Continental wyznacza przyszłość motoryzacji

Współczesna motoryzacja znacznie wyprzedza oczekiwania kierowców i marzenia konstruktorów. Doskonałym przykładem na rozwój tego trendu mogą być działania Continental. Firma wykorzystuje technologie, które dziś kojarzą się z fantastyką naukową, ale już za kilka lat będą towarzyszyć kierowcom na co dzień.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Continental zajmuje drugie miejsce na świecie na liście wiodących dostawców oryginalnego wyposażenia. O przewadze technologicznej koncernu świadczą rekordowe nakłady na badania i rozwój – w latach 2013 i 2014 wyniosły odpowiednio około 800 i 724 mln euro. Inwestycje w nowe technologie Continental obejmują m.in. rozwój: automatycznego systemu testowania skuteczności hamowania (AIBA), konfiguratora ContiLifeCycle oraz Centrum Zaawansowanych Technologii w Korbach. W nowe centrum produkcji i procesów technologicznych w Korbach zainwestowano łącznie 40 mln euro.

Obecnie około 72 proc. wielkości sprzedaży Continental generują działy nie związane z produkcją opon, jak: Układ napędowy, Wnętrza, Podwozia i Bezpieczeństwo oraz ContiTech. Co więcej, tylko nad rozwojem programowania w Continental pracuje obecnie około 11 000 profesjonalistów.

Od ponad 140 lat opracowujemy rozwiązania technologiczne, które służąc kierowcom na co dzień, zmieniają oblicze motoryzacji. Naszym celem jest zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu jazdy, przy zachowaniu troski o środowisko naturalne. Zero wypadków, śladowe zużycie paliwa i całkowicie bezstresowe prowadzenie pojazdu, to już nie fantazje, lecz zadania, znajdujące się w zasięgu ręki. Z technicznego punktu widzenia, większość niezbędnych rozwiązań już istnieje. Obecnie, głównym wyzwaniem jest poprawa wzajemnej współpracy poszczególnych technologii – komentuje dr Piotr Zielak, Dyrektor Generalny Continental Opony Polska.

Świat bez wypadków według Continental

Jednym z głównych wyzwań stojących przed inżynierami Continental obecnie i w przyszłości jest skuteczne zapobieganie wypadkom. Jak wynika z badań Komisji Europejskiej, aż 95% wszystkich wypadków jest wynikiem błędu człowieka, a w ponad trzech-czwartych przypadków wina leży wyłącznie po stronie człowieka[1]! Jednym z rozwiązań tego problemu, nad którymi pracują eksperci Continental, jest zwiększanie stopnia automatyzacji jazdy. Automatyczne prowadzenie może nie tylko przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa, ale także znacznie zwiększyć komfort i swobodę kierowcy. Continental angażuje się w projekty badawcze dotyczące automatycznego prowadzenia od 2007 roku. 

Pracujemy nad zapewnieniem przystępnej cenowo mobilności w ramach trzech kluczowych obszarów: zero wypadków drogowych, czyste powietrze oraz inteligentne pojazdy. Są to podstawowe założenia zbliżające nas do automatycznego prowadzenia. Jestem przekonany, że świadomość zalet automatycznej jazdy wzrośnie, w miarę wzrostu zaufania do zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy – komentuje James Remfrey, Dyrektor ds. Inteligentnych Technologii w Dziale Podwozi i Bezpieczeństwa koncernu Continental.

Wykrywać – Planować – Działać

Zintegrowane czynne i bierne technologii bezpieczeństwa, jak zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS), asystent lewoskrętu, czy coraz popularniejsza funkcja asystenta parkowania, to tylko niektóre z rozwijanych przez Continental projektów. Firma dostarcza rozwiązania, które mogą ułatwić kierowcy prowadzenie zarówno w prostych, jak i bardziej złożonych sytuacjach na drodze.

Jakość doceniona i nagrodzona

Efekty pracy inżynierów Continental znalazły uznanie niezależnych ekspertów i ośrodków badawczych, zdobywając m.in. tytuły: „Development Tool of the Year” – przyznane AIBA oraz „Tor Testowy Roku” dla Contidrom. Continental został także uznany „Producentem Opon Roku 2014”, a opony koncernu to niekwestionowani zwycięzcy wielu testów motoryzacyjnych. W ramach licznych partnerstw technologicznych inżynierowie firmy pracują również nad rewolucyjnymi projektami, jak opona z gumy z mniszka lekarskiego, współpraca z NCAP, czy buty Adidas o doskonałej przyczepności.

* * *

Continental AG

Z osiągniętymi w 2014 roku obrotami w wysokości 34,5 miliarda euro, Continental jest jednym z wiodących dostawców motoryzacyjnych na świecie, rozwijając inteligentne technologie dla transportu osób i ich dóbr. Jako wiarygodny partner i międzynarodowy producent opon, oferuje trwałe, bezpieczne i komfortowe rozwiązania, dostosowane do indywidualnych potrzeb. Koncern działa w ramach pięciu działów: Podwozi i Bezpieczeństwa, Układów Napędowych, Wnętrz Pojazdów, Opon oraz ContiTech. Continental zatrudnia obecnie ponad 205 000 pracowników w 53 krajach.

Dział Opon

Jako jeden z wiodących producentów opon na świecie, zatrudniający ponad 42 000 pracowników. Obecnie Dział Opon posiada na całym świecie 22 zakłady zajmujące się produkcją i rozwojem. Szeroka oferta produktów Działu oraz stałe inwestycje w badania i rozwój w znaczący sposób przyczyniają się do osiągnięcia efektywnej pod względem kosztowym i wydajnej ekologicznie mobilności.

Opony do pojazdów ciężarowych

Dział Opony do Pojazdów Ciężarowych jest jednym z największych producentów opon do samochodów ciężarowych, autobusów i pojazdów przemysłowych na świecie.

www.continental-truck-tires.pl

Sponsoring

Dział Opon jest oficjalnym sponsorem Pucharu Niemiec w Piłce Nożnej, Major League Soccer w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, Pucharu Azji w Piłce Nożnej 2015 w Australii oraz Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2016TM we Francji.

[1]     Komisja Europejska, DG INFSO, nieoficjalny dokument nr: ITS-13-07 (13 posiedzenie ITS, 23 czerwca 2006 r., pozycja 3 porządku obrad). 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów