Na początku listopada br. giełdowy Digital Network SA ogłosił przejęcie spółki medialnej Braughman Group Media Outdoor. Dzięki tej transakcji powstaje firma z największą siecią cyfrowych ekranów, największą siecią wielkoformatowych nośników premium, pełnym pokryciem kraju i możliwością realizacji spójnych, multiformatowych kampanii.
Jak poinformowały obie firmy, od 25 listopada br. na rynku pojawiają się sygnały dezinformacji i chęci podważenia wiarygodności uczestników transakcji – obu podmiotów oraz osób zarządzających Braughman Group Media Outdoor.
Roszczenia finansowe byłego udziałowca
Z nadesłanego do naszej redakcji oświadczenia obu tych firm można wnioskować (choć firmy nie przyznają tego wprost), że za te działania dezinformacyjne może odpowiadać Łukasz Fabisiak, były udziałowiec Braughman Group.

W oświadczeniu poinformowano, że firma Braughman - w okresie II i III kwartału 2025 -prowadziła negocjacje z innym podmiotem – Moliera 2. Ostatecznie, w wyniku braku spełnienia warunków listu intencyjnego i braku wzajemnego zaufania, skończyły się fiaskiem.
"W całej historii należy podkreślić udział pana Łukasza Fabisiaka, byłego już udziałowca (do 2024) firmy Braughman Group Media Outdoor (obecnie współpracownika Moliera 2 oraz osoby odpowiedzialnej za rozwój marki The Gloow). Jak wynika z dokumentów Sądowych – w sierpniu 2025 - właśnie podczas negocjacji z Moliera 2, Łukasz Fabisiak –dowiedziawszy się o planach sprzedaży firmy - skierował do Sądu Okręgowego w Warszawie wniosek o zabezpieczenie jego udziałów w spółce Braughman Group Media Outdoor, choć od blisko 2 lat nie miał do nich praw. Ostatecznie – Sąd Okręgowy oddalił wniosek, który został szybko wycofany" - czytamy we wspólnym oświadczeniu Digital Network i Braughman Group Media Outdoor.

Firma ta jest w też posiadaniu analizy prawnej, zamówionej w kancelarii zewnętrznej Sołtysiński, Kawecki & Ślęzak, z której wynika, że kierowane pod adresem spółki roszczenia nie mają uzasadnienia w faktach, "a kwestionowane przez Łukasza Fabisiaka prawa do rzekomego posiadania udziałów w podmiocie nie mają podstaw, co wynika również z faktu oddalenia wniosku Łukasza Fabisiaka przez Sąd RP."
Zwróciliśmy się do Łukasza Fabisiaka z prośbą o ustosunkowanie się do tych informacji, jednak do czasu publikacji artykułu nie odpowiedział na nasze pytania.
Będą zgłoszenia do organów ściagania
W poniedziałek 1 grudnia spółka Digital Network wydała oświadczenie w sprawie ‘’pojawiających się sygnałów dezinformacji i chęci podważenia wiarygodności uczestników transakcji’’ oraz kwestionowania przejrzystości procesu połączenia obu firm.

Jej zarząd "stanowczo sprzeciwia się takim działaniom, które noszą cechy nieuczciwej konkurencji, szkalowania wizerunku spółki oraz destabilizowania rynku" - czytamy w oświadczeniu.
Zarząd Digital Network podkreślił, że proces due diligence obejmował kompleksową ocenę nie tylko danych finansowych Braughman Group Media Outdoor, lecz przede wszystkim potencjału sieci nośników reklamowych BGMO do generowania stabilnych przychodów i wysokich marż.
"Analizowaliśmy także synergie wynikające z integracji zasobów oraz wszelkie istotne czynniki ryzyka. Wyniki tych analiz potwierdziły zasadność decyzji inwestycyjnej. Digital Network S.A. z pełną odpowiedzialnością i determinacją będzie bronić dobrego imienia Spółki, jej interesów oraz interesów akcjonariuszy" - napisano w oświadczeniu.
Spółka zapowiada, że wszelkie działania dezinformacyjne, które mogą zakłócać funkcjonowanie rynku lub naruszać przepisy MAR, będą kierowane do odpowiednich instytucji nadzorczych oraz organów ścigania.

Podobne oświadczenie wydał Sławomir Pawluk, były właściciel Braughman Group Media Outdoor, informując, że firma stała się celem nagłych, nieuzasadnionych roszczeń finansowych.
"Możemy jedynie potwierdzić, iż w ostatnich dniach otrzymaliśmy pismo od osób wcześniej (2 lata temu) zaangażowanych w działalność naszej firmy, które zgłaszają nieuzasadnione i niepoparte faktami roszczenia finansowe wobec naszej firmy" - napisał Pawluk.











