Cloud Technologies ze wzrostem wpływów o 25 proc. i 1,4 mln zł zysku netto

W zeszłym kwartale zajmująca się monetyzacją danych w internecie firma Cloud Technologies osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 24,9 proc. do 15,7 mln zł i wyniku netto z 1,3 mln zł straty do 1,4 mln zł zysku.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Najmocniej, o 93 proc. do 5,7 mln zł, zwiększyły się w minionym kwartale przychody Cloud Technologies w pionie data enrichment, w ramach którego firma sprzedaje anonimowe dane o zachowaniach użytkowników internetu oraz dostęp do swojej technologii. Jednocześnie zysku netto tego segmentu poszedł w górę z 1,4 do 4,2 mln zł.

- Nasza strategia, którą przyjęliśmy w 2018 roku w związku z transformacją biznesu jest skoncentrowana na segmencie Data enrichment. Z tego względu ten obszar jest dla nas szczególnie ważny, ponieważ dzięki konsekwentnym działaniom generuje wysoką dynamikę wzrostu oraz atrakcyjny poziom marż. Chcemy go nadal rozwijać w wymiarze globalnym poprzez selektywne akwizycje i rozwój organiczny - zapowiada Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies.

W segmencie data consulting (to sprzedaż usług marketingowych opartych o dane) przychody wzrosły o 28,7 proc., z 4,6 do 5,9 mln zł, a zysk EBITDA - z 0,1 do 0,5 mln zł.

Natomiast w pionie data acquisition - obejmującym kampanie marketingowe w sieciach afiliacyjnych (głównie dla klientów z branży e-commerce) i pośrednictwo w kupowaniu powierzchni reklamowych od brokerów - wpływy zmalały o 31,1 proc. do 3,4 mln zł, a zysk EBITDA - z 0,3 mln zł do zera.

Cloud Technologies z dodatnią rentownością

Przepływy pieniężne Cloud Technologies poszły w górę z -0,2 do 3 mln zł, zysk EBITDA - z 0,4 do 3,4 mln zł, a wynik netto - z 1,3 mln zł straty do 1,4 mln zł zysku.

- W raportowanym okresie osiągnęliśmy rekordowe wyniki ze sprzedaży danych oraz kampanii reklamowych. Jest to efekt konsekwentnie realizowanej strategii, która wynika przede wszystkim z rozwoju sieci sprzedaży oraz rozbudowy bazy anonimowych profili internautów. Sprzyjało nam również otoczenie rynkowe, w tym sezonowo zwiększona aktywność firm w IV kwartale oraz wpływ  pandemii - komentuje Piotr Prajsnar.

- Po pierwsze, nastąpiły trwałe zmiany zachowań konsumenckich, w efekcie zwiększyła się cyfrowa obecność zarówno firm jak i użytkowników, a po drugie w minionym kwartale zostały uwolnione budżety marketingowe, wcześniej wstrzymane ze względu na lockdown. Jednocześnie wciąż niektóre z historycznie ważnych dla nas branż, np. turystyka, są nadal dotknięte znacznymi ograniczeniami w funkcjonowaniu - opisuje.

W całym ub.r. firma zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 17,3 proc. do 50,1 mln zł, wyniku EBITDA z 1,1 mln zł straty do 5,7 mln zł zysku oraz wyniku netto z 4,7 mln zł straty do 0,5 mln zł zysku netto.

Zadłużenie netto w ciągu toku zwiększyło się z 4,1 do 10,2 mln zł.

Cloud Technologies jest notowana na rynku bocznym warszawskiej giełdy. Głównymi akcjonariuszami spółki są Piotr Prajsnar (ma 28,74 proc. akcji) i Perpetum 10 FIZAN (28,29 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Demagog ujawnia nowe informacje o mleku "Smilk". Jest wniosek do Prokuratora Generalnego

Demagog ujawnia nowe informacje o mleku "Smilk". Jest wniosek do Prokuratora Generalnego

Lasy Państwowe tworzą Centrum Komunikacji Społecznej

Lasy Państwowe tworzą Centrum Komunikacji Społecznej

Marcin Myszka, Paulina Soboń i Damian Tkaczuk w kampanii odkurzaczy Philipsa

Marcin Myszka, Paulina Soboń i Damian Tkaczuk w kampanii odkurzaczy Philipsa

Disney znów urósł w streamingu. Ma prawie 200 mln subskrybentów

Disney znów urósł w streamingu. Ma prawie 200 mln subskrybentów

Amerykanie mają swojego mObywatela. Ruszyło Digital ID od Apple

Amerykanie mają swojego mObywatela. Ruszyło Digital ID od Apple

Burger Drwala wraca. Jest nowa wersja kanapki

Burger Drwala wraca. Jest nowa wersja kanapki