57 proc. Polaków nie ma telefonu stacjonarnego, 80 proc. użytkowników nie chce z niego zrezygnować

56,6 proc. Polaków nie korzysta z telefonu stacjonarnego. Z drugiej strony 79,7 proc. użytkowników telefonii stacjonarnej nie ma zamiaru z niej rezygnować.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z badania przeprowadzonego przez PBS DGA i CBM Indicator wynika, że z telefonii stacjonarnej nie korzysta 56,6 proc. Polaków, podczas gdy używa jej 38,9 proc. osób. Przy czym w tej drugiej grupie ponad dwie trzecie stanowią ludzie, którzy mają zarówno telefon stacjonarny, jak i komórkowy.

grafika

Wśród osób niemających telefonu stacjonarnego 80 proc. uzasadnia, że wystarcza im telefon komórkowy, a 13 proc. dodaje, że telefon stacjonarny nie jest im potrzebny. Z kolei co czwarty respondent z tej grupy wskazuje, że korzystanie z łącza telefonicznego jest zbyt drogie.

 

grafika

Prawie dwie trzecie z Polaków, którzy nie mają telefonu stacjonarnego, nic nie jest w stanie zachęcić do powrotu do niego. Dla ponad jednej piątej tych osób takim bodźcem byłyby niskie ceny. 

grafika

Ponad połowa Polaków niekorzystających teraz z telefonu stacjonarnego również wcześniej nie miało łącza stacjonarnego w swoim obecnym miejscu zamieszkania. 

grafika

Z drugiej strony wśród Polaków korzystających z telefonii stacjonarnej 80 proc. nie chce z niej rezygnować. Dla ponad dwóch trzecich posiadanie telefonu stacjonarnego jest po prostu ważne. 

grafika

Jednocześnie ponad połowa posiadaczy telefonów stacjonarnych deklaruje, że co najmniej kilkunastoprocentowa podwyżka abonamentu mogłaby ich skłonić do rezygnacji z tej usługi. 

grafika

Przejściem z tradycyjnej telefonii stacjonarnej na internetową (VoIP) jest zainteresowanych tylko 7 proc. użytkowników tej pierwszej. 

grafika

 

Za usługę VoIP zainteresowani nią użytkownicy telefonii stacjonarnej chcieliby płacić maksymalnie 30-40 zł. 

grafika

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej przez firmy PBS DGA i CBM Indicator od 22 listopada do 2 grudnia br. Sondaże - w formie bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych twarzą w twarz - zrealizowano w całym kraju na grupie 1,6 tys. osób w wieku minimum 15 lat reprezentatywnej pod względem miejsca zamieszkania.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dzielili, a teraz łączą. Jeden zarząd Wyborczej i Gazeta.pl [NASZ NEWS]

Dzielili, a teraz łączą. Jeden zarząd Wyborczej i Gazeta.pl [NASZ NEWS]

Władze TVP ograniczają współpracę z szefową rady programowej. "Zlekceważono posiedzenie"

Władze TVP ograniczają współpracę z szefową rady programowej. "Zlekceważono posiedzenie"

Resort kultury chce wspierać media lokalne. Wiadomo, kiedy poznamy założenia

Resort kultury chce wspierać media lokalne. Wiadomo, kiedy poznamy założenia

Nasza Klasa wróciła jako aplikacja. Ile osób ją pobrało?

Nasza Klasa wróciła jako aplikacja. Ile osób ją pobrało?

Spółka Orlenu zmieni nazwę. "Finalnym efektem będzie wspólny brand"

Spółka Orlenu zmieni nazwę. "Finalnym efektem będzie wspólny brand"

Agnieszka Kołodziejska odchodzi z Radia ZET. "Chciałabym żyć z podróżowania"

Agnieszka Kołodziejska odchodzi z Radia ZET. "Chciałabym żyć z podróżowania"