SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Wprost” poniżej 50 tys. egz., tracą też „GN”, „Polityka” i „Newsweek”

W marcu br. wszystkie tygodniki opinii zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciły „Do Rzeczy”, „Wprost” i „W Sieci”. Liderem pozostał „Gość Niedzielny”, a druga była „Polityka”, która na trzecie miejsce zepchnęła „Newsweek”.

Article

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w marcu 2014 roku wyniosła 149 944 egz., czyli o 6,54 proc.  mniej niż rok wcześniej. Tytuł ten pozostaje najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii.

Drugą pozycję zajęła „Polityka” (Polityka), która awansowała z trzeciej lokaty, mimo spadku o 6,57 proc. Jej średnia sprzedaż ogółem wyniosła 120 291 egz. Tytuł ten od połowy sierpnia ub.r. kosztuje 5,90 zł, czyli o 90 groszy więcej niż wcześniej.

Większy spadek wynoszący 11,71 proc. zanotował „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który spadł z miejsca drugiego na trzecie, notując wynik sprzedażowy na poziomie 116 705 egz. „Newsweek” w połowie września ub.r. podniósł cenę z 5 zł do 5,90 zł.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 81 329 egz. po spadku o 21,74 proc (tytuł ten w ciągu roku zdrożał z 3,90 zł do 5,90 zł).

O wiele więcej, bo aż 37,05 proc. stracił jednak będący oczko niżej „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro), notujący największy spadek w zestawieniu. W marcu br. sprzedawał się on średnio w liczbie 64 459 egz. Tytuł ten w marcu br. kosztował 4,95 zł, o 1 zł więcej niż rok wcześniej.

>>> Tomasz Lis o pozwie „Wprost”: to występ kabaretowy

Drugi największy spadek zanotował tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 30,46 proc. i wyniosła już tylko 47 189 egz. „Wprost” kosztuje obecnie 5,90 zł, rok wcześniej był o 1 zł tańszy.

Wirtualnemedia.pl

marzec

ZKDP

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

200123

149944

149944

210310

161441

160437

Polityka

172733

120321

120291

185750

128754

128754

Newsweek Polska

175950

116705

116705

207413

140339

132189

Sieci

171972

81329

81329

213725

103937

103927

Tygodnik Do Rzeczy

153194

73384

64459

211250

111892

102392

Wprost

123749

117638

47189

158000

139045

67854

Gazeta Polska

128257

43473

42809

135406

61415

60655

Przegląd

51000

18374

18374

60900

19296

19296

Tygodnik Powszechny

34200

16482

16074

38600

23933

21129

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

490116

306973

306973

493743

334318

334318

  • 1
  • 2
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Wprost” poniżej 50 tys. egz., tracą też „GN”, „Polityka” i „Newsweek”

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
toms
Trwa agonia Wprost i Gazety Polskiej. W pierwszym co tydzień serwuje się papkę z celebrytów i pseudokryminalnych sensacji Latkowskiego, w drugim papkę smoleńską z nowymi wybuchowymi fantasmagoriami Macierewicza. To już nie działa.
odpowiedź
User
ekspert
gratulacje wyniku Wprost. Tak to jest jak fachowiec bierze się za robotę!!! ;)
odpowiedź
User
xm
Tragiczna sprzedaż Wprostu oddaje poziom tego pisma. Niemal w każdym numerze męczą jakimiś pierdołami z życia celebrytów. Taniej jest kupić Życie na gorąco a piszą o tym samym. Teraz tematem numeru uczynili bohaterkę afery futrzanej czym sięgnęli absolutnego dna.
odpowiedź