Ipsos uruchomił program badań konsumenta w miejscu sprzedaży

Program ten skierowany jest przede wszystkim do producentów dóbr szybkozbywalnych i sieci detalicznych. Jest podzielony na etapy zapewniające systemowe podejście do wszelkiego rodzaju działań w miejscu sprzedaży.

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Sklep jest na razie w Polsce stosunkowo rzadko obszarem badań marketingowych, mimo, iż dla wielu kategorii to właśnie w sklepie najczęściej podejmowana jest decyzja o zakupie. Tu oddziałuje na konsumenta opakowanie produktu, jego wyróżnialność na półce, sposób ekspozycji, promocje. Niewłaściwe usytuowanie produktu, trudności z jego znalezieniem, niewystarczająca komunikacja marki w sklepie, nieodpowiednia promocja i inne elementy mogą spowodować utratę potencjalnych konsumentów.

Badania konsumenta w miejscu sprzedaży oferowaliśmy już wcześniej, widząc jednak rosnące zainteresowanie Klientów, uruchomiliśmy cały program badań, niezwykle pomocny w zarządzaniu kategorią jak i przestrzenią w sklepie. Ofertę tę kierujemy zarówno do producentów dóbr szybkozbywalnych, jak i do sieci detalicznych - mówi Aleksandra Leis, Prezes Ipsos.

Badania marketingowe w miejscu sprzedaży służące do wspierania zarządzania kategorią (Category Management) dają producentom dóbr szybkozbywalnych odpowiedź na pytanie co, gdzie i jak należy sprzedawać, aby zaspokoić potrzeby kupujących, w jaki sposób najlepiej wykorzystać cenę, porfolio produktów, opakowanie, działania promocyjne czy układ półek, aby zachęcić do wyboru produktu.

Z kolei sieci detaliczne dzięki badaniom realizowanym w sklepach uzyskają odpowiedź, jak optymalnie zarządzać przestrzenią w sklepie, w jaki sposób najlepiej grupować produkty, jakie jest ich optymalne wyeksponowanie, które techniki marketingowe wewnątrz sklepu są najskuteczniejsze.

W ramach programu badań konsumenta w miejscu sprzedaży dane zbierane są m. in. poprzez wywiady w sklepie przy półce, obserwację zachowań klientów, wywiady asystowane (osoba z firmy badawczej towarzyszy konsumentowi podczas zakupów), wywiady realizowane za linią kas, spis zakupów z koszyków, wywiady z personelem, krótkie sondy z konsumentami, filmowanie i robienie zdjęć, zogniskowane wywiady grupowe w sklepie, etc.

W wyniku badań otrzymywane są bardzo szczegółowe rekomendacje dotyczące m.in. organizacji przestrzeni sklepowej, optymalnego ustawienia produktów na półce, stosowanych promocji i materiałów POS, a także opakowań czy ceny.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele