SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sprzedaż e-wydań: „Puls Biznesu” i „Rzeczpospolita” mocno do góry

W styczniu 2013 roku największą średnią sprzedaż wydań elektronicznych wśród gazet codziennych miał „Dziennik Gazeta Prawna”, natomiast wśród tzw. mutacji cyfrowych, czyli m.in. wydań na tablety, prym wiodła „Gazeta Wyborcza”.

E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Wśród e-wydań w styczniu 2013 roku największą sprzedaż zanotował „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) z wynikiem na poziomie 6 606 egz., czyli o 29,17 proc. większym niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej. Tytuł ten miał drugi największy udział sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 10,31 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazła się „Rzeczpospolita” (Presspublica, obecnie Gremi Media) z wynikiem na poziomie 5 565 egz., czyli o 42,91 proc. większym niż w styczniu 2012 roku (sprzedaż ogółem tego tytułu spadła o 36 proc., więcej na ten temat).

Trzecia lokata należała do „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska). Jego sprzedaż e-wydań wyniosła w analizowanym okresie 2 098 egz., czyli aż o 46,20 proc. więcej niż rok wcześniej. Dziennik ten pochwalić się mógł największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, wynoszącym 17,78 proc.

Czwartą pozycję zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e- wydań wzrosła o 6,97 proc. do 2 073 egz.

Pozostałe tytuły codzienne miały już zdecydowanie mniejszą sprzedaż e-wydań, wynoszącą od 517 do 94 egzemplarzy.

W ZKDP od stycznia 2012 roku istnieje także kategoria sprzedaży mutacji cyfrowych. Chodzi tutaj o wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety - iPad czy Kindle. Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

W 2012 roku tylko trzy dzienniki wykazały sprzedaż mutacji cyfrowych. Liderem z 1 161 egz. była „Gazeta Wyborcza” (dziennik ten mutacje cyfrowe raportuje od lipca ub.r.). Na drugim miejscu znalazła się „Rzeczpospolita” z 459 egz., a na trzecim - „Parkiet” (Presspublica; 93 egz.). Natomiast w styczniu ub.r., czyli w pierwszym miesiącu raportowania sprzedaży mutacji cyfrowych w przypadku „Rzeczpospolitej” wyniosła ona 454 egz., a „Parkietu” - zaledwie 6 egz.

Wirtualnemedia.plstyczeń
ZKDP20132012
TytułSprzedaż e-wydańSprzedaż mutacji cyfrowychSprzedaż ogółemSprzedaż e-wydańSprzedaż mutacji cyfrowychSprzedaż ogółem
Dziennik Gazeta Prawna66060640515114075981
Rzeczpospolita556545963563389445498972
Puls Biznesu20980117991435012796
Gazeta Wyborcza2073116121790219380263600
Gazeta Polska Codziennie517029814--26955
Parkiet Gazeta Giełdy37193369954164621
Przegląd Sportowy10003468693041265
Fakt Gazeta Codzienna940361617610396123

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż e-wydań: „Puls Biznesu” i „Rzeczpospolita” mocno do góry

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
uwu
Rzepa idzie w dobrym kierunku -> mniej sprzedaje "papieru" (tak o ok. 35 000), ale za to świetnie sobie radzi w sprzedaży "e-wydań" (wzrost o ok 1 700). Jak trend się utrzyma to gazeta padnie tak w połowie przyszłego roku, a Grzegorz Hajdarowicz zdobędzie statuetę "anty-Midasa" mediów.
odpowiedź
User
padnie nie padnie
Nie wiem, czy rzepa padnie. W sumie gdy byli gazetą skarbu państwa, wszędzie (czytaj: instytucje państwowe) wpychali to w prenumeracie. Jeśli nikt się na te umowy nie zabierze - a pewnie tego nie zrobi, rzepa nie padnie. Ale widać jak upada po sprzedaży kioskowej. 12k w tym roku a 40k w zeszłym o czymś świadczy, tabletów nie przybywa tak szybko jak im spada czytelnictwo. Ciekawa jestem co się stanie z Rzepą i panem H*jdarowiczem.
odpowiedź
User
Yogidługonogi
Policzyłem szybko i wyszło mi, że spadek sprzedaży kioskowej Rzepa wyrówna za ok. 7 lat. Do tej pory Hajdarowicz będzie wytaczał procesy o naruszenie praw do nazwy, licząc, że się utrzyma z odszkodowań. Może też sprzeda część nazwy flagowego tytułu i za te 7 lat z przytupem na tabletach zadebiutuje gazeta "Pospolita"?
odpowiedź