

O kampanii dyskutowano dużo od momentu jej startu, często w negatywnym kontekście. Kontrowersje wzbudziło to, że organizująca ją Polska Fundacja Narodowa dysponuje budżetem ok. 100 mln zł rocznie ze środków 17 czołowych spółek skarbu państwu, oraz fakt, że stronę internetową akcji przygotowała agencja Solvere, założona niedawno przez Piotra Matczuka i Annę Plakwicz, którzy poprzednio pracowali w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, zajmując się m.in. wizerunkiem Beaty Szydło. Skrytykowało to wielu polityków opozycji i publicystów.

Wszystkie reklamy z akcji odsyłają na stronę internetową Sprawiedliwesady.pl (działającą też pod adresem Takjakbylo.pl). Wiceprezes PFN Maciej Świrski poinformował, że budżet akcji wynosi ok. 10 mln zł, a agencja Solvere otrzyma 240 tys. zł honorarium. Jeśli chodzi o prasę, reklamy ukazały się m.in. w „Do Rzeczy”, „Sieci”, „Naszym Dzienniku” i „Gazecie Polskiej”.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Interia i Wirtualna Polska inaczej niż Onet-RASP emitują reklamy „Sprawiedliwe sądy”, Agorze i Inforowi tego nie zaoferowano

23 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Karolina Niemczyk
Podczas pierwszej próby zreformowania sądownictwa rząd popełnił błąd związany z brakiem odpowiedniej informacji dla społeczeństwa co skrzętnie wykorzystała opozycja i "stare układy".
Na szczęście teraz naprawiają błąd pokazując rzeczywiste przykłady patologi w sadownictwie a na opozycję padł blady strach gdyż teraz przeciętny "kowalski" będzie wiedział po co ta reforma.
30 37
odpowiedź
User
Polak
Aaa, czyli jednak można blokować reklamę czegoś, jak się ma taką wizję polityczną i nie jest to nic złego. Czyli lamenty są tylko jak tvp tak zrobi. Ciekawe...
27 20
odpowiedź
User
Jadek
Kodziarstwo z zarządu i rednacze onet rasp zrzucilo maski. To naprawdę pacholki realizujące niemiecką rację stanu ale skoro we władzach koncernu wpływy ma rodzina Merkel to co się dziwić
27 30
odpowiedź
User
Hana
Sądy są bardziej skorumpowane niż mafia. Tylko idiota idzie ze świeczką bronic tych gangsterów w garniturkach.
28 24
odpowiedź
User
prawnik
Sądy są bardziej skorumpowane niż mafia. Tylko idiota idzie ze świeczką bronic tych gangsterów w garniturkach.


Nie. Nie są skorumpowane. Po prostu nie są. Przez całe życie zawodowe, a trochę tego było, nie spotkałem żądnej sytuacji, w której Sędzia przyjmowałby łapówkę, żądał jej, albo choćby sugerował jej wręczenie lub przyjęcie.
Mógłbym wymienić wiele wad polskiego sądownictwa, ale korupcja z pewnością nie znalazłaby się w pierwszej dziesiątce.
30 20
odpowiedź
User
mc
Sądy są bardziej skorumpowane niż mafia. Tylko idiota idzie ze świeczką bronic tych gangsterów w garniturkach.
... coś chyba wiesz na ten temat, czyżbyś sam korumpował ? o nie ładnie !
16 8
odpowiedź
User
teletombola
"Pod koniec tygodnia publikację tych reklam zdecydowała się przerwać Grupa Onet-RAS Polska, wydawca grupy serwisów internetowych (na czele z Onet.pl) i tytułów prasowych (m.in. „Faktu” i „Newsweek Polska”). Agnieszka Odachowska, dyrektor komunikacji korporacyjnej w firmie, poinformowała, że emisja reklam z tej akcji była błędem. - Treść kampanii nie jest zgodna z zasadami i wartościami Grupy Onet-RAS Polska. Szczerze żałujemy popełnionego błędu - uzasadniła."

Czyli co, pod koniec tygodnia przyszedł list od Marka Dekana z ostrą reprymendą... Chyba tak to należy intepretowac.
13 9
odpowiedź
User
Mobby Dick
Mark Dekan znowu się wtrącił i zabronił emisji, a niby mówią, że media są wolne i własność kapitału nie ma na nie wpływu. To jak to jest i kto tu klamie....a może poznawać nie po deklaracjach tylko uczynkach......
19 9
odpowiedź
User
Arek
Czy nie jest to przestępstwem za pokrętnie przekazane nasze pieniądze (państwowe PIS robi sobie cyrk).Dość kombinacji i przekrętów za co płacimy podatki?!
11 16
odpowiedź
User
antykomunista
Aaa, czyli jednak można blokować reklamę czegoś, jak się ma taką wizję polityczną i nie jest to nic złego. Czyli lamenty są tylko jak tvp tak zrobi. Ciekawe...


Onet nie bierze ode mnie nawet złotówki, więc może sobie na swoim prywatnym portalu zamieszczać co chce i kiedy chce. Nic mi do tego.

W przeciwieństwie do TVP, która jest utrzymywana przeze mnie i miliony polaków. Chyba widzisz różnicę?
18 11
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing
przesuń do góry