Z badania przeprowadzonego przez PBS DGA i CBM Indicator wynika, że z telefonii stacjonarnej nie korzysta 56,6 proc. Polaków, podczas gdy używa jej 38,9 proc. osób. Przy czym w tej drugiej grupie ponad dwie trzecie stanowią ludzie, którzy mają zarówno telefon stacjonarny, jak i komórkowy.
Wśród osób niemających telefonu stacjonarnego 80 proc. uzasadnia, że wystarcza im telefon komórkowy, a 13 proc. dodaje, że telefon stacjonarny nie jest im potrzebny. Z kolei co czwarty respondent z tej grupy wskazuje, że korzystanie z łącza telefonicznego jest zbyt drogie.
Prawie dwie trzecie z Polaków, którzy nie mają telefonu stacjonarnego, nic nie jest w stanie zachęcić do powrotu do niego. Dla ponad jednej piątej tych osób takim bodźcem byłyby niskie ceny.
Ponad połowa Polaków niekorzystających teraz z telefonu stacjonarnego również wcześniej nie miało łącza stacjonarnego w swoim obecnym miejscu zamieszkania.

Z drugiej strony wśród Polaków korzystających z telefonii stacjonarnej 80 proc. nie chce z niej rezygnować. Dla ponad dwóch trzecich posiadanie telefonu stacjonarnego jest po prostu ważne.
Jednocześnie ponad połowa posiadaczy telefonów stacjonarnych deklaruje, że co najmniej kilkunastoprocentowa podwyżka abonamentu mogłaby ich skłonić do rezygnacji z tej usługi.

Przejściem z tradycyjnej telefonii stacjonarnej na internetową (VoIP) jest zainteresowanych tylko 7 proc. użytkowników tej pierwszej.

Za usługę VoIP zainteresowani nią użytkownicy telefonii stacjonarnej chcieliby płacić maksymalnie 30-40 zł.
Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej przez firmy PBS DGA i CBM Indicator od 22 listopada do 2 grudnia br. Sondaże - w formie bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych twarzą w twarz - zrealizowano w całym kraju na grupie 1,6 tys. osób w wieku minimum 15 lat reprezentatywnej pod względem miejsca zamieszkania.









