Producent „Fishing Clash” bez jednej piątej wpływów, ale znów z zyskiem

Produkująca gry mobilne firma Ten Square Games w zeszłym kwartale przy spadku skonsolidowanych przychodów o 19,4 proc. zarobiła na czysto 17,9 mln zł. Rok wcześniej miała 12,8 mln zł straty netto.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Producent „Fishing Clash” bez jednej piątej wpływów, ale znów z zyskiem
Biuro Ten Square Games, fot. materiały prasowe

Rok do roku kwartalne przychody grupy Ten Square Games z „Fishing Clash” zmniejszyły się z 72,56 do 61,22 mln zł, a z „Hunting Clash” - z 32,39 do 22,79 mln zł.

Z dużo mniej popularnych gier firmy wzrost w tym obszarze osiągnął tylko „Real Flight Simulator” (z 4,32 do 4,96 mln zł), zaś w przypadku „Wings of Heroes” skurczyły się z 5,77 do 2,92 mln zł (chociaż mocno wzrosły kwartał do kwartału).

grafika

Przychody z płatności w „Hunting Clash” zmalały, mimo że średniomiesięczna liczba użytkowników gry poszła w górę z 1,37 do 3,53 mln zł.

- Rok 2023 był dla nas przełomowy, podejmując wiele trudnych decyzji zbudowaliśmy fundamenty pod przyszły wzrost TSG. Intensywne prace z produktem - testy i analiza opinii graczy - dostarczyły nam niezwykle cennych informacji, które ukształtowały naszą strategię działań na 2024 rok i kolejne lata - podkreśla w komunikacie Andrzej Ilczuk, CEO Ten Square Games.

- Trwające prace nad prototypami nowych produktów - „Hunting Next” i „Fishing Next” - po raz kolejny pokazują, że jesteśmy w stanie szybko dostosować się do zmieniających się wymagań rynku wykorzystując do tego innowacyjne rozwiązania.  Nasze nowe projekty koncentrują się na innych typach rozgrywki i grupach docelowych w segmencie rynku, który doskonale znamy. W naszej opinii stwarza nam to szansę na redefinicję granic segmentu gier outdoorowych na urządzeniach mobilnych - zaznacza.

grafika

Grupa Ten Square Games poprawiła rentowność, bo mocno obcięła wydatki. Koszty sprzedaży zmalały z 69 do 54,95 mln zł, koszty ogólnego zarządu - z 16,77 do 7,51 mln zł, a pozostałe wydatki operacyjne skurczyły się z 26,89 mln do 297,1 tys. zł.

- Pomimo niesprzyjających warunków makroekonomicznych, dyscyplina kosztowa i skupienie na tworzeniu wartości dodanej przez wszystkie zespoły w firmie,  pozwoliły nam zakończyć I kwartał 2024 roku pozytywnymi wynikami finansowymi na każdym poziomie. Dodatkowo, zrealizowaliśmy skup akcji własnych o rekordowej w historii firmy wartości 114,5 mln zł. To dowód naszego zaangażowania w zwrot wartości dla naszych akcjonariuszy - podkreśla w komunikacie Magdalena Jurewicz, dyrektor finansowa Ten Square Games.

Skorygowany zysk EBITDA firmy nieznacznie zmalał (z 27,63 do 27,49 mln zł), natomiast rentowność operacyjne poszła w górę z 14,41 mln zł straty do 19,11 mln zł zysku, a wynik netto - z 12,84 mln zł straty do 17,94 mln zł zysku.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"