Cennikowe przychody reklamowe gazet (bez autopromocji) w październiku br. wyniosły 163,9 mln zł, o 25,6 proc. mniej niż rok wcześniej. Oznacza to spadek o 13,5 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
To i tak mniejszy spadek niż obniżenie faktycznych wydatków reklamowych w dziennikach w trzech kwartałach br., które według szacunków Starlinka wyniosło aż 29,1 proc., do sumy 248,6 mln zł (zobacz szczegóły).
Sama Agora podała, że od stycznia do września br. wpływy reklamowe „Gazety Wyborczej” zmalały w skali roku o 31,3 proc., a bezpłatnego „Metra” - o 22,4 proc. (więcej na ten temat). Tymczasem w październiku cennikowe przychody z reklam „GW” były niższe niż przed rokiem o 19,9 proc., a „Metra” - o 25 proc.

Równie duży spadek cennikowych wpływów reklamowych co „Metro” zanotowały w październiku „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) i „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Pierwszy tytuł zarobił o 28,5 proc., a drugi o 25,4 proc. mniej niż rok wcześniej.
Przychody „Polski” (Polskapresse) zmalały w skali roku o 10,1 proc., „Faktu” - o 18,9 proc., a bezpłatnego „Naszego Miasta” (Polskapresse) - o 14,4 proc. Natomiast „Rzeczpospolita (Gremi Business Communication) zanotowała spadek o 3,8 proc.
W czołowej dziesiątce wzrosty cennikowych wpływów osiągnęły tylko regionalny „Głos Dziennik Pomorza” (Media Regionalne) oraz „Super Express” (Murator). Pierwszy tytuł zarobił aż o 36,7 proc. więcej niż przed rokiem, natomiast „SE” - o 8,5 proc. więcej.












