SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wyszukiwarka miejsc w Google

Google wprowadza nową funkcjonalność do swojej podstawowej usługi - wyszukiwarkę miejsc. To nowy sposób pokazywania lokalnych wyników wyszukiwania, który organizuje informacje wokół miejsc.

Wyniki gromadzone są wokół konkretnych lokalizacji, dzięki czemu łatwiejsze ma być ich porównywanie i decydowanie dokąd pójść.

Przykładowo jeśli użytkownik szuka dobrej restauracji włoskiej w Warszawie, przy użyciu wyszukiwarki miejsc otrzyma takie wyniki:



Nowe rezultaty są oznaczone na mapie czerwonymi pinezkami, a każda z nich to unikalna restauracja z informacji i odnośnikami zebranymi w Sieci. Wcześniej te same rezultaty były rozproszone.

Wyszukiwarka miejsc będzie pokazywała się w wynikach Google automatycznie, jeśli tylko usługa stwierdzi, że użytkownik szuka lokalnych informacji. W panelu po lewej stronie wyników wyszukiwania znajdzie się także nowy odnośnik "Miejsca". Jeśli na przykład internauta jest w Krakowie i chce zagrać w bilard, może wpisać do wyszukiwarki hasło "bilard" i wybrać "Miejsca" z panelu po lewej stronie.

Jedną z cech nowej funkcjonalności ma być szybsze i łatwiejsze wyszukiwanie. Google zapewnia, że często wystarczy wykonać jedno wyszukiwanie zamiast siedmiu czy ośmiu, a czas wyszukiwania lokalnego skraca się średnio o 2 sekundy.

Wyszukiwarka miejsc jest obecnie wdrażana i w ciągu najbliższych kilku dni ma być dostępna w 40 językach, w tym polskim. Użytkownicy, u których funkcjonalność jeszcze nie działa, mogą sprawdzić jak wyglądają nowe rezultaty (przykład w jęz. ang.) pod tym adresem.

Dołącz do dyskusji: Wyszukiwarka miejsc w Google

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
swidrygiello
bardzo dobre rozwiązanie, mi tego brakowało.
odpowiedź
User
korrado
tylko dane jeszcze słabe i dosyć pomieszane... Google nawet POI (Point Of Interest) czyli te lokalizacje miejsc kupuje od Eniro (wydawca Panoramy Firm) więc tym bardziej ze znacznie bardziej dynamicznym kontentem będzie musiało się posiłkować bazą zewnętrzną... na to liczymy ;)
odpowiedź