80 proc. polskich internautów ma telefon z dostępem do sieci

80 proc. internautów z Polski posiada telefon z dostępem do internetu. Korzysta z niego 64 proc. z nich - wynika z badania MEC Analytics and Insight.

km
km
Udostępnij artykuł:

Odsetek osób korzystających z internetu za pośrednictwem telefonu komórkowego wzrósł z 14 proc. w 2011 roku do 52 proc. w roku 2012.

61% posiadaczy smartfonów (na potrzeby badania przyjęto definicję smartfona jako telefonu z dostępem do internetu) ma je krócej niż rok. 1/4 posiadaczy tego typu urządzeń twierdzi, że nie wyobraża sobie bez nich życia. Natomiast ci, co nie korzystają z internetu za pośrednictwem telefonu choć mają taką możliwość, wskazują na dwie podstawowe przyczyny: brak potrzeby oraz koszty.

Respondenci podali dwa główne powody, dlaczego warto kupić smartfona. Pierwszy to sytuacje gdy internet jest niezbędny (59 proc. wskazań), a drugi to fakt, że smartfon oferuje również możliwość korzystania z multimediów, takich jak odsłuchanie plików mp3, przeglądanie filmów czy korzystanie z nawigacji GPS (45 proc.). Dla 1/3 badanych ważne jest również, by być w kontakcie z innymi. Dla kolejnych 23 proc. ważnym bodźcem jest fakt, że operator oferuje dostęp do internetu w korzystnej cenie. Co dziesiąty badany uważa, że smartfon to urządzenie modne i podnosi prestiż osoby. Tylko 6 proc. respondentów potrzebuje smartfona, by korzystać z gier.

Dla 2/3 badanych najważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze smartfona jest cena urządzenia. Ponadto respondenci biorą pod uwagę estetykę (58 proc.) oraz szybkość procesora (45 proc.). Liczy się również duży wyświetlacz oraz zainstalowane bądź gotowe do ściągnięcia aplikacje (po 43 proc. wskazań). Dobry aparat fotograficzny jest ważny dla 36 proc. badanych, podczas gdy marka telefonu ma znaczenie dla 37 proc. osób.

Użytkownikami smartfonów częściej są mężczyźni niż kobiety (53 proc. vs. 47 proc.), mający od 20 do 29 lat, studenci i uczący się oraz osoby o stałych dochodach, z wykształceniem wyższym lub co najmniej średnim.

Ogólnopolskie badanie zostało przeprowadzone przez MEC Analytics and Insight, dział badawczy domu mediowego MEC, wśród 3365 internautów.

Komentarze (0)

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Główne stacje świetnie zaczęły jesień. "Telewizja nie umarła"

Główne stacje świetnie zaczęły jesień. "Telewizja nie umarła"

Władze TVP i Polskiego Radia maglowane w Sejmie. Reporter Republiki pytał o garnitury

Władze TVP i Polskiego Radia maglowane w Sejmie. Reporter Republiki pytał o garnitury

Były youtuber z zarzutami. Prokuratura wyjaśnia, czemu wciąż nie ma go w Polsce

Były youtuber z zarzutami. Prokuratura wyjaśnia, czemu wciąż nie ma go w Polsce

Nowe stacje nadal bez koncesji. Nie wszyscy uruchomią odpowiedniki MTV

Nowe stacje nadal bez koncesji. Nie wszyscy uruchomią odpowiedniki MTV

Rekord ChataGPT w Polsce. Zostawił w tyle kilka dużych portali

Rekord ChataGPT w Polsce. Zostawił w tyle kilka dużych portali

Wydawnictwo Bauer w nowym miejscu. Zmieniło biuro we Wrocławiu

Wydawnictwo Bauer w nowym miejscu. Zmieniło biuro we Wrocławiu