SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Zmalała liczba abonentów nc+. „Koncentracja na wartości jednego klienta”

Platforma nc+ na koniec 2014 roku miała 2,15 mln abonentów, o 2,3 proc. mniej niż rok temu. Operator w ub.r. zanotował niższe łączne przychody, ale wzrósł przychód z jednego klienta.

Article

Na dzień 31 grudnia ub.r. platforma nc+ obsługiwała 2,15 mln klientów post-paid, co oznacza, że w ciągu roku straciła ich 50 tys. Natomiast od startu nc+ (ruszyła wiosną 2013 roku w wyniku fuzji Cyfry+ i n) platformie ubyło już 350 tys. klientów. Wśród nich było też około 100 tys. abonentów, które miało dekodery obu platform cyfrowych.

- Platforma nc+ działa na nasyconym rynku. Jest jasne, że wzrosty, jakie widzieliśmy w ostatnich latach, nie są już osiągalne - mówił na konferencji prasowej Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN, pytany o to dlaczego liczba klientów nc+ spada, a nie rośnie. - Koncentracja przesuwa się z bazy abonentów na wartość jednego abonenta, możliwość dostarczenia mu satysfakcjonującego produktu i otrzymania szybkiej zapłaty - stwierdził Tellenbach.

Średni miesięczny przychód nc+ z jednego klienta, czyli tzw. ARPU, na koniec 2014 roku wyniosło 68,3 zł. To o 4 proc. więcej niż rok wcześniej i 0,4 proc. więcej niż na koniec września ub.r.

- Wierzę, że firma z takim ARPU pokazała, że odpowiada na oczekiwania klientów. To daje przekonanie, że jej baza abonentów jest stabilna i pozwoli na generowanie dalszych zysków - stwierdził prezes Grupy TVN.

Łączne przychody platformy nc+ w ub.r. uplasowały się na poziomie 2,15 mld zł (spadek o 5 proc.), zaś EBITDA wyniosła ok. 295 mln zł. W 2013 roku EBITDA po wyłączeniu wysokich kosztów jednorazowych związanych z restrukturyzacją wyniosła 223 mln zł. Udział TVN w zysku nc+ w 2014 roku osiągnął 17,5 mln zł względem 54,5 mln zł straty w 2013 roku.

W 2012 roku TVN zapowiadał, że połączenie Cyfry+ i n „umożliwi mu osiągnięcie istotnych synergii, poprzez wzrost przychodów i optymalizację kosztów”, a EBITDA nc+ powinna przekroczyć ostrożnie szacowany poziom 550 mln zł w 2015 roku (więcej na ten temat).

- Pełne korzyści z fuzji opóźnią się o około 18 miesięcy - poinformował w piątek Markus Tellenbach.

TVN ma 32 proc. akcji platformy nc+. Większościowym udziałowcem operatora jest Grupa Canal+, który posiada 51 proc. akcji operatora. Reszta należy do Liberty Global, właściciela sieci kablowej UPC Polska.

-
-
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Zmalała liczba abonentów nc+. „Koncentracja na wartości jednego klienta”

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tel
Dziękujemy panu Jakubowi za programowe (koncertowe) rozłożenie nc+ . Ale czego sie spodziewać po ex kierowniku produkcji, który potrafi tylko przepłacać za nieświeży kontent......
odpowiedź
User
....
Jakie miłe informacje z rana...... Od razu widać, że po fuzji zostali sami "fachowcy".......
odpowiedź
User
Przemek
W moim przypadku ta "koncentracja" polega na tym, że przy przedłużaniu telefonicznym umowy w grudniu przyjąłem ofertę za 78 zł, a rachunek przyszedł w styczniu na 119 zł...
odpowiedź
User
Oszustwo
....bedą dalej tracić abonentów.... Miałem ten badziew, pseudo hd, pixeloza na wielu programach, większość to stare, zgrane tytuły, widać, że oszczędzają, a umowy abonenckie i próby podwyższania abonamentu to rozbój w biały dzień. N-ka była spoko przez pierwsze 4 - 5 lat istnienia, były fajne filmy i programy autorskie, wtedy tam za filmy odpowiadał Raczek..... Teraz to poprostu chłam.... Ale tak to jest jak sie pozbywa fachowców a zatrudnia amatorów...
odpowiedź
User
Kurdupel
Z artykułu wynika, że abonentów trochę ubywa, ale dzięki wyższym stawkom narzucanym na przedłużających umowę, rekompensuje te straty, a nawet może trochę zyskują.
odpowiedź
User
lolik
A w CP rośnie l.klientów - minimalnie, ale jednak...
odpowiedź
User
HD o duppe
Czytaj ze zrozumieniem: niższe łączne przychody (...) wyższe na jednego klienta... No jasne, jak klientów mniej to suma na jednego wyższa.... Typowa nowo-mowa korporacyjna. Wyższe rachunki nie rekompensują ubytku klientów. Jednym słowem plajta coraz bliżej.
odpowiedź
User
Marek
Pamietajny, że teraz nc+ kończą się prawa telewizyjne dla ich kluczowych sportów: NBA, Liga Europejska, polska liga piłkarska, hiszpańska, włoska, francuska. Ich koszt na pewno będzie większy. A mając mniej pieniędzy nie będą mogli sobie na to pzowolić.
odpowiedź
User
mono
TYM co pomniejsza abonentów jest i ja, bo w dawnej c= miałem 5 umów, została mi tylko jedna, i tez znikam pod koniec maja, przeszedłem do CP i sobie chwalę jak na razie.
[b]w nc+ nie można nadal się doprosić:
- nagrywania jednoczesnego na dwóch kanałach
-możliwości układania swojej listy z numeracją własną[/b]
a w Cyfrowy Polsacie:
-wszystko jest : nagrywanie na dwóch kanałach jednocześnie
-ustawianie listy własnej

i przez to głównie tracą klientów
odpowiedź
User
HGW
NC+ to koniec z wami, nie sprawdziliście się na rynku, nie wyciągacie żadnych wniosków, za chwilę po was pozamiatają...Gratulacje!
odpowiedź
User
Matematyk Szymon Patyk
Stracili tych najbardziej wrażliwych na cenę, w odpowiedzi podniosą stawki obecnym i stracą kolejnych.
odpowiedź
User
jotes
Też będę musiał zrezygnować, bo podnieśli mi z kwoty 89 zł, na 104zł. Poprzednia kwota była i tak wysoka i miałem nadzieję, że w czasie trwania umowy będzie na niezmienionym poziomie. Czekam po prostu do końca umowy i niestety muszę zrezygnować. Płacę dwa abonamenty NC+ oraz TVP obowiązkowy, co jest wkurzające. Ten obowiązkowy powinien odprowadzać w moim imieniu operator kablowy, lub powinien pomniejszyć wysokość opłaty za kanały już opłacone w pakiecie naziemnym.
odpowiedź
User
toni
Wypowiedziałem umowę z końcem sierpnia,29-go tegoż miesiąca zadzwonił do mnie przedstawiciel do spraw kontaktu z abonentami i namówił mnie na dalszy ciąg umowy, aczkolwiek zgodziłem się z oporem,obiecał mi abonament w cenie 46,90zł dlatego że jestem długo letnim klientem+HBO w promocji na pięć mieś.za free.W tym miesiącu (luty) dostałem fakturę na 94,90zł.Wysłałem e-mail o wyjaśnienie,oraz zadzwoniłem do nc+,czekałem długo na konsultanta jak to w nc+bywa zgłosiłem reklamację,facet przyznał że takie coś się wydarzyło i poprosiłem o wyłączenie hbo,hbo nadal u mnie śmiga,reklamacja ma być rozpatrzona w ciągu miesiąca tak mi powiedział,również taką odpowiedź otrzymałem e-mailem.Napisałem i powiedziałem jeżeli dostanę odpowiedź negatywną zgłoszę sprawę do UOKiK,wystąpię również o unieważnienie umowy z nc+oszustami.
odpowiedź
User
były_klient
Jedynym sposobem na zmianę abonamentu na niższy jest wypowiedzenie umowy, bo normalnie przedłużyć ją można tylko na wyższy pakiet. Dzięki takim zasadom pożegnałem się z tym syfem
odpowiedź
User
Tom2
No to jeszcze do sierpnia. Żeby nie sport to na pewno nie podpisałbym umowy 2 lata temu. Teraz nie ma to sensu. Za duzo pieniedzy za lichote.
odpowiedź
User
EWA
w grudniu napisałam wypowiedzenie umowy na abonament nc+,dzwoniono dwa razy dziennie abym podpisała następną w końcu dałam się namówić,warunek dotychczasowa cena.W lutym przyszedł rachunek na kwotę 155.99 zamiast 89zł ,bo pan świadomie i z premedytacją wprowadził mnie w błąd i zamiast podpisać umowę z końcem wygaśnięcia jej tj,od lutego to tak zmanipulował umowę ,że zawarłam ją od kwietnia, a moja rezygnacja z grudnia została wycofana.Po telefonicznej rozmowie i prośbie o zablokowanie sygnału na HBO i CANAL aby obniżyć rachunek pani stwierdziła że, nie może tego zrobić nie udzielając odpowiedzi dlaczego!! Po dwóch godzinach został zablokowany sygnał na AXN-y,platforma uznała ,że nie powinnam ich oglądać!!!
odpowiedź
User
Bartek
No to widać, że w porównaniu do CP jest różnica. CP raczej umacnia pozycję. Przybywa im abonentów (może nie stadnie, ale takie czasy, że każdy jeden jest ważny). Mają większe zyski, ale najwięcej abonentów przysparza im usługa łączona czyli smart dom. I to jest to, czego oczekują ludzie.
odpowiedź
User
Krzychu
Tracą, bo jednak - powiedzmy sobie szczerze - oferta na kolana nie powala. Do tego mają trochę przestarzały soft na dekoderach - Cyfrowy Polsat robił teraz upgrade i sporo fajnych ficzerów wprowadzili. No i w CP mają dobre proporcje zawartości pakietów do ceny, duża elastyczność. Pewnie część abo NC+ zagłosowała nogami i poszła tam, gdzie lepiej :)
odpowiedź
User
X
Uwaga w super kinie TVN nowe rodzynki już wkrótce - Hary Pioter i Władca pierścionka. A tak na poważnie to w koło leci to samo tylko reklamy się zmieniają.
odpowiedź