W ciągu ostatnich dwóch lat liczba subskrypcji serwisu wzrosła o30 procent - informuje agencja Reuters. Jednak łączny nakładdrukowanej i internetowej wersji gazety w ciągu ostatniego rokuzmniejszył się o 1,5 procenta, do poziomu 2.012.000.
The Wall Street Journal należy do wydawnictwa Dow Jones &Co., którego przejęcie obecnie jest finalizowane przez koncernmedialny Ruperta Murdocha News Corp. Pomimo rosnącej liczbypłatnych użytkowników, Murdoch poinformował, że zastanawia się nadudostępnieniem serwisu WSJ.com za darmo, co według niegoprzyciągnęłoby większą liczbę użytkowników i przyniosłoby wyższedochody z reklam.
Tymczasem według Dow Jones, liczba internautów gotowych płacićza dostęp do witryny gazety jest dowodem na to, że istniejemożliwość pobierania opłat za dostęp do informacji nawet wsytuacji, gdy inne pisma, np. New York Times i Financial Times,rezygnują z takiego modelu.
źródło: Reuters











