SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W styczniu ceny podstawowych produktów w górę. Najtaniej w Auchan

W styczniu średni koszyk zakupowy kosztował 229,20 zł, co oznacza  o 2 proc. więcej z porównaniu z grudniem ub.r - pokazują dane ASM Sales Force Agency. Kolejny miesiąc z rzędu najniższe ceny miała sieć Auchan.

Fot. PixabayArticle

W styczniu badanie koszyka zakupowego przeprowadzone przez ASM Sales Force Agency wykazało średnią cenę koszyka zakupowego w wysokości 229,20 zł. Oznacza to wzrost średniej o 5 zł, czyli o 2 proc. w porównaniu z grudniem 2020  r. Cena maksymalnego koszyka w styczniu 2021 r. to 332,50 zł, a w styczniu 2020 r. – 306,08 zł, co daje różnicę na poziomie 26,42 zł, tj. 8 proc.

Najtaniej ponownie było w sieci Auchan. Tam średni koszt koszyka zakupowego ASM Sales ForceAgency wyniósł 206,35 zł. Drugą najtańszą siecią było Makro, gdzie za koszyk zakupowy należało średnio zapłacić 212,83 zł. W Biedronce cena koszyka zakupowego w styczniu wyniosła 215,59 zł.

Z kolei najdroższy koszyk zakupowy w kanale tradycyjnym oferowała sieć Selgros – tam za zakupowy należało zapłacić średnio 249,46 zł, czyli o 20,89 proc. więcej.

Ponownie w ujęciu całkowitym to e-grocery było kanałem najdroższym. Tam średnia suma koszyka zakupowego kształtowała się na poziomie 272,65 zł.

W styczniu drożej w sklepach

W 9 na 11 badanych sieci ceny w styczniu były wyższe niż miesiąc wcześniej.  Spadek cen odnotowano jedynie w sklepach sieci Intermarché oraz Kaufland – odpowiednio -1,82 proc. i -0,33 proc.. Największy wzrost średniej ceny koszyka zakupowego miał miejsce w e-grocery (+6,70 proc.) , a w kanale tradycyjnym – w sklepach sieci Selgros (6,62 proc.).

Badanie koszyka zakupowego przeprowadzone przez ASM Sales Force Agency w styczniu 2021 r. wskazało, że tym razem najtańsze zakupy można było zrobić w modelu hybrydowym. To zmiana w porównaniu z grudniem 2020 r., kiedy to w kanale tradycyjnym średnia wartość koszyka zakupowego była najniższa.

Średnia cena koszyka „w hybrydzie” wyniosła 224,01 zł. Z kolei najdroższy w styczniu 2021 r. był kanał e-grocery, gdzie zakupy kosztowały w przybliżeniu 272,65 zł, czyli aż o 21 proc. więcej.

W przypadku minimalnych cen produktów ponownie przoduje sieć Auchan – w styczniu sieć ta oferowała 10 produktów w cenach minimalnych. Za to żadnej ceny minimalnej nie oferowała sieć Carrefour, w przypadku której średnia wartość koszyka zakupowego była o 16,45 zł większa niż w przypadku Auchan.

Najmniej najtańszych produktów mogliśmy znaleźć w kanałach e-grocery – 1 produkt z minimalną ceną, natomiast w sieciach sklepów Lidl, Kaufland, Intermarché, Biedronka – po 3 produkty z minimalną ceną.

Badanie ASM Sales Force Agency obejmuje porównanie cen analogicznych produktów FMCG (tych samych marek i o tych samych gramaturach) z różnych kategorii, w sklepach stacjonarnych, internetowych oraz tzw. hybrydach (czyli sieciach prowadzących zarówno sprzedaż online, jak i offline). Badanie przeprowadzane jest w dyskontach (Lidl i Biedronka), sieciach tradycyjnych (Auchan, Carrefour, E.Leclerc, Intermarché, Tesco, Kaufland) oraz cash & carry (Makro i Selgros). Do zbiorowej kategorii e-grocery zalicza się 5 sklepów online: frisco.pl, dodomku.pl, polskikoszyk.pl, szybkikoszyk.pl oraz megasam24.pl. Hybrydę sprzedaży stacjonarnej i internetowej reprezentują odpowiednio Auchan vs. Auchan Direct, E.Leclerc vs. E.Leclerc online, Carrefour vs. E-Carrefour.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: W styczniu ceny podstawowych produktów w górę. Najtaniej w Auchan

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl