FTC zbada praktyki Apple na rynku mobilnej reklamy?

Amerykańscy regulatorzy rynku zamierzają zbadać czy Apple stosuje antykonkurencyjne praktyki ograniczające poczynania rywali na rynku mobilnej reklamy - donosi 'Financial Times', powołując się na anonimowe źródła zaznajomione ze sprawą.

km
km
Udostępnij artykuł:

Apple zapowiedziało ostatnio, że 1 lipca uruchomi własną platformę mobilnej reklamy o nazwie iAd, która zadebiutuje na iPhone'ach i iPodach touch. Jednocześnie firma w taki sposób zmieniła warunki umów z deweloperami, że w praktyce w tworzonych przez nich aplikacjach nie będą mogły być wyświetlane reklamy z konkurencyjnych sieci.

To wywołało oburzenie ze strony Google, które jest świeżo po przejęciu firmy AdMob. Internetowy gigant twierdzi, że jego sieć na skutek decyzji Apple będzie wykluczona z możliwości wyświetlania reklam na ekranach urządzeń z jabłkowym logo.

Według FT, amerykańscy regulatorzy już zainteresowali się działaniami Apple. Niewiadomą było tylko czy sprawą zajmie się Federalna Komisja Handlu (Federal Trade Commission - FTC) czy Departament Sprawiedliwości.

Tymczasem agencja Bloomberg podaje, również powołując się na nieoficjalne źródło, że decyzja w tej sprawie już zapadła i dochodzenie poprowadzi FTC.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska