Apple Music będzie oddawać twórcom 73 proc. przychodów

Koncern Apple zapowiada, że wykonawcy publikujący swoją muzykę w serwisie Apple Music będą otrzymywać 73 proc. przychodów z dostępu do ich utworów. Jednak nie dostaną ani centa za odtworzenia w ramach trzymiesięcznego darmowego okresu próbnego dla użytkowników.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Apple Music będzie oddawać twórcom 73 proc. przychodów

Informacje o stawkach przewidzianych dla artystów i wytwórni muzycznych w Apple Music przekazał oficjalnie Robert Kondrk, wiceprezes ds. kontentu w iTunes, internetowym sklepie Apple. Według nich wykonawcy w Stanach Zjednoczonych będą otrzymywać 71,5 proc. całej kwoty uzyskanej przez serwis ze sprzedaży dostępu do ich utworów, natomiast na rynkach poza USA stawka będzie wyższa i wyniesie 73 proc. przychodów.

Serwis Apple Music, którego uruchomienie jest przewidziane na 30 czerwca br. (więcej na ten temat), nie przewiduje, w przeciwieństwie do swojego największego konkurenta, Spotify, modelu darmowego dostępu do muzyki w zamian za oglądanie reklam. Do wykupienia będzie jedynie abonament w wysokości 9,99 dol. miesięcznie (oraz pakiet rodzinny za 14,99 dol.), dający możliwość słuchania w streamingu wszystkich utworów z biblioteki obejmującej 37 mln utworów.

W umowach z wytwórniami i wykonawcami a Apple Music tkwi pewien haczyk. Otóż przez pierwszy, próbny okres korzystania z serwisu, trwający trzy miesiące użytkownicy nie będą musieli płacić za słuchanie muzyki. W tym czasie artyści nie otrzymają żadnego wynagrodzenia od Apple.

Wysokość tantiem przeznaczonych dla wykonawców przekraczająca 70 proc. przychodów serwisu Apple Music jest wyższa od tego, co proponuje wykonawcom Spotify - tam stawka opłat została ustalona na poziomie 55 proc. środków uzyskanych ze sprzedaży konkretnego utworu. Obecnie Spotify ma ponad 20 mln użytkowników płacących miesięczny abonament za korzystanie z serwisu. Według oficjalnych informacji w ciągu pierwszych trzech miesięcy br. platforma wypłaciła wykonawcom i twórcom piosenek ponad 300 mln dol. Natomiast od początku istnienia Spotify artyści otrzymali z górą 3 mld dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?