Najdłuższe zakupy na Allegro i Vinted. Już 10 mln Polaków na Temu

Z Allegro korzysta ponad 18 mln polskich internautów, a Allegro Lokalnie - dalsze 6 mln. Równie dużo czasu co na Allegro spędzają na odzieżowym Vinted. Natomiast chiński marketplace Temu osiągnął skokowy wzrost, do 9,9 mln użytkowników.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

We wrześniu br. Allegro, jako serwis www i aplikację mobilną, odwiedziło 18,57 mln użytkowników, czyli 62,54 proc. wszystkich polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio godzinę, 44 minuty i 3 sekundy.

Natomiast Allegro Lokalnie, gdzie oferty mogą publikować sprzedawcy bez kont firmowych, przyciągnęło 6,14 mln internautów (co dało 20,7 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 6 minut i 33 sekundy - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Allegro jest zdecydowanym liderem zasięgowym wśród platform e-commerce, za to pod względem średniego czasu korzystania nieznacznie wyprzedziło go odzieżowe Vinted. Każdy z 5,87 mln użytkowników (19,76 proc. zasięgu) spędził tam przeciętnie godzinę, 46 minut i 18 sekund.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rosnie-odsetek-kupujacych-online-tylko-co-piata-osoba-korzysta-z-social-commerce,7169479210620545a ##

Dużo mniej popularne od Allegro są u nas zagraniczne marketplace’y. Chiński Aliexpress zanotował 8,84 mln użytkowników, 46 minut i 45 sekund spędzonych średnio przez każdego i 29,77 proc. zasięgu, a amerykański Amazon - 6,07 mln internautów, 20,45 proc. zasięgu oraz 5 minut i 58 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Za to chińska platforma Temu, obecna w Polsce od lipca br., w zeszłym miesiącu miała już 9,86 mln użytkowników (33,22 proc.) spędzających na niej przeciętnie po 17 minut i 17 sekund.

W zestawieniu są witryny trzech stacjonarnych sieci handlowych. E-sklep elektromarketów Media Expert przyciągnął 10,72 mln internautów (36,11 proc. zasięgu), każdego średnio na 6 minut i 45 sekund, platforma e-commerce’owa Empiku, w której od pewnego czasu sprzedawać mogą też zewnętrzne podmioty, zanotowała 7,63 mln użytkowników, 6 minut i 51 sekund spędzonych przeciętnie przez każdego i 25,71 proc. zasięgu, a witryna drogerii Rossmann - 5,81 mln użytkowników, 19,58 proc. zasięgu oraz 5 minut i 40 sekund średniego czasu korzystania.

Natomiast chińska platforma odzieżowa Shein przyciągnęła 6,35 mln internautów (21,39 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 33 minuty i 21 sekund.

grafika

W porównaniu z sierpniem skokowo wzrosła odwiedzalność Temu. Liczba użytkowników zwiększyła się o 4,05 mln (czyli 69,7 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył o 5 minut i 23 sekundy (45,2 proc.). Na Mediaexpert.pl przy minimalnym spadku liczby odwiedzających (o 5,5 tys., czyli 0,05 proc.) przeciętny czas korzystania zwiększył się o 36 sekund (9,8 proc.).

Natomiast wyniki pozostałych witryn z rankingu pogorszyły się. Allegro zanotowało spadek o 212,1 tys. użytkowników (1,1 proc.) oraz 5 minut i 13 sekund średniego czasu korzystania (4,8 proc.), a Allegro Lokalnie - 543,7 tys. użytkowników (8,1 proc.) i 17 sekund średniego czasu (4,1 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ilu-polakow-korzysta-tiktok-google-facebooka-najpopularniejsze-aplikacje-mobilne,7169477052360321a ##

Jeszcze więcej straciły dwie inne witryny. Na Shein ubyło 886 tys. polskich internautów (12,2 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 2 minuty i 18 sekund (6,4 proc.), z kolei na platformie Rossmanna liczba odwiedzających zmalała o 315,7 tys. (5,1 proc.), a średni czas korzystania o minutę i 13 sekund (17,7 proc.).

Aliexpress zanotował spadek o 412,6 tys. użytkowników (4,5 proc.) i 42 sekundy przeciętnego czasu korzystania (1,5 proc.), platforma Empiku - o 256,8 tys. internautów (3,2 proc.) i 43 sekundy średniego czasu (9,5 proc.), a Amazon - o 137,5 tys. użytkowników (2,2 proc.) i 2 sekundy średniego czasu (0,6 proc.).

Z kolei na Vinted przy spadku liczby internautów o 180,1 tys. (3 proc.) przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 6 minut i 2 sekundy (5,4 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Wpadka PAP. Przekręcili słowa eksperta. Depesza skorygowana, ale nie na ich stronie

Wpadka PAP. Przekręcili słowa eksperta. Depesza skorygowana, ale nie na ich stronie

Maciej Kierzkowski po kilkuletniej przerwie znów w Radiu Łódź

Maciej Kierzkowski po kilkuletniej przerwie znów w Radiu Łódź

Żabka rusza z kampanią promującą system kaucyjny

Żabka rusza z kampanią promującą system kaucyjny

Marek Własny bohaterem nowych reklam Kauflandu

Marek Własny bohaterem nowych reklam Kauflandu

Michał Sadowski dał wskazówki, jak zwiększyć ruch z wyszukiwarek AI. "Gra warta świeczki"

Michał Sadowski dał wskazówki, jak zwiększyć ruch z wyszukiwarek AI. "Gra warta świeczki"

"Dbamy o wodę" w gronie klientów 24/7Communication

"Dbamy o wodę" w gronie klientów 24/7Communication