Na Allegro i w Lidlu. Tu Polacy najchętniej robią zakupy

Najlepszą siecią sklepów spożywczych jest Lidl przed Kauflandem i Biedronką, w e-commerce dominuje Allegro przed z Empikiem - wynika z badania OC&C Retail Proposition Index.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Na Allegro i w Lidlu. Tu Polacy najchętniej robią zakupy

„OC&C Retail Proposition Index” to 10 edycja globalnego badania konsumentów, którzy podzielili się opiniami na temat postrzegania sieci handlowych. Polska edycja zbiera opinie o sieciach handlowych 2,5 tys. osób. Globalna, realizowana w 9 krajach sprawdza opinie 40 tys. badanych. Raport opisuje, jak zmieniają się postawy i zachowania konsumenckie.

Zaufanie do sklepu to podstawa

Zaufanie po raz kolejny jest głównym determinantem oceny ogólnej sieci oraz czynnikiem najsilniej wpływającym na konwersję. Zdaniem 80 proc. konsumentów to cena decyduje o większości ich zachowań zakupowych, a uczciwość jest obecnie najważniejszym czynnikiem wpływającym na poziom zaufania. Konsumenci uważają, że zaufanie powinno być budowane nie tylko poprzez utrzymywanie korzystnych cen, ale również ich uczciwe i transparentne komunikowanie, co w praktyce najczęściej oznacza brak ukrytych kosztów. Budowanie zaufania przez działania operacyjne powinno być wzmacniane spójną komunikacją marketingową.

W kluczowych wnioskach z raportu wskazano, że mimo trudnej sytuacji ekonomicznej i inflacji polski konsument utrzymuje poziom wydatków z ostatnich lat. Sprzedaż detaliczna rośnie m. in. za sprawą rosnącego dochodu rozporządzalnego Polaków oraz wykorzystywaniu przez konsumentów oszczędności nagromadzonych w czasie pandemii - wskazują autorzy badania.

Wśród najważniejszych kryteriów wyboru detalisty są dla polskich konsumentów niskie ceny, "value for money” oraz szeroki wybór produktów. W dwóch z wymienionych kategorii miejsce pierwsze zajęła siec Action.

grafika

Allegro i Lidl ulubionymi markami Polaków

W rankingu Retail Proposition Index 2022 po pięciu latach przerwy liderem zostało Allegro. W tym roku Nike jak i Rossmann ponownie znaleźli się na podium. Kolejne miejsca zajmują Lidl, 4F, IKEA, Hebe, Empik, eobuwie i Reserved.

Allegro zwyciężyło w kategorii "najlepsze platformy zakupowe", wyprzedzając Empik, OLX i Shopee. W kategorii sieci niespożywczych pierwsze miejsce zajęło Action, przed Pepco i Dealz.

Najlepszą siecią sklepów spożywczych został Lidl. Na podium znalazły się Kaufland i Biedronka. Dalsze miejsca należą do Dino oraz Auchan.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szef "Solidarności" odpowiada ministrze. Pracownicy TVP "obywatelami drugiej kategorii"?

Szef "Solidarności" odpowiada ministrze. Pracownicy TVP "obywatelami drugiej kategorii"?

Sephora łączy siły z Mariah Carey w świątecznej kampanii „Give Something Beautiful”

Sephora łączy siły z Mariah Carey w świątecznej kampanii „Give Something Beautiful”

Nie żyje były szef Oceanic. Zginął podczas wakacji

Nie żyje były szef Oceanic. Zginął podczas wakacji

"Dokarmiamy. Na zdrowie!" – kampania edukacyjna marki Turdus

"Dokarmiamy. Na zdrowie!" – kampania edukacyjna marki Turdus

Interia promuje się hasłem "Wszystko, co ważne — teraz"

Interia promuje się hasłem "Wszystko, co ważne — teraz"

Tańszy telewizor za wsparcie dla potrzebujących. Nowa akcja MediaMarkt

Tańszy telewizor za wsparcie dla potrzebujących. Nowa akcja MediaMarkt