SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zmalała liczba abonentów nc+. „Koncentracja na wartości jednego klienta”

Platforma nc+ na koniec 2014 roku miała 2,15 mln abonentów, o 2,3 proc. mniej niż rok temu. Operator w ub.r. zanotował niższe łączne przychody, ale wzrósł przychód z jednego klienta.

Article

Na dzień 31 grudnia ub.r. platforma nc+ obsługiwała 2,15 mln klientów post-paid, co oznacza, że w ciągu roku straciła ich 50 tys. Natomiast od startu nc+ (ruszyła wiosną 2013 roku w wyniku fuzji Cyfry+ i n) platformie ubyło już 350 tys. klientów. Wśród nich było też około 100 tys. abonentów, które miało dekodery obu platform cyfrowych.

- Platforma nc+ działa na nasyconym rynku. Jest jasne, że wzrosty, jakie widzieliśmy w ostatnich latach, nie są już osiągalne - mówił na konferencji prasowej Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN, pytany o to dlaczego liczba klientów nc+ spada, a nie rośnie. - Koncentracja przesuwa się z bazy abonentów na wartość jednego abonenta, możliwość dostarczenia mu satysfakcjonującego produktu i otrzymania szybkiej zapłaty - stwierdził Tellenbach.

Średni miesięczny przychód nc+ z jednego klienta, czyli tzw. ARPU, na koniec 2014 roku wyniosło 68,3 zł. To o 4 proc. więcej niż rok wcześniej i 0,4 proc. więcej niż na koniec września ub.r.

- Wierzę, że firma z takim ARPU pokazała, że odpowiada na oczekiwania klientów. To daje przekonanie, że jej baza abonentów jest stabilna i pozwoli na generowanie dalszych zysków - stwierdził prezes Grupy TVN.

Łączne przychody platformy nc+ w ub.r. uplasowały się na poziomie 2,15 mld zł (spadek o 5 proc.), zaś EBITDA wyniosła ok. 295 mln zł. W 2013 roku EBITDA po wyłączeniu wysokich kosztów jednorazowych związanych z restrukturyzacją wyniosła 223 mln zł. Udział TVN w zysku nc+ w 2014 roku osiągnął 17,5 mln zł względem 54,5 mln zł straty w 2013 roku.

W 2012 roku TVN zapowiadał, że połączenie Cyfry+ i n „umożliwi mu osiągnięcie istotnych synergii, poprzez wzrost przychodów i optymalizację kosztów”, a EBITDA nc+ powinna przekroczyć ostrożnie szacowany poziom 550 mln zł w 2015 roku (więcej na ten temat).

- Pełne korzyści z fuzji opóźnią się o około 18 miesięcy - poinformował w piątek Markus Tellenbach.

TVN ma 32 proc. akcji platformy nc+. Większościowym udziałowcem operatora jest Grupa Canal+, który posiada 51 proc. akcji operatora. Reszta należy do Liberty Global, właściciela sieci kablowej UPC Polska.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Zmalała liczba abonentów nc+. „Koncentracja na wartości jednego klienta”

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tel
Dziękujemy panu Jakubowi za programowe (koncertowe) rozłożenie nc+ . Ale czego sie spodziewać po ex kierowniku produkcji, który potrafi tylko przepłacać za nieświeży kontent......
21 9
odpowiedź
User
....
Jakie miłe informacje z rana...... Od razu widać, że po fuzji zostali sami "fachowcy".......
22 9
odpowiedź
User
Przemek
W moim przypadku ta "koncentracja" polega na tym, że przy przedłużaniu telefonicznym umowy w grudniu przyjąłem ofertę za 78 zł, a rachunek przyszedł w styczniu na 119 zł...
26 9
odpowiedź
User
Oszustwo
....bedą dalej tracić abonentów.... Miałem ten badziew, pseudo hd, pixeloza na wielu programach, większość to stare, zgrane tytuły, widać, że oszczędzają, a umowy abonenckie i próby podwyższania abonamentu to rozbój w biały dzień. N-ka była spoko przez pierwsze 4 - 5 lat istnienia, były fajne filmy i programy autorskie, wtedy tam za filmy odpowiadał Raczek..... Teraz to poprostu chłam.... Ale tak to jest jak sie pozbywa fachowców a zatrudnia amatorów...
19 9
odpowiedź
User
Kurdupel
Z artykułu wynika, że abonentów trochę ubywa, ale dzięki wyższym stawkom narzucanym na przedłużających umowę, rekompensuje te straty, a nawet może trochę zyskują.
16 10
odpowiedź