Google uruchamia Impact Challenge. 2 mln euro dla firm na walkę z nierównościami i wykluczeniem cyfrowym, na liście Polska

Ruszył projekt Google.org Impact Challenge - otwarty program grantowy dla organizacji z Polski i krajów Europy Środkowo-Wschodniej, które przeciwdziałają pogłębianiu się różnic społecznych, wykluczeniu cyfrowemu i wspierają inkluzywny wzrost gospodarczy. Google przekaże 2 miliony euro na rozwój wybranych projektów z Polski i dziesięciu innych krajów regionu. Zgłoszenia trwają do 1 marca 2021 roku.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Google uruchamia Impact Challenge. 2 mln euro dla firm na walkę z nierównościami i wykluczeniem cyfrowym, na liście Polska

Ogłaszając nowy program wsparcia finansowego Google zaznacza, że konsekwentnie wspiera działania na rzecz wyrównywania szans i wzrostu cyfrowych kompetencji. W 2020 r. firma zobowiązała się, że pomoże 10 mln ludzi i firm w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce rozwinąć swój biznes, nabyć nowe umiejętności lub wejść na nową ścieżkę kariery.

W Europie Środkowo-Wschodniej w 2020 r. koncern udzielił wsparcia dla 250 tys. osób (w tym 48 tys. Polaków) w rozbudowie posiadanych umiejętności cyfrowych lub w rozpoczęciu nowej drogi zawodowej dzięki nowym technologiom.

2 mln euro grantów

Obecnie Google chce wesprzeć inicjatywy, których celem jest odbudowa gospodarki, ale z naciskiem na inkluzywność społeczną oraz walkę z wykluczeniem. Do 1 marca 2021 r. wszystkie organizacje pozarządowe, podmioty komercyjne oraz instytucje akademickie z Polski mogą składać wnioski na dedykowanej stronie internetowej.

W założeniach projekty muszą mieć charakter charytatywny, ale ich skala i poziom rozwinięcia mogą być dowolne - pomoc można otrzymać niezależnie od tego, czy jest to nowy pomysł, czy już działający program, który może się rozwinąć. Organizacje aplikujące muszą pochodzić z jednego z następujących krajów: Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Estonia, Węgry, Łotwa, Litwa, Polska, Rumunia, Słowacja i Słowenia.

- Rzeczywistość jakiej musieliśmy stawić czoła w obliczu pandemii to z jednej strony konieczność mierzenia się z kryzysem gospodarczym, ale także szansa wiążąca się z  przyspieszeniem w rozwoju technologii - zaznacza w komunikacie Justyna Orłowska, pełnomocnik prezesa Rady Ministrów ds. GovTech. - Wykorzystanie tej szansy wymaga zarówno narzędzi jak i umiejętności. Dlatego teraz, bardziej niż kiedykolwiek, ważne jest by zasypywać nierówności cyfrowe i dbać o inkluzywność społeczną. Jestem przekonana, ze inicjatywa Google.org Impact Challenge pomoże organizacjom w Polsce odpowiedzieć na te wyzwania i nie mogę się doczekać oceny prac. Wspieram w pełni cel inicjatywy, jakim jest budowa społeczeństwa w pełni wykorzystującego technologie cyfrowe i nie mam wątpliwości, że dobrych pomysłów będzie tak wiele, iż wyzwaniem dla nas będzie wybrać te najlepsze.

Inicjatywa Google.org Impact Challenge ma być kontynuacją zobowiązania Google wobec Polski oraz całej Europy Środkowo-Wschodniej poprzez wsparcie charytatywnych projektów, których celem jest rozwój edukacji cyfrowej oraz potencjału gospodarczego krajów regionu.

 

W ub.r. Google przyznał ponad 1,5 mln euro indywidualnych grantów organizacjom charytatywnym w Europie Środkowo-Wschodniej, których misja pokrywa się z tymi celami - z czego w Polsce przyznano ponad 400 tys. euro finansowania.Ponadto, w ramach zeszłorocznego programu Google.org Impact Challenge Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz Polska Akcja Humanitarna otrzymały europejskie granty dla projektów zwiększających bezpieczeństwo w internecie.

Projekty, które w obecnym programie otrzymają wsparcie, zostaną wybrane przez Google we współpracy z Grupą INCO oraz panelem ekspertek i ekspertów, w skład którego wchodzi kilkanaście osób ze świata nauki, biznesu oraz sektora publicznego z całego regionu.

Zysk netto Alphabet (właściciel Google) wyniósł w III kwartale 2020 roku 11,25 mld dolarów, w porównaniu do 7,07 mld dolarów zysku w analogicznym okresie roku 2019 roku). W tym samym czasie o 14 proc. zwiększył się przychód holdingu - z 40,5 mld dolarów do 46,17 mld dolarów. Samo Google zanotowało przychód w wysokości 46,02 mld dolarów, co także oznacza wyraźny wzrost rok do roku (z 40,23 mld dolarów), a zysk operacyjny zwiększył się z 9,18 mld dolarów do 11,21 mld dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji