Agora przewiduje 3-6 proc. wzrostu rynku reklamy w 2022 roku

Agora podała, że w pierwszym kwartale br. wartość wydatków na reklamę w Polsce wzrosła o 7 proc. w porównaniu do tego samego okresu w ub.r. Spółka szacuje, że wydatki wzrosną w tym roku o 3-6 proc. Najwięcej – aż o 65-76 proc. - mają według prognoz Agory wzrosnąć wydatki na reklamę w kinach.

jsx/PAP
jsx/PAP
Udostępnij artykuł:
Agora przewiduje 3-6 proc. wzrostu rynku reklamy w 2022 roku
Siedziba Agory, fot. materiały prasowe

W piątek Agora zaprezentowała wyniki finansowe za pierwszy kwartał br. Przychody grupy Agora zwiększyły się o 73,4 proc. do 253,1 mln zł, głownie dzięki wznowieniu działalności przez kina Helios. Wynik EBITDA wzrósł z 8,1 mln zł straty do 17,6 mln zł zysku, a strata netto zmalała z 59,4 do 33,1 mln zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/agora-zmniejszyla-strate-wplywy-73-proc-w-gore,7169858425710721a ##

Spółka tradycyjnie podała też przewidywania dotyczące rynku reklamowego w naszym kraju. „W pierwszym kwartale 2022 r. wartość wydatków na reklamę w Polsce wzrosła o 7 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2021 r. Wartość ta była wyższa również w porównaniu z pierwszym kwartałem 2019 r. Dlatego też na podstawie dostępnych danych rynkowych zarząd spółki ocenia, że wartość rynku reklamy w Polsce w 2022 r. zwiększy się w porównaniu z 2021 r. o około 3-6 proc.” - napisano w raporcie.

Agora przewidywała w marcu 4,5-6,5 proc. wzrost rynku reklamy w bieżącym roku.

Według spółki, wartość wydatków na reklamę w kinie wzrośnie o 65-75 proc., a na reklamę zewnętrzną o 15-18 proc. Wzrost wartości nakładów na reklamę będzie trwał również w internecie (5-8 proc.). Agora szacuje, że wydatki na reklamę w radiu wzrosną o 1-4 proc.

Segmentami rynku, w których wydatki na reklamę pozostaną na poziomie zbliżonym do 2021 roku, będą prasa i telewizja. Dynamika wydatków na reklamę w tych segmentach rynku może się wahać pomiędzy spadkiem o 1 proc., a wzrostem o 2 proc.

Spółka podkreśliła, że ze względu na fakt, że trudno jest przewidzieć dalszy przebieg kryzysu gospodarczego w kraju i działań zaradczych podejmowanych przez polski rząd w celu jego minimalizacji, przy dodatkowych czynnikach niepewności związanych z konfliktem zbrojnym w Ukrainie, powyższe założenia mogą być obarczone błędem, a ich trafność dużo mniejsza niż w okresach większej przewidywalności.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/gazeta-wyborcza-subskrypcja-cyfrowa-ile-zarabia-agora,7176116162680449a ##

jsx/PAP
Autor artykułu:
jsx/PAP
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu