2011 rok: TLC liderem, traci TVN Style

Najpopularniejszym kanałem lifestylowym w 2011 roku zostało TLC, które zanotowało wzrost oglądalności niemal o 200 proc. i wyprzedziło stacje Grupy TVN i Polsatu. Sporo do góry w ub.r poszły też wyniki Domo+.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Udział TLC wyniósł w ub.r. 0,43 proc. po wzroście o 194,5 proc., największym w rankingu. Zapewniło to kobiecej stacji Discovery awans z miejsca piątego na pierwsze. W 2010 roku jeszcze do końca września stacja ta nadawała pod marką Discovery Travel & Living.

Na drugim miejscu utrzymał się kierowany do panów kanał TVN Turbo, którego udział poszedł do góry o 9,9 proc. do 0,42 proc.

Trzecia lokata przypadła kobiecej stacji TVN Style, która jako jedyna w czołówce zanotowała spadek. W 2011 roku jej udział w rynku wyniósł 0,37 proc., czyli o 3,6 proc. mniej niż w 2010 roku, co skutkowało tym, że kanał utracił pozycję lidera.

Za kanałami TVN znalazły się stacje Grupy Polsatu: męski Play miał 0,27 proc. udziału, a kobiecy Cafe - 0,26 proc. Oba 2011 rok zakończyły ze wzrostami, odpowiednio o 43,8 proc. i 47,1 proc.

Drugi największy wzrost w zestawieniu odnotował kanał Domo+. Jego udział poszedł do góry o 120 proc. do 0,04 proc.

Z kolei najwięcej w rankingu stracił plasujący się na ostatnim miejscu kanał Fashion - jego udział zmalał o 36,8 proc. o wyniósł 0,01 proc.

W grupie 16-49, czyli najważniejszej dla reklamodawców, kolejność w pierwszej trójce była nieco inna. Liderem był kanał TVN Turbo (0,70 proc. udziału, wzrost o 9,6 proc.), na drugim miejscu znalazło się TLC (0,59 proc. udziału, wzrost o 231,5 proc., największy w zestawieniu), trzecią lokatę zajęło TVN Style (0,51 proc., spadek o 0,8 proc.).

Liderem spadku w tej grupie był kanał Club TV, plasujący się na miejscu ósmym. Jego udział zmalał o 31,5 proc.

Najwięcej pozycji wśród 10 topowych programów kanałów lifestylowych w ub.r. umieściła stacja TLC, ale na podium znalazły się tylko pozycje z anteny TVN Turbo. Najwięcej widzów (456 tys.) miał transmitowany przez tę stację mecz Pucharu Polski. 

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Atmedia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"