„Viva!” i „Show” dużo więcej z reklam, L’Oreal największym marketerem (TOP 10)

W 2014 roku największe wzrosty wpływów z reklam wśród magazynów zanotowały „Viva!” i „Show”, a swoje budżety na reklamy na łamach pism najmocniej zwiększyły Apart, Jeronimo Martins Polska i Alma Market.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Z raportu przygotowanego przez Kantar Media dla Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wydatki na reklamę w magazynach w całym 2014 roku wzrosły w skali roku o 6,3 proc. - do 3,14 mld zł.

Dane te jednak nie uwzględniają udzielanych reklamodawcom przez wydawców rabatów. Według Starlinka bowiem magazyny zarobiły netto na reklamach po trzech kwartałach ub.r. 313,9 mln zł, o 15,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Z kolei według szacunków ZenithOptimedia Group prognozowane wpływy magazynów w całym ub.r. mają być niższe wobec 2013 roku o 15,4 proc. Mają także maleć w 2015 roku - o ok. 19,3 proc. (więcej na ten temat).

Liderem wpływów cennikowych był niezmiennie „Twój Styl”. Ten miesięcznik w 2014 roku zarobił o 7,6 proc. więcej niż rok wcześniej - blisko 180 mln zł. Pozycję wicelidera zajął „Tele Tydzień” z przychodami w wysokości 138,5 mln zł, o 9,4 proc. wyższymi od tych osiągniętych w 2013 roku.Trzecie miejsce należy do dwutygodnika „Viva!” - pisma, które w ub.r. w największym stopniu wśród magazynów zwiększyło wpływy reklamowe. Wzrosły one o 31,5 proc. - do 138,3 mln zł.Znacząco zwiększyły się również przychody z reklam magazynu „Show” - o 24,1 proc., do 68,5 mln zł.

Spośród dziesięciu tytułów z największymi w ub.r. wpływami z reklam tylko jeden tytuł zanotował spadek. Była to „Polityka”, która zarobiła 70,1 mln zł, o 0,6 proc. mniej w skali roku.

Miano największego reklamodawcy w magazynach utrzymała  - mimo znacznego spadku poniesionych inwestycji - firma kosmetyczna L’Oreal Polska. Jej cennikowy budżet wyniósł w 2014 roku 84,6 mln zł, o 23,7 proc. mniej niż rok wcześniej.

Mniej zainwestował też konkurent L’Oreala - Nivea Polska. Ten koncern zostawił w magazynach 42,6 mln zł - 8,2 proc. mniej niż w 2013 roku. Znacznie spadły też wydatki reklamowe Unilever Polska - o 28,7 proc., do prawie 36 mln zł.

Do reklamodawców, którzy w 2014 roku na reklamę w magazynach przeznaczyli wielokrotnie więcej niż rok wcześniej, należą firma jubilerska Apart, Jeronimo Martins Polska (właściciel dyskontów Biedronka) oraz sieć delikatesów Alma Market. Apart zwiększył wydatki o 45,4 proc. - do blisko 46 mln zł, Jeronimo - o 54,1 proc. (do 38,8 mln zł), a Alma - o 50,9 proc. (do 28,3 mln zł).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu