SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Wprost”: taśmy nie zagroziły spółce. Reklamodawcy nie odeszli, a sprzedaż rośnie

AWR „Wprost”, wydawca tygodnika „Wprost”, zapewnia, że nie widzi zagrożenia dla funkcjonowania spółki. Mimo publikacji tzw. „taśm Wprost” nie nastąpił spadek wpływów z reklam, a sprzedaż tygodnika wzrosła.

Michał M. Lisiecki, prezes PMPG / fot. Maksymilian Rigamonti Article

Tygodnik „Wprost”  w wydaniach z 16 i 23 czerwca br. zamieścił zapisy prywatnych rozmów polityków Platformy Obywatelskiej, szefów instytucji państwowych oraz biznesmenów, m.in. szefa NBP Marka Belki, ministrów Radosława Sikorskiego i Bartłomieja Sienkiewicza i prezesa PKN Orlen Jacka Krawca (więcej na ten temat). Od tego czasu o sprawie mówią wszystkie media, a w kraju rozpoczął się gorący okres polityczny.

W czwartek AWR „Wprost” wydała komunikat mówiący o aktualnej sytuacji firmy - Po przeanalizowaniu skutków wydarzeń związanych z ujawnieniem treści nagrań, tj. w szczególności wpływu wydarzeń na sprzedaż powierzchni reklamowej w tygodniku  „Wprost” oraz sprzedaż egzemplarzową tygodnika „Wprost”, zarząd AWR ocenił, że na chwilę obecną nie dostrzega zagrożenia dla funkcjonowania spółki - podano w komunikacie.

O tym, że firma liczy się nawet z bankructwem, mówił w zeszłym tygodniu Michał M. Lisiecki, prezes Platformy Mediowej Point Group i AWR „Wprost”. Informował on też, iż możliwe jest wycofanie się części firm z reklamowania we „Wprost” (poznaj szczegóły).

We wczorajszym komunikacie podano jednak, że „w okresie od dnia ujawnienia treści nagrań spółka nie odnotowała spadku przychodów z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej”, a także, iż „nie zaszły żadne konkretne zdarzenia, które uzasadniałyby przewidywanie spadku przychodów spółki z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej z powodu zaistniałej sytuacji” - Tym samym uprzednio dostrzegane przez zarząd czynniki ryzyka nie wystąpiły - informuje wydawca.

- Pozytywny natomiast dla AWR aspekt związany ze sprawą ujawnienia treści nagrań zarząd AWR dostrzega w znaczącym zwiększeniu sprzedaży egzemplarzowej tygodnika „Wprost”. Zarząd AWR na chwilę obecną nie posiada szczegółowych danych w tym zakresie, jednakże odnotowano zapotrzebowanie na zwiększony nakład czasopisma. W ocenie zarządu AWR przełoży się to na zwiększenie przychodów spółki z tytułu sprzedaży egzemplarzowej - czytamy w komunikacie.

Oba numery „Wprost” z zapisami taśm ukazały się w podwyższonym nakładzie (163 tys. i 300 tys. egz.), ale już w pierwszych dniach po ich wydaniu, zaczęło ich egzemplarzy brakować w części punktów sprzedaży (więcej na ten temat).

Wydawca tygodnika „Wprost” uważa, że jest „za wcześnie na ocenę wpływu wydarzeń związanych z ujawnieniem treści nagrań na sytuację gospodarczą spółki w perspektywie średnio i długoterminowej”.

Zarząd Platformy Mediowej Point Group podtrzymał też tegoroczną prognozę wyników grupy, która ma charakter „konserwatywny”. Zakłada ona osiągnięcie 8 mln zł zysku EBITDA przy przychodach na poziomie 64,1 mln zł (dowiedz się więcej).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Wprost”: taśmy nie zagroziły spółce. Reklamodawcy nie odeszli, a sprzedaż rośnie

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
KL
Od początku wiedziałem, że nie ma takiego zagrożenia. Odwrotnie: coraz więcej ludzi będzie cenić "W" za odwagę.
70 44
odpowiedź
User
kkkk
Koniec taśm i koniec Wprost razem z tym całym towarzystwem badziewnych pseudodziennikarzy z naczelnym bandytą i właścicielem cwaniaczkiem.
40 73
odpowiedź
User
szyd
Calożyciowa Zawisc i Zazdrość Gorszych Polaczków bo komuś coś sie udało. Standard w tym gó... kraju
20 20
odpowiedź
User
Yogidługonogi
Czy i tym razem, jak to od kilku lat ma miejsce, pojawią się komentarze "ekspertów" ogłaszających rychły ipadek spółki?
38 16
odpowiedź
User
ekspert
wprost niebawem upadnie

to pewne jak to że 2x2 jest 4
24 59
odpowiedź