Kanał Zero zapowiada portal. Telewizja do "recyklingu treści"

Kanał Zero swój portal internetowy i stację telewizyjną uruchomi z początkiem lutego przyszłego roku. W zespole portalu ma być kilkadziesiąt osób. – Chciałbym, żeby to był portal wartościowy, trochę niedzisiejszy, nieclickbaitowy – zapowiedział.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Kanał Zero zapowiada portal. Telewizja do "recyklingu treści"
Krzysztof Stanowski w Kanale Zero

Krzysztof Stanowski w czwartkowym programie w Kanale Zero przyznał, że początkowo portal miał relacjonować przede wszystkim treści emitowane na kanale. Chodziło o to, żeby inne media częściej się na nie powoływały, a tym samym kanał stawał się bardziej opiniotwórczy.

Jednak po przeanalizowaniu, których dziennikarzy można zatrudnić do portalu, zdecydowano się na dużo większy projekt. – To będzie osobna redakcja, która będzie liczyć kilkadziesiąt osób. Stawiamy naprawdę potężne przedsięwzięcie – stwierdził Stanowski.

Portal Kanału Zero nieclickbaitowy

Na portalu mają pojawiać się autorskie treści. – Chciałbym, żeby to był portal wartościowy, trochę niedzisiejszy, nieclickbaitowy – wyliczył szef Kanału Zero. – Jeśli chodzi o same treści dziennikarskie uważam, że od pierwszego dnia będziemy konkurencją dla największych. I to konkurencją bardzo znaczącą – zapowiedział.

W zeszłym tygodniu informowaliśmy, że z Wirtualną Polską żegna się dziennikarz Paweł Figurski, zaś w sierpniu wypowiedzenie w WP złożył Patryk Słowik. Według naszych ustaleń obaj dołączą do redakcji portalu Kanału Zero, tak samo jak Jakub Styczyński, który odszedł z serwisu Rynek Zdrowia.

Krzysztof Stanowski na razie nie ujawnia, kto będzie w zespole portalu. Nie odciął się przy tym o spekulacji krążących w branży mediów. – Te nazwiska, które "latają", nie są nieprawdziwe – zaznaczył rozmawiający z nim Robert Mazurek.

W Kanał Zero TV "recykling treści" i nie tylko

Portal Kanału Zero ruszy z początkiem lutego przyszłego roku, w drugą rocznicę startu samego kanału. Równocześnie zostanie uruchomiona jego stacja telewizyjna, na którą koncesję satelitarną niedawno przyznała Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Jak już opisywaliśmy, zgodnie z koncesją stacja ma mieć charakter uniwersalny i będzie adresowana do osób w wieku 16 lat i więcej.

Krzysztof Stanowski zapowiedział, że kanał telewizyjny od początku będzie nadawać całodobowo. – To będzie dodatkowa przestrzeń do pewnego recyklingu treści – opisał, zwracając uwagę, że na youtube’owym Kanale Zero w ciągu dnia może ukazać się sześć-siedem nowych materiałów.

Oczywiście zbudujemy dodatkowe studio, będziemy mieli więcej materiałów live’owych. Sam fakt, że będziemy mieli duży portal, z dużą redakcją, z bardzo dobrymi dziennikarzami sprawi, że treści wideo też będziemy mieli więcej – zauważył. – Część będzie pewnie "wskakiwała" tylko do telewizji, te najważniejsze będą oczywiście pojawiały się na Kanale Zero na YouTubie – dodał Stanowski.

Stacja telewizyjna ma pozwolić Kanałowi Zero na dotarcie do osób, które mniej oglądają YouTube’a, a równocześnie dodatkowo zarabiać z reklam. – Telewizja wciąż jest medium, które zasysa sporo budżetów reklamowych. O ile w telewizję wielkiej wiary nie mam, bo jednak ona ciągle istnieje – przyznał szef Kanału Zero.

Więcej "polityki light"

Zmiany mają nastąpić także w ramówce Kanału Zero na YouTubie. – Uważam, że jest za dużo takiej hard polityki. Nawet nie chodzi o to, że ma być jej mniej, bo dużo ważnych rzeczy się dzieje i o nich trzeba mówić. Tylko ją trzeba trochę rozpuścić, rozwodnić w polityce light i innych materiałach – opisał Krzysztof Stanowski.

– Będzie i "inicjatywa ustawodawcza", i "liga debat", i motoryzacja, i podróże – wyliczył. Ponadto ma wrócić cykl satyryczny "Dziennik Narodowy".

Od połowy br. Kanał Zero publikuje materiały przygotowywane przez czołowe partie polityczne. Dotychczas korzystały z tego przede wszystkim PiS i Konfederacja. Niebawem mają pojawić się także treści od Koalicji Obywatelskiej.

Planowany jest także program, w którym przedsiębiorcy będą opowiadać o swoich pomysłach i startupach, a biznesmeni z grona najbogatszych Polaków będą mogli zadzwonić na żywo, żeby zainwestować w te projekty.

W ub.r. materiały na Kanale Zero zanotowały 430 mln odtworzeń, a w tym roku będzie to ponad 900 mln. Na wyższy pułap popularności kanał wskoczył w kwietniu i maju br., gdy Krzysztof Stanowski brał udział w kampanii prezydenckiej.

Stanowski ujawnił, że z dużą częścią reklamodawców Kanał Zero podpisuje umowy całoroczne. A dzięki wysokiej oglądalności w tym roku ma zapewnione finansowanie na przyszłoroczne inwestycje.

Obecnie główny Kanał Zero ma 2,12 mln subskrybentów, a opublikowane na nim 6,9 tys. materiałów zanotowało 1,25 mld odtworzeń.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"