SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Twój Styl” na czele i z największym wzrostem reklamowym - „Newsweek”, „Wprost” i „Flesz” w dół (TOP 10)

Wydawany przez Wydawnictwo Bauer miesięcznik „Twój Styl” zarobił w pierwszym kwartale br. najwięcej z reklam wśród magazynów oraz zanotował największy wzrost tych przychodów. Spadły natomiast wpływy reklamowe „Newsweeka”, „Wprost” i „Flesza”.

fot. Shutterstock.com Article

Wydawcy magazynów w pierwszych trzech miesiącach br. zarobili na reklamach 715,9 mln zł. Oznacza to, że ich przychody wzrosły w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. o 18,3 proc. - wynika z raportu Kantar Media (dane cennikowe bez rabatów) przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl.

Reklamodawcy najwięcej wydali na reklamy w miesięczniku „Twój Styl” - 45,4 mln zł. Tytuł ten zwiększył w skali roku wpływy z reklam o 85,4 proc. Drugi na reklamowym podium magazynów dwutygodnik „Viva” opublikował w I kwartale br. reklamy warte 39,1 mln zł - tym samym zarobił 36,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Trzeci pod tym względem „Tele Tydzień” zwiększył wpływy o 15,5 proc., o 35,8 mln zł.

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów

(bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I – III 2014

I – III 2015

zmiana proc.

TWÓJ STYL

24 481 620 zł

45 392 151 zł

85,4

VIVA

28 590 542 zł

39 065 505 zł

36,6

TELE TYDZIEŃ

30 992 883 zł

35 789 042 zł

15,5

NEWSWEEK POLSKA

27 129 248 zł

24 244 415 zł

-10,6

WPROST

26 819 183 zł

24 086 275 zł

-10,2

PARTY

19 598 962 zł

21 955 152 zł

12

PRZYJACIÓŁKA

13 267 346 zł

19 012 887 zł

43,3

KROPKA TV

-

18 336 750 zł

-

POLITYKA

-

16 530 134 zł

-

FLESZ

16 073 831 zł

15 894 289 zł

-1.1

razem

605 381 737 zł

715 888 424 zł

18,3

Większe niż przed rokiem przychody z reklam miały też „Przyjaciółka” - wzrost o 43,3 proc., do 19 mln zł i „Party” - wzrost o 12 proc., do ok. 22 mln zł.

W porównaniu z I kwartałem ub.r. spadły wpływy reklamowe tygodników „Newsweek Polska” i „Wprost”. Reklamodawcy w pierwszym tytule wydali 24,2 mln zł (10,6 proc. mniej w skali roku), w drugim – 24,1 mln zł (10,2 proc. mniej).

Do czołówki największych pod względem wpływów z reklam magazynów dołączyły w tym roku „Kropka TV” (18,3 mln zł) i „Polityka” (16,5 mln zł). Wypadły z niej natomiast „Forbes” i „Gala”.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” na czele i z największym wzrostem reklamowym - „Newsweek”, „Wprost” i „Flesz” w dół (TOP 10)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
NiK
Wszystkie te dane można sobie darować. Jeżeli któryś z ww tytułów będzie miał 10% podanych kwot to jestem w stanie uwierzyć.
10 9
odpowiedź
User
gaz
Tak, stary zespół Wprost wyrzucny, bo materiały mimo skokowego wzrostu sprzedaży, odstraszały reklamodawców, a pismo według danych idzie łeb łeb z Newsweeekem. Bujać to my, ale nie nas. Po co podajecie materiały marketingowe wydawców? Wprost 24 miliony, Polityka 16 milionów... Niech zgadnę, które dane są bliskie prawdy, a które bajki?
9 10
odpowiedź
User
Olga
Super a czy ktos jeszcze pamieta ze Cenninki Bauer i Edipresse poszly w gore o 20-30%??? Super dane bardzo wiarygodne prasa na +18% w pierwszym kwartale- no dowcip roku
9 8
odpowiedź
User
Troy
Sprzedaż spada? Podnoś cennik!
9 8
odpowiedź