Na Allegro i w Lidlu. Tu Polacy najchętniej robią zakupy

Najlepszą siecią sklepów spożywczych jest Lidl przed Kauflandem i Biedronką, w e-commerce dominuje Allegro przed z Empikiem - wynika z badania OC&C Retail Proposition Index.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Na Allegro i w Lidlu. Tu Polacy najchętniej robią zakupy

„OC&C Retail Proposition Index” to 10 edycja globalnego badania konsumentów, którzy podzielili się opiniami na temat postrzegania sieci handlowych. Polska edycja zbiera opinie o sieciach handlowych 2,5 tys. osób. Globalna, realizowana w 9 krajach sprawdza opinie 40 tys. badanych. Raport opisuje, jak zmieniają się postawy i zachowania konsumenckie.

Zaufanie do sklepu to podstawa

Zaufanie po raz kolejny jest głównym determinantem oceny ogólnej sieci oraz czynnikiem najsilniej wpływającym na konwersję. Zdaniem 80 proc. konsumentów to cena decyduje o większości ich zachowań zakupowych, a uczciwość jest obecnie najważniejszym czynnikiem wpływającym na poziom zaufania. Konsumenci uważają, że zaufanie powinno być budowane nie tylko poprzez utrzymywanie korzystnych cen, ale również ich uczciwe i transparentne komunikowanie, co w praktyce najczęściej oznacza brak ukrytych kosztów. Budowanie zaufania przez działania operacyjne powinno być wzmacniane spójną komunikacją marketingową.

W kluczowych wnioskach z raportu wskazano, że mimo trudnej sytuacji ekonomicznej i inflacji polski konsument utrzymuje poziom wydatków z ostatnich lat. Sprzedaż detaliczna rośnie m. in. za sprawą rosnącego dochodu rozporządzalnego Polaków oraz wykorzystywaniu przez konsumentów oszczędności nagromadzonych w czasie pandemii - wskazują autorzy badania.

Wśród najważniejszych kryteriów wyboru detalisty są dla polskich konsumentów niskie ceny, "value for money” oraz szeroki wybór produktów. W dwóch z wymienionych kategorii miejsce pierwsze zajęła siec Action.

grafika

Allegro i Lidl ulubionymi markami Polaków

W rankingu Retail Proposition Index 2022 po pięciu latach przerwy liderem zostało Allegro. W tym roku Nike jak i Rossmann ponownie znaleźli się na podium. Kolejne miejsca zajmują Lidl, 4F, IKEA, Hebe, Empik, eobuwie i Reserved.

Allegro zwyciężyło w kategorii "najlepsze platformy zakupowe", wyprzedzając Empik, OLX i Shopee. W kategorii sieci niespożywczych pierwsze miejsce zajęło Action, przed Pepco i Dealz.

Najlepszą siecią sklepów spożywczych został Lidl. Na podium znalazły się Kaufland i Biedronka. Dalsze miejsca należą do Dino oraz Auchan.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Banger za Bangerem". RMF Maxx chce dotrzeć do pokolenia Z

"Banger za Bangerem". RMF Maxx chce dotrzeć do pokolenia Z

Zmarła Magda Umer

Zmarła Magda Umer

Pracownicy TVP z dodatkiem na Boże Narodzenie. Więcej niż przed rokiem

Pracownicy TVP z dodatkiem na Boże Narodzenie. Więcej niż przed rokiem

Maja Piskadło żegna się z Radiem 357

Maja Piskadło żegna się z Radiem 357

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Zakaz korzystania z social mediów przez nieletnich. Jest pozew serwisu z USA

Zakaz korzystania z social mediów przez nieletnich. Jest pozew serwisu z USA