Radę powołano na dwuletnią kadencję podczas zebrania 20 lutego. Jej głównym zadaniem będzie wyznaczanie i tworzenie standardów kompetencji e-marketingowych. Rada nadzoruje i kontroluje program certyfikacji DIMAQ.
- Przed nami decyzje dotyczące rozwoju programu certyfikacji kompetencji e-marketingowych. W tym wzmocnienie wizerunku samego certyfikatu jako dokumentu atrakcyjnego zarówno dla specjalistów naszej branży, dla których jest on narzędziem weryfikacji kompetencji, jak i dla agencji, którym ułatwia konkurowanie w przetargach, a także dla pracodawców, którym upraszcza on proces rekrutacji – mówi Grzegorz Krzemień, przewodniczący branżowej rady ds. kompetencji IAB Polska, prezes GoldenSubmarine.
Prace jednostki będą odbywały się w czterech grupach projektowych: aktualizacji sylabusa i pytań, recertyfikacji i korzyści z posiadania certyfikatu, komunikacji oraz kolejnych poziomów certyfikacji. Decyzje rady, choć będą w pierwszej kolejności dotyczyły programu realizowanego na polskim rynku, będą też automatycznie wprowadzane w krajach, które przyjęły certyfikację DIMAQ (obecnie to: Słowenia, Grecja, Cypr, Serbia, Bośnia i Hercegowina, Czarnogóra).

Zespół liczy 11 osób, są to: Łukasz Bis - prodziekan i wykładowca na Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Arkadiusz Łatko - manager kampanii internetowych Credit Agricole Bank Polska, Artur Maciorowski - trener, konsultant, publicysta, właściciel eCode.pl, Zbigniew Nowicki - managing director Bluerank, Paweł Patkowski - dyrektor marki i komunikacji marketingowej w Orange Polska, Anna Robotycka - twórca i właściciel agencji faceADDICTED/F11, Włodzimierz Schmidt – prezes zarządu IAB Polska, Jacek Szostak - praktyk komunikacji digital i trener w Publicis Media/StarcomMediavest Group, Robert Wielgo – CMO, członek zarządu IAB Polska, Krzysztof Winnik - trener, wykładowca akademicki, konsultant w Winnik Consulting.
Program certyfikacji DIMAQ został opracowany przez ekspertów IAB Polska, a następnie wdrożony pod koniec 2015 roku w Polsce, a potem w kilku krajach europejskich (Słowenia, Cypr, Grecja, Serbia, Bośnia i Hercegowina, Czarnogóra). Kandydaci chcący uzyskać certyfikat zdają egzamin z kilkunastu zagadnień dotyczących marketingu cyfrowego.











