Liderem sprzedaży dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Średnie "rozpowszechnianie płatne razem” tej gazety w sierpniu 2010 r. wyniosło 426 776 egz., czyli o 6,2 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2009 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora) wyniosła 319 946 egz., czyli o 10 proc. mniej niż w sierpniu 2009 roku.
Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), który zmniejszył sprzedaż o 5,6 proc. do 173 903 egz.
Za podium znalazła się "Rzeczpospolita". Tytuł wydawany przez Presspublikę zanotował w sierpniu wynik na poziomie 132 719 egz., co oznacza spadek o 3 proc. wobec analogicznego okresu poprzedniego roku.

"Rzeczpospolita" wyprzedziła piąty "Dziennik Gazetę Prawną" (Infor Biznes), który na rynku zadebiutował 14 września 2009 r. zastępując "Dziennik" i "Gazetę Prawną". Średnia sprzedaż "DGP" wyniosła 99 531 egz., czyli o ponad 35 tys. egz. więcej niż w sierpniu 2009. r wynosiła sprzedaż “Gazety Prawnej” ("Dziennik" miał wtedy rozpowszechnienie płatne razem na poziomie 81 901 egz.).
W sierpniu 2010 r. w porównaniu z lipcem 2010 r. spadła sprzedaż największych dzienników ogólnopolskich - zyskał “Przegląd Sportowy” (wzrost o 20 proc.).











