TVP.pl, HBO GO i WP Pilot mocno w górę, Player.pl i ShowMax w dół (TOP serwisów VoD)

Wśród platform VoD liderem zasięgowym jest niezmiennie VoD.pl, natomiast najdłużej użytkowników przyciągają VoD.TVP.pl, Player.pl i Ipla.tv. Ten pierwszy serwis, podobnie jak HBO GO i WP Pilot, w skali roku osiągnął duży wzrost odwiedzalności, znaczące spadki zanotowały natomiast Player.pl i ShowMax.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według danych z badania Gemius/PBI w kwietniu br. VoD.pl (Grupa Onet-RAS Polska) odwiedziło 3,74 mln realnych użytkowników, a więc 13,46 proc. wszystkich polskich internautów. Witryna miała o ponad 1,1 mln odwiedzających więcej niż zajmujący drugiej miejsce dział Premium Cda.pl. Użytkownicy wykonali na VoD.pl 16,75 mln odsłon, a każdy spędził na stronie średnio 36 minut i 16 sekund.

Sekcja Premium serwisu Cda.pl przy 2,55 mln użytkowników miała 19,56 mln odsłon oraz 13 minut i 33 sekundy średniego czasu korzystania przez internautów. Wydawca serwisu podał, że na koniec ub.r. z oferty Premium korzystało 100 tys. użytkowników, 25 tys. więcej niż w połowie ub.r.

Kilka kolejnych witryn z zestawienia miało mniej użytkowników niż VoD.pl i dział Premium Cda.pl, natomiast zanotowało zdecydowanie więcej odsłon i dłuższy średni czas korzystania. Serwis VoD.TVP.pl przy 2,43 mln użytkowników wygenerował 40 mln odsłon oraz 4 godziny, 37 minut i 23 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez internautę. Natomiast Player.pl miał 2,33 mln użytkowników, 33,08 mln odsłon oraz 4 godziny, 33 minuty i 2 sekundy przeciętnego czasu.

Na VoD.TVP.pl na początku br. rekordową popularnością cieszyła się „Korona królów”, w serwisie jest też udostępnianych wiele archiwalnych produkcji TVP (ostatnio serial „Ekstradycja”). Miesiąc temu w witrynie pojawiła się płatna Strefa Abo.

Z kolei na Player.pl pod koniec ub.r. wraz z nową płatną ofertą pojawiły się m.in. stacje Canal+. Trzy tygodnie temu udostępniono aplikację witryny na telewizory z Android TV.

Ipla.tv (należąca do Cyfrowego Polsatu) zanotowała natomiast 1,8 mln użytkowników, 21,68 mln odsłon oraz trzy godziny, 37 minut i dwie sekundy średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. W lutym br. platforma została udostępniona w nowej odsłonie, w której pojawiły się dwa dodatkowe płatne pakiety: ze stacjami telewizyjnymi, serialami i filami od HBO oraz ze streamingiem 87 kanałów tv.

Wśród dwóch globalnych platform VoD od paru lat obecnych w Polsce Netflix jest popularniejszy od ShowMaxa. W kwietniu br. pierwszy serwis miał 1,98 mln użytkowników, 21,13 mln odsłon oraz 6 minut i 31 sekund średniego czasu korzystania, a drugi - 1,26 mln użytkowników, 15,06 mln odsłon oraz 10 minut i 25 sekund średniego czasu.

Obie platformy nie podają, ilu polskich użytkowników płaci za dostęp do nich. Globalnie Netflix na koniec marca miał 125 mln subskrybentów, w br. zamierza zrealizować 470 nowych filmów, seriali i programów oraz wydać na produkcję i licencje ok. 8 mld dolarów.

Z kolei z usług VoD płatnych operatorów telewizyjnych HBO GO ma dużo większy zasięg od Nc+GO. Pierwsza platforma w maju miała 982,7 tys. użytkowników, a druga - 467,7 tys. Przy czym Nc+GO osiągnęło dużo więcej odsłon niż konkurent (11,23 mln wobec 6,65 mln) oraz ponad trzykrotnie dłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego (25 minut i 39 sekund wobec 7 minut i 48 sekund). Od kwietnia HBO GO jest dostępny dla wszystkich internautów, nie tylko tych mających umowy z operatorami telewizyjnymi obejmujące stacje HBO.

W zestawieniu uwzględniliśmy też serwis WP Pilot (Grupa Wirtualna Polska) oferujący streaming kilkudziesięciu stacji telewizyjnych (większości w odpłatnych pakietach). W kwietniu zanotował on 1,74 mln użytkowników i 7,37 mln odsłon, a przeciętny odwiedzający spędził w nim dwie godziny, 7 minut i 15 sekund.

grafika

Tylko na komputerach VoD.pl miał 3,03 mln użytkowników, 13,13 mln odsłon oraz 37 minut i 37 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę, natomiast dział Premium serwisu Cda.pl - 2,17 mln użytkowników, 17,27 mln odsłon oraz 15 minut i 30 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Player.pl osiągnął wyższe statystyki od VoD.TVP.pl - pierwszy serwis miał 1,96 mln użytkowników, 30,6 mln odsłon oraz 5 godzin, 12 minut i 36 sekund średniego czasu korzystania, a drugi - 1,81 mln użytkowników, 27,36 mln odsłon oraz 4 godziny, 34 minuty i 18 sekund średniego czasu.

Na Ipla.tv użytkownik spędził przeciętnie 4 godziny, 24 minuty i 20 sekund, a na WP Pilot - 2 godziny, 30 minut i sekundę.

grafika

Z kolei na smartfonach i tabletach VoD.pl przy 1,26 mln użytkowników miał 3,62 mln odsłon oraz 17 minut i 10 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.

VoD.TVP.pl odwiedziło natomiast 915,6 tys. internautów, którzy wykonali 12,64 mln odsłon, a każdy spędził na stronie przeciętnie 3 godziny, 16 minut i 30 sekund. Ipla.tv zanotowała prawie trzy razy krótszy średni czas korzystania przez użytkownika (godzina, 13 minut i 5 sekund).

Z kolei na Netfliksie i ShowMaksie odwiedzający spędził średnio poniżej minuty, na HBO GO - minutę i 23 sekundy, a w sekcji Premium Cda.pl - 2 minuty i 8 sekund.

grafika

Wśród aplikacji liderem jest Player, który w kwietniu zanotował 834,9 tys. realnych użytkowników i 34,33 mln odsłon. Mobilna Ipla zanotowała 640 tys. użytkowników, 20,14 mln odsłon oraz 3 godziny, 50 minut i 56 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego, a desktopowa aplikacja Ipli - 215,5 tys. użytkowników.

VoD Onet i TVP VoD miały podobną liczbę użytkowników - prawie 110 tys. Przy czym pierwsza aplikacja zanotowała 8,68 mln odsłon oraz 2 godziny i 17 minut średniego czasu korzystania, a druga - 3,72 mln odsłon oraz 59 minut i 12 sekund średniego czasu.

Część aplikacji nie jest objęta audytem pozwalającym zmierzyć liczbę odsłon i czas korzystania przez internautów.

grafika

W skali roku VoD.pl zyskał 0,96 pkt proc. zasięgu (to 7,7 proc. w górę) i 1,3 mln odsłon (8,4 proc. w górę), natomiast średni czas korzystania z witryny zmalał o 2 minuty i 20 sekund (czyli 6 proc.).

Kilka serwisów osiągnęło dużo większe wzrosty odwiedzalności. VoD.TVP.pl zyskał 1,85 pkt proc. zasięgu, 15,61 mln odsłon oraz godzinę i 11 minut przeciętnego czasu spędzonego przez użytkownika (to odpowiednio wzrosty o 26,8, 64 i 34,7 proc.), Netflix - 4,32 pkt proc. zasięgu i 8,14 mln odsłon (153,7 i 62,7 proc. w górę), WP Pilot - 4,71 pkt proc. zasięgu i 4,04 mln odsłon (301,9 i 121 proc. w górę). Przy czym w przypadku Netflixa i WP Pilot zmalał przeciętny czasy spędzany przez użytkownika - odpowiednio o 57 i 37,1 proc.

Natomiast HBO GO osiągnęło wzrosty o 2,28 pkt proc. zasięgu, 4,86 mln odsłon oraz 2 minuty i 37 sekund średniego czasu korzystania (to 180,9, 271,5 i 50,5 proc. w górę), a Nc+GO - 0,71 pkt proc. zasięgu i 4,32 mln odsłon (73,2 proc. i 62,6 proc. w górę), przy spadku przeciętnego czasu korzystania o minutę i 29 sekund (czyli 5,5 proc.).

Z kolei Player.pl stracił w skali roku 2,76 pkt proc. zasięgu i 11,37 mln odsłon (to spadek o 24,8 i 25,6 proc.), przy wzroście średniego czasu spędzonego przez użytkownika o 13 minut i 21 sekund (czyli 5,1 proc.). Natomiast ShowMax zanotował spadek zasięgu o 1,57 pkt proc. (czyli 25,7 proc.) oraz wzrosty liczby odsłon o 7,83 mln (108,3 proc.) oraz średniego czasu korzystania o 6 minut i 40 sekund (177,8 proc. w górę).

Rok temu w badaniu Gemius/PBI nie było jeszcze wydzielonej sekcji Premium na Cda.pl.

grafika

Aplikacja Playera straciła w skali roku 0,44 pkt proc. zasięgu (to 12,8 proc. w dół), desktopowa Ipla - 0,94 pkt proc. (54,6 proc. w dół), a aplikacja Netflixa - 0,09 pkt proc. (13,2 proc. w dół).

Za to mobilna Ipla osiągnęła wzrost o 1,36 pkt proc. zasięgu (czyli 149,4 proc.).

grafika

W ostatnich tygodniach najwięcej dyskutowano o usłudze WP Pilot, w której bez umów z nadawcami udostępniano za darmo streaming siedmiu podstawowych stacji: TVP1, TVP2, TVP3, Polsatu, TVN, TV Puls i TV 4. W połowie maja podczas konferencji PIKE przedstawiciele władz TVP i TVN skrytykowali obecność ich stacji na tej platformie.

Niecały tydzień później Telewizja Polska i Wirtualna Polska rozpoczęły negocjacje w sprawie obecności trzech kanałów TVP na WP Pilot. Ustalono, że na czas rozmów, do 16 lipca, stacje TVP nie będą dostępne w WP Pilot.

WP Pilot zanotował duży wzrost odwiedzalności w drugiej połowie ub.r., po tym jak platforma zmieniła nazwę z Videostar.pl. W sierpniu ub.r. witryna miała 571,1 tys. realnych użytkowników i 2,78 mln odsłon, a w listopadzie - już 861,9 tys. użytkowników i 5,54 mln odsłon.

W lutym, kiedy trwały zimowe igrzyska olimpijskie transmitowane obszernie w TVP1 i TVP2, witryna osiągnęła 1,73 mln użytkowników i 7,92 mln odsłon, zdecydowanie więcej niż w styczniu. Wirtualna Polska informowała, że transmisje TVP1 z zawodów w skokach narciarskich w WP Pilot oglądało nawet 400 tys. osób.

Przeciętny czas korzystania w miesiącu z witryny wynosił od 2 do 3,5 godziny.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych