SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wirtualna Polska stawia na sprzedaż mebli. Kupiła 44 proc. udziałów Selsey

Spółka Wirtualna Polska Media, należąca do holdingu Wirtualna Polska, sfinalizowała kupno ok. 44,5 proc. udziałów platformy e-commerce Selsey za 32,9 mln zł, z czego 12 mln zł to wartość 100 proc. udziałów firmy Homebook.

Article

W komunikacie Wirtualnej Polski opisano, że „WP Media zawarła przyrzeczoną umowę sprzedaży udziałów, na podstawie której nabyła 51 udziałów stanowiących 12,8 proc. w kapitale zakładowym Selsey za cenę 6,0 mln zł”.

Ponadto WP Media objęła 229 udziałów w podwyższonym kapitale zakładowym Selsey w zamian za 14,9 mln zł wkładu pieniężnego oraz wkład niepieniężny w postaci aportu należących do niej 100 proc. udziałów spółki Homebook wycenionych na 12 mln zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Transakcja została sfinansowana w części gotówkowej ze środków własnych Wirtualnej Polski, po uzyskaniu zgody prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz banki kredytujące holding Wirtualna Polska.

Inwestycję uzgodniono w połowie października. - Tylko w Polsce rynek w kategorii „dom i ogród” wart jest ok. 40 mld złotych. Ponad 20 proc. tej wartości wydawana jest w internecie, co sprawia, że jest to jedna z największych kategorii w zakupach online, z udziałem wyższym niż w większości krajów na zachodzie Europy. Dla Wirtualnej Polski to też inwestycja w ciągle nową dla nas część rynku e-commerce, taką, gdzie fizycznie sprzedajemy produkty. Jako inwestor mniejszościowy zyskujemy możliwość pozyskania od założyciela Selsey nowych dla nas kompetencji logistycznych i operacyjnych - komentował Aleksander Kusz, wiceprezes ds. e-commerce w holdingu Wirtualna Polska.

Selsey w sprawozdaniach holdingu Wirtualna Polska będzie klasyfikowany jako jednostka stowarzyszona podlegająca konsolidacji metodą praw własności.

- Celem fuzji Selsey i Homebook jest połączenie tego, co w obu spółkach jest najlepsze.  Z jednej strony Homebook wnosi kompetencje marketingowe oraz technologiczne, dzięki którym od lat inspiruje Polaków jak wyposażyć wnętrze domu. Z drugiej mamy zaplecze produktowe, logistyczne oraz operacyjne, które posiada Selsey - wyliczył Patryk Dżus, prezes Homebooka.

Selsey to sklep internetowy oferujący meble, wyposażenie wnętrz, dekoracje i akcesoria ogrodowe. Działa od prawie 10 lat, jest obecny także za granicą, m.in. we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Włoszech.

W komunikacie Wirtualnej Polski podano, że w roku finansowym zakończonym w czerwcu br. Selsey zanotował ok. 118 mln zł przychodów i stratę EBITDA (nie poinformowano, ile wyniosła). Spółka zatrudnia ponad 170 osób, ma też dwa salony stacjonarne (w Warszawie i Wrocławiu).

- Selsey już dzisiaj jest synonimem pięknych mebli w bardzo atrakcyjnych cenach. Jednak pozyskanie tak dużego i stabilnego inwestora otwiera przed spółką zupełnie nowe możliwości. Pozwala nam na rozwój technologiczny, ale i realizację planów akwizycyjnych oraz rozszerzenie własnych kolekcji mebli. Możemy też zaprosić do współpracy kolejnych producentów i partnerów biznesowych, dzięki czemu nasza oferta dla użytkowników będzie jeszcze bardziej atrakcyjna - opisuje Mirosław Mikołajczak, właściciel i założyciel Selsey.

Homebook ze stratą

W ub.r. Homebook, oferujący produkty wnętrzarskie, dekoracyjne, AGD i RTV, zanotował 9,5 mln zł przychodów i 1,7 mln zł straty netto. W sprawozdaniu Wirtualnej Polski uzasadniono to wzrostem kosztów pozyskania ruchu, który negatywnie przełożył się na marże i możliwości skalowania przychodów poprzez Facebooka i Google.

W bilansie holdingu wartość pionu wnętrzarskiego, który w całości stanowi Homebook, zmniejszono o 2,87 mln zł do 9,8 mln zł. Na koniec ub.r. spółka Homebook zatrudniała 50 pracowników etatowych i miała 9 współpracowników.

Wirtualna Polska spółkę Domodi, do której należały wówczas platformy Homebook i odzieżowe Domodi, przejęła w kilku etapach. 51 proc. udziałów kupiła za 15 mln zł, dalsze 35 proc. (w międzyczasie Domodi przejęło platformę Allani) - wiosną 2018 roku za 85 mln zł, a pozostałe 14 proc. - kilka miesięcy później za 33,4 mln zł.

Seria przejęć Wirtualnej Polski

Na początku kwietnia Wirtualna Polska uzgodniła pośrednie przejęcie za 20 mln zł ok. 12 proc. udziałów firmy Restaumatic oferującej w modelu SaaS system do obsługi zamówień, sprzedaży i zarządzania restauracjami.

W połowie sierpnia Wirtualna Polska za ponad 12,6 mln zł kupiła 40 proc. udziałów spółki zarządzającej platformą crowdfundingową Patronite. Natomiast w połowie września spółka zależna holdingu podpisała umowę kupna 100 proc. akcji węgierskiej firmy Szallas, do której należy grupa platform turystycznych w Czechach, Rumunii, Polsce i na Węgrzech. Szallas została wyceniona, wraz z posiadaną gotówką, na 82 mln euro.

Pod koniec września należąca do holdingu Wirtualna Polska spółka Stacja Służew dokupiła ponad 50 proc. akcji Audioteki, inwestując w nią łącznie 95,3 mln zł. Natomiast na początku listopada spółka zależna holdingu Wirtualna Polska sfinalizowała kupno 100 proc. akcji węgierskiej spółki Szallas za łącznie ok. 83 mln euro. Transakcję ogłoszono w połowie września.

Szallas jest właścicielem platform turystycznych do rezerwacji zakwaterowania na Węgrzech oraz w Czechach, Rumunii, Polsce i Chorwacji. Jego witryny łącznie oferują prawie 90 tys. obiektów noclegowych, a od lipca ub.r. do czerwca br. użytkownicy dokonali ponad 1 mln rezerwacji. Szallas wygenerował w tym okresie 6,6 mln euro zysku EBITDA. Do przejętej firmy należą m.in. polskie Noclegi.pl, węgierskie Utazok.hu, czeskie Hotel.cz i Online Holding oraz rumuński Travelminit International.

Równocześnie Wirtualna Polska kupiła 100 proc. udziałów spółki Mediapop wydającej m.in. Jastrzabpost.pl, Pysznosci.pl, Genialne.pl i Popularne.pl, płacąc 28 mln zł (plus ewentualnie 9 mln zł).

W trzecim kwartale br. przychody grupy kapitałowej Wirtualna Polska zwiększyły się o 20,3 proc. do 270,9 mln zł, a zysk netto zmalał z 54,87 do 50,76 mln zł. Jej spółka zależna Wakacje.pl osiągnęła dwucyfrowy wzrost sprzedaży w porównaniu z trzecim kwartałem 2019 roku.

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska stawia na sprzedaż mebli. Kupiła 44 proc. udziałów Selsey

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gartan
czyli homebook idzie do kasacji.
29 0
odpowiedź
User
Marcin
Podsumowujac, domodi kupione za 133 mln razem z homebookiem do kasacji. Managerowie z linii WP sprawili, ze ze spolek z wielomilionowym zyskiem jest strata na homebooku.

Dalej kupione od Wegrow serwisy za 400mln zlotych??? kto to finansuje?? matko bosko!
Bedzie o tym glosno jak pierdzielnie.
2 0
odpowiedź
User
Kasia
czyli homebook idzie do kasacji.

spoko przejęli firmę ze stratą i 250 osobami...rozkręci się xD
1 0
odpowiedź