Global New Business Barometer za okres styczeń–wrzesień 2025 pokazuje, że Publicis Media zajęło pierwsze miejsce zarówno pod względem całkowitego, jak i netto nowego biznesu, generując 7,7 mld dolarów w nowych przychodach od klientów. Wynik netto uwzględnia straty odnotowane w raporcie.
Publicis Media z ogromną przewagą
Według raportu wygrane przetargi Publicis Media (w Polsce należą do niej agencje: Starcom, Zenith, Spark Foundry) odpowiadały za jedną trzecią wszystkich budżetów mediowych, które były przedmiotem m.in. przetargów w pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku.
Wśród marketerów, których budżety pozyskano, były m.in. Coca-Cola (835 mln dolarów) w Ameryce Północnej oraz 11 globalnych lub regionalnych przetargów: Aldi, Barilla, Campari, Friesland Campina, Dropbox, Goodyear, LinkedIn, Mars, Paramount, PayPal i Santander.

IPG Mediabrands (UM, Initiative) – marka, która została po cichu wycofana w zeszłym tygodniu po finalizacji fuzji Omnicom z IPG – zajęła drugie miejsce z 2,5 mld dolarów netto nowego biznesu, głównie dzięki silnej pozycji w USA.
Dentsu – wygrywając kilka paneuropejskich przetargów, m.in. BMW, UniCredit i Vodafone – zajęło trzecie miejsce, z przewagą zaledwie 20 mln dolarów nad czwartą Omnicom Media Group, która pozyskała obsługę m.in. Kimberly-Clark, Intersnack i Zurich Insurance, a także kilka budżetów w USA.
Havas zajął piąte miejsce z prawie 1,1 mld dolarów netto nowego biznesu.

WPP Media było jedynym z "wielkiej szóstki", które straciło udział w rynku – zarówno w ujęciu całkowitym, jak i netto. Grupa oddała innym agencjom 5,4 mld dolarów budżetów mediowych. Spadek netto wyniósł 2,6 mld dolarów. Wygrane w ciągu dziewięciu miesięcy wyniosły w sumie prawie 1,9 mld dolarów.
Agencyjnie przoduje Initiative
Na poziomie sieci agencyjnych, Initiative zajęła pierwsze miejsce globalnie z 2,1 mld dolarów netto nowego biznesu, wygrywając m.in. Bayer globalnie (555 mln dolarów), Paramount Network (450 mln dolarów) oraz Anthropic w USA.
Zenith był drugi z wynikiem 1,521 mld dolarów, zdobywając m.in. Aldi w Niemczech (300 mln dolarów) oraz PayPal globalnie (450 mln dolarów), a także skutecznie broniąc budżetu PepsiCo w Chinach (225 mln dolarów). Siostrzana agencja Starcom była tuż za nią, osiągając 1,510 mld dolarów netto nowego biznesu, a Spark Foundry i PHD zamknęły pierwszą piątkę.

COMvergence oceniło prawie 2 890 zmian i obron budżetów mediowych w 49 krajach, obejmujących 1 700 reklamodawców i łącznie 26,2 mld dolarów (−10 proc. vs. Q1–Q3 2024).
Agencje niezależne (ponad 200 ujętych w raporcie) przejęły 3,6 mld dolarów (13 proc.) całkowitych badanych wydatków, z ważnymi wygranymi takimi jak Spectrum (800 mln dolarów) i Peloton (225 mln dolarów) — oba zdobyte przez Horizon Media.
COMvergence poinformowało, że dane o zmianach zostały zweryfikowane przez wszystkie 950 badanych agencji.











