Kultura zdrowotna Polaków

Zmiany w stylu życia i rosnąca świadomość Polaków odnośnie kultury zdrowotnej sprawiają, że coraz chętniej sięgają oni po informacje czy różnego rodzaju preparaty mające zapewnić piękne sylwetki oraz dobre samopoczucie

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Badanie Acxiom Polska odpowiada na pytanie - kto tak naprawdę interesuje się i konsumuje poszczególne  medykamenty.

Największe zainteresowanie minerałami i preparatami witaminowymi wykazują osoby w wieku 25-29 lat (21%) oraz 30-39 (21%). Te grupy wiekowe są takżę najlepszymi konsumentami środków antystresowych czy antydepresyjnych. Boom na wspomagacze odchudzania rozpoczyna się w wieku 25-29 lat (co piąty w tej grupie deklaruje zainteresowanie tego typu środkami) i słabnie dopiero po pięćdziesiątce. Z preparatów na bezsenność korzystają najczęściej osoby powyżej 60 roku życia (20%) oraz 40-49-latki (19%). Co trzecia osoba, która ukończyła 60 rok życia interesuje się kwestiami dotyczącymi cholesterolu i środkami pomocnymi w utrzymaniu jego właściwego poziomu.

W najmłodszej grupie dorosłych Polaków (18-24 lata) najbardziej popularne są preparaty antystresowe (18%), na depresję (17%) oraz witaminowe (17%).

Większą otwartość na informacje związane z profilaktyką pro-zdrowotną wykazują osoby z wykształceniem średnim i wyższym, zamężne lub żonate i posiadające dzieci (powyżej 50% w większości kategorii medykamentów).

Polscy fanatycy zdrowia spędzają dziennie od 2 do 4 godzin przed telewizorem (około 50% z nich) i nie stronią w większości od bardziej szkodliwych trunków (czytaj alkoholowych). Ponad 65% z nich kupuje wódkę, a około 13% popija whisky. Do ich ulubionych marek należą Ballantine's oraz Bols.

W kategorii napojów gazowanych, najczęściej wybierają Coca-Colę (ok.30%) oraz Pepsi (18%). Mniej niż połowa (ok.45%) z nich pije kawę rozpuszczalną, chociaż zdecydowanie więcej zwolenników preferuje kawę mieloną (66%).

Jeśli zaś chodzi o środki higieniczne, to wśród past do zębów prym wiodą Blend-a-Med (34%) oraz Colgate (21%), w asortymencie szamponów do włosów zaś Familijny (13%), Tiomtei (12%), Palmolive i Head&Shoulders (po 9%).

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa