E-mail marketing w chmurze: outsourcing najnowszej generacji

Współczesne możliwości outsourcingu w e-mail marketingu oferują wiele sposobów usprawnienia pracy marketerów i udoskonalają wysyłkę wiadomości. Jednym z najpopularniejszych rozwiązań w tym zakresie jest mailing za pośrednictwem serwera mailowego dostawcy usługi, popularnie nazywanego chmurą. W ten sposób możliwe jest przeprowadzenie nie tylko szybkiej i skutecznej wysyłki, ale także udoskonalanie każdej kolejnej.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Efektywna integracja 

Profesjonalny system w chmurze może zostać połączony z każdym popularnym systemem IT dzięki szerokim możliwościom interfejsu. Im dokładniejsze dane, tym większe możliwości indywidualizacji oferty oraz dostarczanych informacji.  Najważniejsze z nich, takie jak lista wybieranych produktów i ich dostępność, subskrypcja, zmiany w profilu oraz rezygnacja z mailingu mogą zostać automatycznie zsynchronizowane między SaaS i innymi źródłami danych. W ten sposób, marketerzy mają możliwość zarządzania wysyłką wszystkich e-maili w prosty sposób, poprzez centralny system, dostępny dla każdego urządzenia podłączonego do sieci. 

Gwarancja dostarczalności

Rozwiązania oparte na chmurze gwarantują, że mailing zostanie dostarczony. Ma to szczególne znaczenie w przypadku informacji, takich jak np. potwierdzenia zamówienia, które w przypadku niedostarczenia mogą mieć znaczący wpływ na relacje z konsumentami. Ciągły monitoring i zarządzanie reputacją serwera staje się więc integralną częścią funkcjonowania chmury. Odpowiedni poziom wiedzy i nakład wysiłków poświęcony na zapewnienie odpowiedniej jakości serwera musi zatem stanowić priorytet. Marketerzy powinni więc dbać o owocną współpracę z dostawcami usług w chmurze i dzielić się odpowiednimi zasobami i doświadczeniami.

Zbieranie danych

Współczesne systemy w chmurze  powinny zapewniać możliwość mierzenia kluczowych danych. Najważniejsze z nich uwzględniają opening, click i conversion rates razem z informacjami na temat skuteczności dostarczania poszczególnych wiadomości. Mierzalność w chmurze ma także inne zalety - w profesjonalnych systemach wszystkie dane behawioralne automatycznie wpływają z powrotem do indywidualnego profilu użytkownika - na przykład: grupy osób mieszkających w konkretnym mieście, które klikają w linki w tych samych kategoriach mogą zostać zebrane w pakiet, który jest następnie targetowany według tych samych pól zainteresowań.

Wielokanałowość

Oparty na chmurze e-mail marketing pozwala automatycznie rozsyłać zindywidualizowane "trigger mails", gdyż bierze on pod uwagę wszystkie okoliczności i zainteresowania każdego indywidualnego odbiorcy. Co więcej, chmura umożliwia również ustawienie wieloetapowej serii komunikatów, które dodatkowo angażują różne kanały informacyjne. Na przykład: osoby, które nie kliknęły w automatycznie wysłaną wiadomość e-mail, mogą otrzymać po kilku dniach przypominający SMS albo indywidualną wiadomość przesyłaną pocztą. Możliwość zaplanowania takich działań jest zazwyczaj umieszczona od razu w rozwiązaniach dostępnych dla chmury.


Bezpieczeństwo

Ostatnią, ale na pewno nie najmniej istotną kwestią, jest uwzględnienie wszystkich aspektów prawnych, gdyż adresy e-mail stanowią w świetle prawa daną osobową. Podczas gdy wewnętrzne systemy i licencjonowane modele zapewniają ekskluzywną niezależność danych, lista odbiorców musi zostać zaimportowana dla usługi SaaS.

Wymaga to spełnienia konkretnych wymogów dla przetwarzania danych osobowych, których wielu usługodawców - zwłaszcza tych poza Europą - nie respektuje.

Wykorzystanie możliwości zewnętrznego dostawcy i prowadzenia e-mail marketingu w chmurze może być ciekawym i efektywnym rozwiązaniem zarówno dla małych, jak i dużych przedsiębiorstw. Prosta obsługa, elastyczność i bezpieczeństwo pozwalają zadbać o odpowiednią jakość przesyłanych informacji i dodatkowo zapewnić sobie najwyższej jakości monitoring wykonywanych akcji. Takie rozwiązanie, łączące najnowsze rozwiązania technologiczne z dużymi możliwościami personalizacji i analizy, jest jednym z najciekawszych rozwiązań dla marketerów dbających o najwyższy poziom swoich usług.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele