SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Znana sieć pizzerii kupiona przez polskich menadżerów

Popularna sieć pizzerii Telepizza została przejęta od hiszpańskiego właściciela przez menadżerów rozwijających w przeszłości amerykańską marką Subway. Kwoty transakcji nie ujawniono.

Zarząd T-Pizza: Michał Igor Piasecki i Daniel Piekarski Article

Transakcję przejęcia udziałów Telepizza Poland zrealizowano jeszcze w połowie ubiegłego roku ale Spółka dopiero teraz informuje o tym rynek. Nowymi właścicielami zostali Michał Igor Piasecki i Daniel Piekarski. Menadżerowie mają wieloletnie doświadczenie zarządzaniu siecią tzw. restauracji szybkiej obsługi. Przez wiele lat byli związani z amerykańską marką Subway - liczącą około 40 tysięcy lokali  sieć franczyzową działającą na całym świecie.

Z końcem 2021 roku spółka Telepizza Poland zmieniła nazwę na T-pizza. W całej Polsce ma 65 lokali.

- W pełni świadomie i z dużą rozwagą podchodziliśmy do jakichkolwiek "informacyjnych fajerwerków" związanych z przejęciem od Hiszpanów udziałów w Telepizza Poland. Spółka wymagała głębokiej restrukturyzacji na poziomie finansowym jak i operacyjnym. Musieliśmy radykalnie obniżyć koszty uzyskania przychodów na poziomie całej sieci. Musieliśmy zoptymalizować logistykę, łańcuch dostaw i zatrudnienie. Dlatego dopiero teraz, kiedy udało nam się osiągnąć te cele, możemy odpowiedzialnie poinformować że marka Telepizza, teraz w strukturach spółki T-pizza, jest, będzie i jeszcze nie jednym zaskoczy na krajowym rynku - wyjaśnia Michał Igor Piasecki, prezes zarządu T-pizza, zarządczy marki Telepizza w Polsce.

Co dalej z marką Telepizza

Jak twierdzą nowi właściciele, historyczna obecność marki Telepizza w Polsce, jej rozpoznawalność oraz trwała oferta "to wartość którą trzeba podtrzymać na rynku".

Dlatego nie zamierzają rezygnować z dotychczasowego brandu Telepizza i franczyzowego modelu działalności. Utrzymują też, we wszystkich swoich restauracjach, dotychczasową ofertę, która w 80 proc. sprzedaży obejmuje cały wachlarz różnego rodzaju pizzy, zaś w pozostałych 20% - startery, sałatki, desery i napoje.

Telepizza chce być liderem rynku food delivery

Spółka deklaruje też podtrzymanie swojego dotychczasowego, wiodącego modelu działalności, tj. realizacji dostaw pizzy do biur, mieszkań i domów w oparciu o zamówienia składane telefoniczne i online. Obecnie 75% sprzedaży realizowana jest w ten sposób.

"W tym zakresie Telepizza ma ambicje powrotu do pozycji lidera rynku food delivery w Polsce" - podano w komunikacie.

- Widzimy potencjał marki wynikający z jej historycznych dokonań i obecności rynkowej w Polsce ale przede wszystkim widzimy jej potencjał rozwojowy

- możliwość tworzenia nowych komplementarnych konceptów pozwalających poszerzyć obecną skalę sieci i ilość jej odbiorców. Elastyczność w zarządzaniu obecnymi i nowymi franczyzami, skuteczna i efektywna komunikacja z dotychczasową oraz pokoleniowo młodszą i najmłodszą grupą docelową, bardzo ostrożne ale zauważalne zmiany wizerunkowe, to wyzwania dla Telepizzy, które skutecznie zamierzamy wdrażać i teraz już systematycznie o tym rynek informować - dodaje Daniel Piekarski, v-ce prezes zarządu T-pizza.

Hiszpańska, obecnie już globalna sieć pizzerii Telepizza, powstała w Madrycie w 1988 roku. W Polsce, pod nazwą Telepizza Poland funkcjonuje od 1992 roku. W szczytowym okresie działalności miała u nas ponad 130 lokali i była uznawana za lidera rynku dostaw pizzy na telefon. O wycofaniu się Hiszpanów z naszego rynku i sprzedaży ich udziałów mówiło się już w 2018 roku. Potencjalnym nabywcą, wówczas 107 restauracji, miała być spółka AmRest do której w Polsce należą takie marki jak KFC czy Pizza Hut.

Dołącz do dyskusji: Znana sieć pizzerii kupiona przez polskich menadżerów

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
No to slabo
Nie znam ludzi, ale skoro Polacy to wyzysk na horyzoncie i pewne ceny w gore przy tej samej jakosc lub nizszej. Subwaya rozwijali chyba tych polskich kilku bistrach. Trzech na krzyz. Subway to amergkanska marka powstala wiele lat temu.
17 0
odpowiedź
User
piccolo
Pizza z sieciówek to tragedia. Nie dość, że z najgorszych, najpodlejszych skladników, to jeszcze ich mało. Cena, jak promocje sa jeszcze ujdzie. A poza tym pizza jest bardzo niezdrowa, chyba najgorszy fasfood, gorszy niż hamburger czy kebab. Wiec, jak jadać, to w niezależnych pizzeriach .
12 0
odpowiedź
User
Max
Z artykułu wynika, że tych dwóch odpowiada za światowy sukces Subwaya. W rzeczywistości odpowiadają za polożenie projektu wejścia do Polski. Taka tam różnica
13 0
odpowiedź