Stacje TVN znów współpracują z Leroy Merlin, Krzysztof Miruć w reklamach

TVN i kanały tematyczne należące do TVN Warner Bros. Discovery, m.in. TVN Style po kilku miesiącach wznowiły współpracę z siecią sklepów budowlanych Leroy Merlin - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. W reklamach marki pojawia się także ponownie architekt Krzysztof Miruć. Wcześniej współpracę z siecią wznowił Kanał Sportowy.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Stacje TVN znów współpracują z Leroy Merlin, Krzysztof Miruć w reklamach
Krzysztof Miruć w spocie Leroy Merlin

Gdy pod koniec lutego Rosja rozpoczęła militarną inwazję na Ukrainę, wiele międzynarodowych koncernów i marek zdecydowało się zaprzestać prowadzenia działalności na rynku rosyjskim. Niektóre - mimo zaistniałej sytuacji i bojkotu konsumentów - postanowiły pozostać w Rosji.

Jedną z takich firm była francuska Grupa Adeo, właściciel sieci sklepów Auchan i Leroy Merlin. Decyzja ta spotkała się z ostrą, międzynarodową krytyką. Firmie zarzucano m.in., że kontynuując działalności na terenie Federacji Rosyjskiej finansują politykę Władimira Putina i bestialskie działania rosyjskiej armii w Ukrainie.

Zawieszenie współpracy do odwołania

W Polsce ambasadorem Leroy Merlin, który występował w reklamach tej sieci sklepów był architekt i projektant wnętrz Krzysztof Miruć. Marka sponsorowała też wiele programów z jego udziałem, emitowanych na antenach stacji należących do grupy TVN - m.in. "Zgłoś remont", czy "Weekendowa metamorfoza".

- Jestem zdecydowanie przeciwko rosyjskiej agresji w Ukrainie. Potępiam to, co się w tej chwili dzieje z całego serca. Od początku konfliktu aktywnie angażuje się prywatnie, jako przedsiębiorca w pomoc. Wspieram działania fundacyjne i organizacje niosące wsparcie poszkodowanym - wyliczył. - Już od kilku dni analizujemy sytuację i zdecydowaliśmy się wspólnie z Leroy Merlin na zawieszenie mojej obecności w kampaniach - opisał.

Mniej więcej w tym samym czasie o zawieszeniu współpracy z Leroy Merlin poinformował też kanał HGTV (należący do TVN Warner Bros. Discovery), emitujący wiele programów sponsorowanych przez Leroy Merlin. Stacja zdecydowała, że wstrzyma do odwołania emisję nowego sezonu „Weekendowej metamorfozy” prowadzonej przez Krzysztofa Mirucia.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/leroy-merlin-bojkot-kanal-sportowy-konczy-umowe-wojna-rosja,7170018900731521a ##

Z ustaleń Wirtualnemedia.pl wynika, że marka Leroy Merlin znów promuje się poprzez lokowanie produktów w programach należących do grupy TVN. Marka była obecna m.in. w świątecznym odcinku programu "Zgłoś remont" w TVN Style. W tym odcinku wykorzystano m.in. mozaikę na ścianie w sypialni oraz kwiaty i dodatki z Leroy Merlin.

Kilkanaście dni wcześniej, w ostatnim odcinku 8 sezonu programu "Zgłoś remont" Leroy Merlin dostarczył grzejnik łazienkowy oraz dodatki łazienkowe.

Od pewnego czasu także eksperci Leroy Merlin pojawiają się w "Dzień dobry TVN", gdzie doradzają w różnych tematach związanych z dekorowaniem czy urządzaniem wnętrz.

Do współpracy z Leroy Merlin wrócił również Krzysztof Miruć, gospodarz programów emitowanych w stacjach grupy TVN, architekt i projektant wnętrz. Ani stacje, ani architekt ani też Leroy Merlin nie upubliczniają szeroko tych informacji.

Mirucia można oglądać m.in. w spotach reklamowych emitowanych m.in. w TVN, w których zachęca on do remontu łazienki z wykorzystaniem produktów kupionych w tej sieci sklepów.

Kanał Sportowy też wrócił do współpracy z Leroy Merlin

- W lutym zrezygnowaliśmy z ekspozycji logotypu Leroy Merlin w ramach naszych programów, natomiast firma w dalszym ciągu jest sponsorem reprezentacji Polski przy okazji mundialu. Współpracuje z Polskim Związkiem Piłki Nożnej, jej ekspozycja jest na przykład na konferencjach z udziałem piłkarzy - tłumaczyła w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Agnieszka Prachniak, dyrektorka ds. rozwoju biznesu Kanału Sportowego. Firma jest sponsorem polskiej reprezentacji w piłce nożnej do końca 2022 roku.

- Cały czas byliśmy w kontakcie z prezesem Leroy Merlin Polska Krzysztofem Kordulewskim, który otrzymał od ambasadora Ukrainy w Polsce pismo z podziękowaniami za pomoc na rzecz Sił Zbrojnych Ukrainy w Polsce. To pismo zostało nam przedstawione – dodaje Prachniak. - Firma angażowała się w pomoc Ukraińcom, nie widzieliśmy żadnych przesłanek, by nie komunikować partnerstwa LM z reprezentacją Polski, bo na tym nasza współpraca polega. Tym bardziej, że mieliśmy ważną umowę, czekaliśmy na rozwój wydarzeń. Zdecydowaliśmy, że teraz możemy wrócić do współpracy i faktycznie ją kontynuujemy - podkreśliła.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Edelman zatrudnia Annę Vogt na stanowisko global chief strategy officer

Edelman zatrudnia Annę Vogt na stanowisko global chief strategy officer

Igor Ruczyński przeszedł z Dentsu Polska do MyShopTV

Igor Ruczyński przeszedł z Dentsu Polska do MyShopTV

Nowy sezon serialu "Klangor" w Canal+. Jest zwiastun i zdjęcia

Nowy sezon serialu "Klangor" w Canal+. Jest zwiastun i zdjęcia

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce
Materiał reklamowy

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce

Startuje cyber.gov.pl do ochrony przed zagrożeniami w sieci

Startuje cyber.gov.pl do ochrony przed zagrożeniami w sieci