„Fakt” nowym liderem w trzech województwach, a „Gazeta Wyborcza” - w dwóch

W pięciu województwach zmienili się liderzy czytelnictwa dzienników w okresie od listopada 2014 roku do kwietnia 2015 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

W województwie lubelskim z czwartego na pierwsze miejsce awansowała „Gazeta Wyborcza” (Agora), podczas gdy w tym samym okresie rok wcześniej najchętniej czytany był „Dziennik Wschodni” (Corner Media). „Gazeta Wyborcza” zanotowała wzrost wskaźnika czytelnictwa o 1,62 pkt. proc. do 9,53 proc., a „Dziennik Wschodni” w okresie od listopada 2014 roku do kwietnia 2015 roku nie został uwzględniony w badaniu.

Najchętniej czytanym dziennikiem w województwie mazowieckim również została „Gazeta Wyborcza”. Wskaźnik czytelnictwa tego dziennika względem analogicznego okresu rok wcześniej jednak zmniejszył się o 1,46 pkt. proc. i wyniósł 13,68 proc. Natomiast czytelnictwo będącego liderem rok temu „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) zmniejszyło się o 3,59 pkt. proc. do 12,02 proc.

W województwie podkarpackim z drugiego na pierwsze miejsce awansował „Fakt”, podczas gdy w tym samym okresie rok wcześniej najchętniej czytane były „Nowiny”. „Fakt” zanotował wzrost wskaźnika czytelnictwa o 0,81 pkt. proc. do 16,67 proc., a „Nowiny” straciły 5,01 pkt. proc. do 15,59 proc.

„Fakt” na pierwsze miejsce awansował również w województwie pomorskim, gdzie wyprzedził „Dziennik Bałtycki” (Polskapresse). „Fakt” zanotował jednak spadek wskaźnika czytelnictwa o 3,08 pkt. proc. (do 13,87 proc.), a „Dziennik Bałtycki” odnotował spadek wynoszący 5,28 pkt. proc. (do 13,66 proc.).

Najchętniej czytanym dziennikiem w województwie warmińsko-mazurskim został „Fakt”. Wskaźnik czytelnictwa tego dziennika względem analogicznego okresu rok wcześniej jednak zmniejszył się o 0,90 pkt. proc. i wyniósł zaledwie 5,92 proc. Natomiast dziennik „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Edytor) w najnowszej fali nie został uwzględniony w badaniu, a jego wynik w fali listopad 2013 - kwiecień 2014 wyniósł 24,37 proc. (wówczas tytuł ten był liderem).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/przeglad-sportowy-wyprzedzil-metro-fakt-na-czele-czytelnictwa ##

 

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od listopada 2013 do kwietnia 2014 roku oraz od listopada 2014 do kwietnia 2015 roku Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania.Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [TYLKO U NAS]

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [TYLKO U NAS]

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Powstała konkurencja dla otoMoto. Stoi za nią m.in. znany youtuber

Powstała konkurencja dla otoMoto. Stoi za nią m.in. znany youtuber