SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Ströer wprowadza nowy model sprzedaży reklamy zewnętrznej, podstawą wyniki Outdoor Track

Firma reklamy zewnętrznej Ströer Media z początkiem przyszłego roku wprowadzi nową ofertę. Będzie ona oparta nie tylko na formatach nośników, lecz także danych o ich widowni zamierzonej w badaniu Outdoor Track.

shutterstock.com Article

W nowej ofercie Ströer Media nośniki firmy w 10 największych aglomeracjach w Polsce aą podzielone na pięć kategorii cenowych. Ceny zależą nie tylko - jak do tej pory - od formatu nośnika, ale przede wszystkim od poziomu widowni mierzonego wskaźnikiem GRP. Możliwy też będzie zakup pakietu gwarantującego dotarcie do założonej widowni, bez konieczności wyboru konkretnych nośników.

Dane o widowni poszczególnych nośników Ströer Media ma z badania Outdoor Track zrealizowanego przez Instytut Badania Outdooru. Firma jest jednym z trzech udziałowców IBO (pozostali to AMS i Clear Channel Poland) i wyniki Outdoor Track otrzymała wiosną br.

Badanie objęło aglomerację warszawską, śląską, krakowską, trójmiejską, łódzką, poznańską, wrocławską, szczecińską, bydgoską i lubelską. To łącznie 148 gmin.

"Wprowadzamy przełomową ofertę"

- Dzięki projektowi Outdoor Track możemy precyzyjnie planować kampanie, kierując się mierzalnymi parametrami takimi jak widownia, zasięg i częstotliwość kontaktu. Odchodzimy zatem od modelu, w którym cena nośnika nie była uzależniona od jego efektywności - opisuje Andrzej Magdziak, CEO Grupy Ströer. - Wprowadzamy przełomową ofertę, dzięki której outdoor dołącza do najlepiej przebadanych mediów i otwiera się na zupełnie nowe grono klientów. Klientów którzy planują swoje działania w oparciu o precyzyjne dane o efektywności kanałów komunikacji - dodaje.

Do Grupy Ströer należy ok. 15 tys. nośników reklamy zewnętrznej, z których 90 proc. znajduje się w 10 aglomeracjach objętych badaniem Outdoor Track.

Firma ma 4,8 tys. frontlight 6 x 3 m, po 3,9 tys. standardowych billboardów 12 m i nośników małego formatu, 600 frontlightów 12 x 3, 320 backlightów scroll 9 m, 50 frontlightów 12 x 4, 15 backlightów 8 x 4 oraz 1859 pozostałych nośników.

Nowa oferta od 2019 roku

Nowa oferta Ströer Media zacznie obowiązywać od początku 2019 roku. - Zdajemy sobie sprawę, że skala zmiany jest bardzo duża, dlatego wprowadzamy ją na początku roku, tak by przejście na nowe zasady było jak najbardziej płynne. Stale prowadzimy konsultacje wśród klientów - pierwsze były przeprowadzone jeszcze na etapie wyboru metodologii badania Outdoor Track. Planujemy też w ramach IBO stworzenie systemu do autoryzacji kampanii, który pozwoli na potwierdzenie wskaźników mediowych - zapowiada Marcin Gudowicz, wiceprezes Grupy Ströer.

W ub.r. firma Ströer Polska, do której należy też sieć reklamy internetowej Ströer Digital, zanotowała 97,25 mln zł wpływów sprzedażowych (o 7,2 proc. więcej niż rok wcześniej) oraz 7,79 mln zł zysku netto (wobec 1,84 mln zł w 2016 roku).

Według danych Starcomu w pierwszej połowie br. wydatki na reklamę zewnętrzną wyniosły 254 mln zł, o 1,8 proc. więcej niż rok wcześniej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ströer wprowadza nowy model sprzedaży reklamy zewnętrznej, podstawą wyniki Outdoor Track

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Una
Moja dobra rada do Ströera - zabierzcie te swoje monstrualne 10metrowe konstrukcje z centrum miast i przestańcie paskudzić krajobraz, proponuję wam ekpansję na wschód na Ukrainę dla gdzieś do Bangladeszu
16 8
odpowiedź
User
Demo
Brawo. 10 lat za późno
9 8
odpowiedź