SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP1 zdecydowanym liderem, rekordowy tydzień TVP Sport. Mecze Polaków z Arabią Saudyjską i Meksykiem hitami

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły transmisje związane z mundialem 2022: mecze reprezentacji Polski z Arabią Saudyjską i Meksykiem oraz studio sportowe. Bezkonkurencyjnym liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była Jedynka, a z 16. na 5. miejsce awansował TVP Sport - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Robert Lewandowski podczas meczu Polska-Arabia Saudyjska, fot. YouTube/screen Article

W minionym tygodniu - od 21 do 27 listopada - najwięcej widzów zgromadził sobotni mecz MŚ w piłce nożnej Polska- Arabia Saudyjska, który w TVP1 oglądało 6,60 mln widzów, co przełożyło się na 55,60 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Zakończony wygraną naszej drużyny (wynikiem 2 do 0) mecz był relacjonowany również w TVP Sport (1,84 mln widzów) oraz TVP 4K (268 tys.).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugie miejsce zajął rozegrany cztery dni wcześniej mecz z Meksykiem, który zakończył się bezbramkowym remisem. Transmisję w Jedynce obejrzało 6,47 mln widzów (SHR% na poziomie 48,77 proc.). Dodatkowo w TVP Sport pojedynek miał 1,78 mln oglądających, a w TVP 4K - 476 tys.

Podium uzupełnia relacja ze sportowego studia w przerwie pomiędzy pierwszą a drugą połową spotkania Polaków z Arabią Saudyjską. Transmisję w Jedynce obejrzało 6,02 mln widzów (SHR% na poziomie 51,15 proc.).

Czwarty był mecz Hiszpania-Niemcy z 27 listopada. Spotkanie w TVP1 miało 3,66 mln widzów (26,59 proc. udziału).

Czołową piątkę uzupełnia finałowy odcinek 9. serii reality-show „Rolnik szuka żony”, który w Jedynce 27 listopada oglądało 3,46 mln widzów (31,98 proc. udziału).

Siódmy był serial „M jak miłość”, który w Dwójce 21 listopada oglądało 3,31 mln widzów (26,01 proc. udziału).

„Fakty” na czele dzienników

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 27 listopada na antenie stacji obejrzało 3,01 mln widzów (23,83 proc. udziału). Była to dziewiąta topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” TVP1, które zgromadziły 2,60 mln widzów (emisja 22 listopada; 12. pozycja w ogólnym rankingu).

16 proc. udziału TVP1, stacja bezkonkurencyjnym liderem

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu wyniósł 16,16 proc. Wynik stacji zwiększył się o 6,04 pkt. proc. TVP1 transmutuje większość meczów - głównie nadawanych w prime-time - mundialu 2022, który wystartował 20 listopada br.

Druga była TVP2, która miała 8,25 proc. udziału (spadek o 0,26 pkt. proc.). Stacja nadaje pozostałe mecze, które nie trafiły do ramówki TVP1 (w dodatku są to spotkania nadawane w ciągu dnia).

Podium uzupełnia TVN. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 7,74 proc. (w dół o 0,72 pkt. proc.).

Z kolei czwarty był Polsat, którego wynik zmniejszył się o 0,68 pkt. proc. do 7,60 proc.

Rośnie udział tzw. „wielkiej czwórki”

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 35,37 proc. do 39,75 proc.

Z 16. na 5. miejsce awansował TVP Sport, którego udział wzrósł o 4,06 pkt. proc. do 5,19 proc. Stacja pokazuje niemal wszystkie mecze mundialu.

Z piątego na szóste miejsce spadł kanał TVN24 (w dół o 1,21 pkt. proc. do 4,92 proc.). Z szóstej na siódmą lokatę spadło TVP Info (4,61 proc.; - 1,05 pkt. proc.). Wśród czołowych stacji informacyjnych z 10. na 11. miejsce spadł Polsat News (1,61 proc.; - 0,63 pkt. proc.).

Dołącz do dyskusji: TVP1 zdecydowanym liderem, rekordowy tydzień TVP Sport. Mecze Polaków z Arabią Saudyjską i Meksykiem hitami

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl