TVP1 nowym liderem w DVB-T, TVP Info awansowało na drugie miejsce

Nowym liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w marcu br. była TVP1, która wyprzedziła Polsat. Na drugie miejsce awansowało TVP Info. W grupie komercyjnej 16-49 pierwszy był Polsat, a kanał TV Puls wyprzedził Jedynkę - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W marcu 2020 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem była TVP1, która w analogicznym okresie rok wcześniej zajmowała drugą lokatę - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do marca 2019 roku zmniejszył się o 1,75 proc. i wyniósł 12,36 proc.

TVP Info wyprzedziło m.in. Polsat, TVP2 i TVN

Z szóstej na drugą pozycję awansowało TVP Info, które zanotowało udział na poziomie 10,88 proc., po wzroście o 91,21 proc. - największym w zestawieniu.

Podium uzupełnia Polsat, który spadł z miejsca pierwszego. Jego średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 24,89 proc. i wyniósł 10,08 proc.

Z trzeciego na czwarte miejsce spadła TVP2, której udział zmalał o 5,61 proc. do 9,92 proc. Z czwartej na piątą lokatę spadł TVN - strata udziału o 7,26 proc. do 7,66 proc.

Najwięcej straciła TVP Kultura, której wynik względem marca ub.r. zmalał o 61,90 proc. do 0,24 proc. Kanał ten w zestawieniu spadł z 24. na ostatnią pozycję.

Na 21. lokacie uplasował się Polsat News, który od 20 września 2019 roku testowo nadaje na multipleksie czwartym DVB-T w m.in. Warszawie, Katowicach, Poznaniu oraz Trójmieście. W marcu br. udział tej stacji wyniósł 0,84 proc.

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w marcu 2020 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T zajął Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 11,12 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, spadek o 24,41 proc.

Kanał TV Puls wyprzedził TVP1, TVP Info o 204 proc. do góry

Drugi był TVN, którego udział zmniejszył się o 7,01 proc. do 10,48 proc. Na podium znalazła się TVP2 (8,18 proc., w dół o 2,85 proc.).

Z piątego na czwarte miejsce awansował kanał TV Puls (7,43 proc., + 2,20 proc.). Stacja wyprzedziła Jedynkę (7,09 proc., w dół o 14,89 proc.).

Największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 203,93 proc. do 5,41 proc., odnotowała tutaj stacja TVP Info. W tym ujęciu najwięcej również straciła TVP Kultura - było to 64,52 proc. do 0,22 proc.

grafika

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"