Nowe zabezpieczenia YouTube dla nastolatków ograniczają rekomendacje dotyczące konkretnych filmów

YouTube wdraża nowe zabezpieczenia treści w aplikacji, których celem jest dobre samopoczucie i zdrowie psychiczne nastolatków.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Nowe zabezpieczenia YouTube dla nastolatków ograniczają rekomendacje dotyczące konkretnych filmów

YouTube przeprojektował swoje podejście do rekomendacji treści i przypomnień o „zrób sobie przerwę”, włączając jednocześnie bezpośrednio do platformy zasoby dotyczące zapobiegania kryzysom wspierane przez ekspertów.

„Te aktualizacje mają pomóc nastolatkom w kierowaniu ich rosnącymi indywidualnymi zainteresowaniami, stawiając jednocześnie ich bezpieczeństwo, prywatność i dobre samopoczucie na pierwszym miejscu” – poinformowała platforma.

YouTube współpracował ze swoim Komitetem Doradczym ds. Młodzieży i Rodziny, aby zidentyfikować pewne kategorie filmów, które mogą mieć szkodliwy wpływ na młodszych widzów podczas wielokrotnego ich oglądania, np. treści, które „porównują cechy fizyczne i idealizują niektóre typy w stosunku do innych, idealizują określony poziom sprawności lub budowę ciała". 

Chociaż niektóre z tych filmów mogą być nieszkodliwe po jednorazowym obejrzeniu, mogą łatwo stać się problematyczne, ponieważ algorytm rekomendacji platformy wypycha powiązane treści w ich stronę.

Dlatego YouTube twierdzi, że zacznie od ograniczenia wielokrotnego oglądania tych filmów w USA, a w 2024 r. ma to nastąpić w większej liczbie krajów.

Częściej komunikat “zrób sobie przerwę”

Aplikacja aktualizuje także przypomnienia o „przerwie na oglądanie” i „porze snu” dla użytkowników poniżej 18. roku życia, dzięki czemu pojawiają się one częściej i są „bardziej widoczne” podczas oglądania filmów na pełnym ekranie zarówno w krótkich, jak i długich filmach w YouTube. Domyślnie komunikat „zrób sobie przerwę” będzie pojawiał się co godzinę.

Podobnie YouTube rozszerza swoje panele z zasobami kryzysowymi do pełnostronicowych materiałów, które będą się pojawiać za każdym razem, gdy widzowie będą zgłębiać tematy związane z samobójstwami, samookaleczeniami i zaburzeniami odżywiania.

Linki do zewnętrznych infolinii kryzysowych i inne sugerowane wskazówki będą dostępne za jednym kliknięciem – twierdzi firma.

Aby mieć pewność, że te środki opierają się na badaniach, YouTube nawiązał współpracę ze Światową Organizacją Zdrowia (WHO) i podmiotem stowarzyszonym Common Sense Media, Common Sense Networks, które pomogą YouTube w tworzeniu zasobów edukacyjnych dla rodziców i nastolatków skupiających się na rozwijaniu nawyków bezpiecznego internetu nawyki, tworzeniu treści wzbudzających empatię oraz najlepsze podejście do komentowania, udostępniania i innych interakcji online.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa