Kobiety na zakupach w Internecie Decyzje zakupowe kobiet wg Agito.pl

Kobiety robią zakupy w sieci niemal tak samo często jak mężczyźni, jednak każdorazowo wydają średnio o 59 zł mniej niż oni – wynika  z  najnowszych danych sklepu internetowego Agito.pl. Wśród najczęściej kupowanych przez nie produktów są artykuły dla dzieci. Na drugim miejscu plasuje się sprzęt elektroniczny – głównie tablety i czytniki e-booków.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Kim są polskie Internautki?

Statystyczna polska internautka to osoba dobrze wykształcona, mieszkanka dużego miasta, aktywna zawodowo, bądź ucząca się. Niemal połowa z nich (41 proc.) robi zakupy w Sieci. Z jakich urządzeń korzystają? Internautki posiadające kilka rodzajów sprzętów z dostępem do Internetu, w godzinach przedpołudniowych korzystają głównie ze smartfonów, zaś wieczorem zamieniają je na komputer stacjonarny lub laptop. Właścicielki tabletów, korzystają z nich przez cały dzień. Mobilne urządzenia takie jak smartfony i tablety wybierane są najczęściej do surfowania w sieci przez kobiety do 45 roku życia. Internautki w wieku 45+ częściej używają komputerów i laptopów.[1]

Kobiety, które robią zakupy w Internecie, łączą aktywne życie zawodowe z życiem rodzinnym. Decydują się na zakupy on line ponieważ pozwala im to zaoszczędzić czas, gdyż większość niezbędnych do kupienia produktów znajduje się w zasięgu ręki” – mówi Piotr Głowiak, Z-ca Dyrektora Działu Handlowego Agito.pl.

Jak kupują?

Jak wynika z badania Gemius, kobiety podchodzą do zakupów zdecydowanie bardziej entuzjastycznie niż mężczyźni. Ponad połowa badanych internautek (62 proc.) lubi robić zakupy, podczas gdy w przypadku mężczyzn jest to zaledwie 42 proc.[2] Kobiety chętnie korzystają z serwisów aukcyjnych, ale najczęściej wybierają sklepy internetowe. Doceniają programy lojalnościowe i chętnie wracają do sprawdzonych sprzedawców.

Co kupują?

Z analizy Agito.pl wynika, że kobiety najchętniej kupują artykuły dla dzieci, takie jak pieluchy bądź produkty dla niemowląt. Mitem jest, że przedstawicielki płci pięknej nie kupują elektroniki - jak podaje Agito.pl, sprzęt elektroniczny plasuje się na drugim miejscu pod względem popularności w damskich zakupach. Zdecydowaną większość stanowią czytniki e-booków oraz tablety. Na trzecim miejscu znajdują się gry oraz zabawki dla dzieci. Zaraz za nimi plasuje się AGD oraz kosmetyki i perfumy.

Warto zauważyć, że kobiety kupują w sieci nie tylko na własne potrzeby – wśród najchętniej wybieranych produktów są te dla dzieci oraz dla całej rodziny. Jeśli chodzi o nasz sklep, kobiety kupują u nas nieco rzadziej niż mężczyźni. Różnica ta, wynosi około 5 pkt. proc. na korzyść mężczyzn”- mówi Piotr Głowiak, Z-ca Dyrektora Działu Handlowego Agito.pl. „Staramy się wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentek, stale poszerzając asortyment w naszym sklepie. Szczególny nacisk kładziemy na produkty najczęściej wybierane przez kobiety, czyli te z działu ‘Dla dzieci’.” – dodaje.

[1]Źródło: TGI SMG/KRC

[2]www. Gemius.pl 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji