SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Volvo, Nike, Dove - najlepsze kampanie 2013 roku według polskich agencji (wideo)

Jakie spoty i akcje reklamowe mijającego roku najbardziej się wyróżniły? Które z nich przełamywały schematy, zaskakiwały bądź po prostu były ciekawie zrealizowane? Rozpoczynamy przegląd najlepszych kampanii 2013 roku według polskiej branży reklamowej.

Volvo, Nike, Dove - najlepsze kampanie 2013 roku według polskich agencji (wideo)

O podsumowanie kampanii - zarówno polskich, jak i zagranicznych - z mijającego roku i wybranie tych najbardziej interesujących poprosiliśmy osoby z czołowych polskich agencji reklamowych i interaktywnych. W pierwszej prezentujemy wskazania przedstawicieli BBDO Warszawa, Grey Group Polska, H Warsaw, Schulz Brand Friendly i Opcom. Najczęściej chwalą oni spoty „The Epic Split” Volvo i „Possibilities” Nike.

>>> Polska reklama: jaka była w 2013, jaka będzie w 2014? (agencje)
 


Bartosz Gomółka, head of strategy w BBDO Warszawa

AT&T, kampania „It's Not Complicated”

Dzieci jako wyraziciele prostych prawd, z którymi nie sposób dyskutować, nie sposób także nie uśmiechać się. Nieustający, przedszkolny uniwersytet, który przekonuje o przewagach telekomunikacyjnego giganta lepiej niż najsłynniejsi celebryci czy imponujące dane techniczne. Świetny casting, dużo pozytywnych emocji, jasny przekaz dotyczący marki.


Nike, „Possibilities”

Potężna dawka motywującej energii (podkreślona muzyką The Kills), po której każdy ma ochotę grać, ścigać się, walczyć, zwyciężać, bić kolejne rekordy. Każda scena w tym filmie krzyczy (bez użycia tych słów): „Just do it!”. I naprawdę chcemy to zrobić, w czym pomoże nam kolejny challenge Nike+. Dystans i humor w reklamie pozwalają uniknąć patosu i skutecznie łamią ewentualny opór wobec reklamowych sloganów. Mistrzowski copywriting, co staje się znakiem firmowym agencji Wieden + Kennedy.


Smart, „Offroad”

Nie każdy producent ma odwagę, by pozwolić na to, by 70 proc. reklamy przedstawiało produkt w niekorzystnym świetle tylko po to, by puenta wybrzmiała mocniej. Jednak ten się śmieje, kto się śmieje ostatni. Reklama ośmiesza niemądre wybory konsumenckie, proponując sprytniejsze rozwiązanie. Dużo niewymuszonego humoru, znakomity insight, perfekcyjna egzekucja.


Volvo, „The Epic Split”

Kolejna odsłona kampanii Volvo Trucks, nietypowo przedstawiająca możliwości techniczne szwedzkich ciężarówek. Genialne połączenie widowiskowości, doświadczenia, perfekcyjnej precyzji i sentymentu. Magia obrazu, która kusi kolejne miliony oglądających. Spot, który będziemy pamiętać jeszcze wiele lat.

>>> Internauci parodiują spot Volvo z Van Damme’em: Majewski, Kaczyński, burmistrz Toronto (wideo)


Play - platforma komunikacyjna z celebrytami

Po pierwszych spotach sporo było w środowisku reklamowym głosów krytykujących ten format reklamowy (przeczytaj takie komentarze zebrane przez Wirtualnemedia.pl). Z czasem widać jednak, jak skutecznym i lubianym narzędziem komunikacyjnym się okazuje.

Spójność i prostota przy jednoczesnej sporej elastyczności formatu, który dosyć szybko uwolnił się od konieczności pokazywania kolejnych celebrytów, ponieważ stworzył własnych: sprzedawców Play. Skuteczne zablokowanie ewentualnych aliansów wszystkich konkurentów z celebrytami (kto przebije korowód gwiazd wybierających Play?), a z drugiej strony potraktowanie każdego występującego celebryty z przymrużeniem oka i wykorzystanie jego wizerunku do budowania atrakcyjnych dla widzów scen, zamiast standardowego deklamowania poszczególnych zalet oferty.

Kolejny dowód na siłę emocji tam, gdzie wydaje się, iż liczą się jedynie parametry techniczne oferty.

>>> „Żubr idzie za żubrem” ulubioną reklamą, kampania Play najpopularniejsza (wideo)

 


Zespół Grey Group Polska
w składzie: Rafał Baran - CEO, Jakub Korolczuk - executive creative director, Krzysztof Kosz - digital creative director, Tadeusz Fułek - junior strategic planner, Marcin Ejsmont - senior strategic planner, Adrian Słojewski - PR account manager


Volvo, „The Epic Split”
Pierwsze miejsce za wszystko - spójność z ideą realizowaną wcześniej przez inne live testy, za dobór celebryty, za jego ogranie, za scenografię, za idealną ścieżkę dźwiękową. Wszystko tutaj pasuje.


Nike, „Possibilities”
Świetne odświeżenie najbardziej znanego hasła reklamowego XX wieku - „Just do it”. Zamiast reklamowej nachalności motywująca zachęta do działania. Duży udział celebrytów, którzy nie rażą, za to świetnie uzupełniają przekaz.


Canon, „Inspired”

Piękne wykonanie oparte na świetnym i głębokim isnightcie dotyczącym fotografów. Skutek - nagroda EMMY dla najlepszej reklamy roku.


Old Spice, „Wolfthorn”

Mimo genialnego odświeżenia marki w ostatnich latach, Old Spice cały czas zaskakuje, a kolejne reklamy coraz wyżej podnoszą poprzeczkę. Duża dawka absurdu, a jednocześnie łatwa do odczytania męskość.

>>> Wilk jako dyrektor marketingu reklamuje Old Spice’a także w Polsce (wideo)


Poo Pourri, „Girls Don’t Poop”

Najlepsza rzeczniczka marki w tym roku. Bezpośrednio i uroczo opowiada o absurdalnym produkcie. Konkretnie i bez obłudy.

 


Andrzej Błachut i Marcin Mroczek, dyrektorzy kreatywni H Warsaw

Volvo, „The Epic Split”
Testy samochodów ciężarowych. Spektakularne, proste i lekkie. No i do tego Jean Clude van Damme w epickim szpagacie.

 

Woda mineralna Vytautas

Superśmieszne i odważne. Idzie pod włos reklamowej estetyce „stockowej”, marketingowym „narzędziom” i innym genialnym wynalazkom agencji badawczych.

>>> Spot Vytautas budzi emocje, bo bawi się memami (wideo)


Heineken, „Departure Roulette”

Sama świadomość że można, będąc już na lotnisku z wykupionym biletem i zaplanowaną podróżą do dajmy na to Frankfurtu, nagle wszystko anulować i zdać się na los, który być może rzuci nas do Cayenne w Gujanie, sprawia, że czujemy dreszcz emocji. Ahoj, przygodo!


Ura.ru, „Make the Politicians Work”

Celem kampanii była walka o lepszą jakość nawierzchni ulic w Jekaterynburgu. Chyba jedna z niewielu kampanii z kategorii pożytku publicznego, która przyniosła, choćby tylko na chwilę, jakiś wymierny rezultat, a przy tym w dowcipny sposób ukazała mentalność polityków.


Southern Comfort, „Whatever’s Comfortable”

Facet przy kości z wąsem w bordowych kąpielówkach i klapkach przemierza na luzie plażę. Co w tym niezwykłego? Niby nic. Ale jednak...

 

  • 1
  • 2
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Volvo, Nike, Dove - najlepsze kampanie 2013 roku według polskich agencji (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl