SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Tele Tydzień”, “Fakt” i “Twój Styl” liderami czytelnictwa

“Tele Tydzień” pozostaje najchętniej czytanym tytułem prasowym w Polsce. Wśród dzienników wygrywa “Fakt”, a wśród miesięczników - “Twój Styl” - wynika z badania PBC General. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

W okresie od października 2010 roku do marca br. najpopularniejszym dziennikiem był “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Zanotował on czytelnictwo na poziomie 13,76 proc. minimalnie wyprzedzając “Gazetę Wyborczą” (Agora SA) czytaną przez 13,67 proc. respondentów. Dalej uplasowały się: “Super Express” (6,44 proc.) i bezpłatne “Metro” (6,21 proc.).
 

>>> Nowi liderzy czytelnictwa prasy w Małopolsce, Wielkopolsce i Łódzkiem

Dzienniki ogólnopolskieprocent respondentów
Fakt13,76%
Gazeta Wyborcza13,67%
Super Express6,44%
Metro (dziennik bezpłatny)6,21%
Rzeczpospolita4,18%
Przegląd Sportowy3,30%
Dziennik Gazeta Prawna2,80%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny)2,37%
Gazeta Podatkowa0,79%
Sport0,69%
Puls Biznesu0,33%
Parkiet Gazeta Giełdy0,19%


Najchętniej czytany tygodnik – „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce – sięga po niego aż 33,61 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,53 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Trzecie miejsce należy do poradnikowej “Chwili dla Ciebie” (Bauer), notującej czytelnictwo na poziomie 14,87 proc. Z kolei najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który z wynikiem 9,01 proc. zajmuje jednak dopiero piąte miejsce wśród tygodników. 

Tygodnikiprocent respondentów
Tele Tydzień33,61%
Życie na Gorąco18,53%
Chwila dla Ciebie14,87%
Angora11,45%
Newsweek9,01%
Gala8,02%
Wprost7,17%
Auto Świat6,99%
To i Owo6,94%
Polityka6,86%
Twoje Imperium5,74%
Na Żywo5,13%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV4,15%
Gość Niedzielny4,11%
Teleprogramy4,10%
Takie jest Życie3,73%
Przekrój3,39%
Super TV3,33%
Rewia3,24%
Motor3,02%
Świat i Ludzie2,38%
Tele Max1,70%
Imperium TV1,58%
Forum1,49%
Bella Relaks1,43%
Teraz (tygodnik bezpłatny)1,26%
Tygodnik Siedlecki0,72%
Przewodnik Katolicki0,67%
Tygodnik Ostrołęcki0,62%
Jarmark0,55%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,52%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny0,51%
City (tygodnik bezpłatny)0,50%
Panorama Leszczyńska0,48%
Waseet (tygodnik bezpłatny)0,32%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,27%
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny)0,03%
7 Dni (tygodnik bezpłatny)0,02%


Wśród dwutygodników najchętniej czytane są trzy tytuły poradnikowe: “Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 16,88 proc., „Pani Domu” (też Edipresse), mająca czytelnictwo na poziomie 15,85 proc. oraz “Tina” (Wydawnictwo Bauer), po którą sięga 15,15 proc. osób. Zajmująca czwarte miejsce z wynikiem 10,81 proc. „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories. 

>>> Polacy najchętniej czytają “Tele Tydzień”

Dwutygodnikiprocent respondentów
Przyjaciółka16,88%
Pani Domu15,85%
Tina15,15%
Viva10,81%
Z Życia Wzięte9,19%
Party Życie Gwiazd6,46%
Komputer Świat6,07%
Tele Świat5,67%
Show Magazyn o Gwiazdach3,98%
Świat Seriali3,87%
Bravo3,65%
Sukcesy i Porażki3,30%
Bravo Sport2,42%
Bravo Girl1,73%
TV 141,41%
Monitor Księgowego0,53%


Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 12,44 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska)  wynikiem 10,66 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a zamykające podium „Cztery Kąty” (Agora), które mają 9,00 proc. czytelnictwa - wśród miesięczników wnętrzarskich. 

Miesięcznikiprocent respondentów
Twój Styl12,44%
Claudia10,66%
Cztery Kąty9,00%
Focus8,78%
Poradnik Domowy8,61%
Murator7,95%
Kobieta i Życie7,78%
Świat Kobiety6,97%
Olivia6,91%
Dobre Rady6,55%
National Geographic6,04%
Avanti5,77%
Mój Piękny Ogród5,74%
Auto Moto4,87%
Działkowiec4,80%
Glamour4,61%
Mamo To Ja4,50%
CKM4,42%
Pani4,17%
Przyślij Przepis!3,88%
Ładny Dom3,63%
Cosmopolitan3,46%
Joy3,40%
CD Action3,30%
PC Format3,21%
Dom & Wnętrze3,18%
Moje Mieszkanie3,16%
Moje Gotowanie3,07%
Samo Zdrowie2,95%
M jak mieszkanie2,90%
Playboy2,81%
Moda na Zdrowie2,80%
Auto Motor i Sport2,67%
Zdrowie2,61%
Elle2,58%
Uroda2,54%
Zwierciadło2,35%
Logo2,25%
Naj Magazyn2,22%
Dobre Wnętrze2,22%
Twoje Dziecko2,18%
Kuchnia2,13%
Dziewczyna2,03%
Kwietnik2,01%
Dziecko2,01%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko2,00%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce1,99%
Auto Świat Poradnik1,93%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny)1,92%
Magazyn Futbol1,85%
Film1,85%
Vita1,79%
Mój Piękny Dom1,74%
Chip1,73%
Focus Historia1,70%
Świat Motocykli1,69%
Popcorn1,69%
Twój Maluszek1,68%
National. Geographic. Traveler1,61%
Men's Health1,61%
Burda1,60%
Charaktery1,53%
Wróżka1,50%
TopGear1,48%
Majster1,45%
Forbes1,41%
Reader's Digest1,33%
M jak Mama1,27%
Twist1,22%
Na ścieżkach życia1,16%
Zbuduj Dom1,15%
InStyle1,14%
Tak Mieszkam1,08%
21. wiek1,00%
Sól i Pieprz0,93%
Przepis na Ogród0,90%
Shape0,82%
Sukces0,81%
Voyage0,78%
Podróże0,71%
Weranda0,69%
Hot Moda & Shopping0,65%
Play0,57%
Fun Club0,48%
Architektura-Murator0,48%
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny0,45%
Żagle0,43%


Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,24 proc. respondentów. 

Dwumiesięcznikiprocent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik3,24%
Mój Piękny Dom2,51%
Auto Świat 4x42,01%
Komputer Świat Gry1,94%
Rodzice1,70%
Komputer Świat Ekspert1,60%
Elle Decoration0,73%
Style i Charaktery0,52%
Weranda Country0,42%
Polska Wita0,23%

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od października 2010 roku do marca 2011 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 211 przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “7 Dni” (listopad 2010: marzec 2011; próba 4001), “Teraz Opole” (październik: grudzień 2010; próba 12 196), “Film” (październik: grudzień 2010; próba 12 196), “Tak Mieszkam” (styczeń: marzec 2011; próba 12 015). “Mój Piękny Dom” był badany jako w okresie od października 2010 do stycznia 2011 (próba 16 106), a w lutym i marcu 2011 był badany jako dwumiesięcznik (próba 8105).

Dołącz do dyskusji: “Tele Tydzień”, “Fakt” i “Twój Styl” liderami czytelnictwa

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dare
Ludzie z PBC przestańcie się wygłupiać i zaliczać do czytanej prasy periodyki z programami tv. Bo jeśli chcecie się dalej wygłupiać to konsekwentnie analizujcie też tygodniki z ogłoszeniami np.motoryzacyjnymi. Ich "czytanie" wygląda dokładnie tak samo. No chyba, że te badania robicie na specjalne zamówienie sowicie opłacone przez znanego wydawcę. W takim przypadku przepraszam.
odpowiedź
User
adamus
A Panowie, jaką prasę czytają, jeśli wolno spytać? Tygodnik Powszechny, Mówią Wieki? W ogóle jakiekolwiek drukowane wydanie ostatnio w ręku trzymaliście czy wiedzę tylko z internetu czerpiecie?
odpowiedź
User
bojkotuj agorę
odpowiedź